Bölüm Müziği: Sufjan Stevens- Visions of Gideon
🌪
Gurur, su şişesinin kapağıyla oynadığı sırada danışmadaki kız tarafından ismiyle çağırıldı. "Neslihan Hanım sizi bekliyor." dedi kumral kız yüzünde tatlı denilebilecek bir gülümsemeyle.
Kafasını kaldırıp derin bir nefes vererek girdi odaya. "Hoş geldin Gurur." diyen kadına gülümseyerek deri koltuktaki yerine oturdu.
Psikiyatrını sevmediğini kesinlikle söyleyemezdi. Özellikle lgbti+ dostu olan birini bulması hiç kolay olmamıştı. Ayrıca kadın her açıdan donanımlı ve bilgi sahibiydi. Ama Gurur kendini açmak zorunda olmaktan hiç haz etmiyordu.
Son zamanlarda psikiyatrına anlatacağı neredeyse hiçbir şey olmuyordu. Anksiyete ataklarının ne zaman geleceğini kestiremiyordu ve genellikle bununla gece boğuşmak zorunda kalıyordu. İlaçlarını kullanmak bir nebze olsun iyi geliyordu ama hayatındaki yeni değişimler...İşte bu onun için baş etmesi zor bir durumdu. Belli bir düzene alıştığı için kendini konforlu hissediyorken, bu konfor alanından uzaklaşmak demek anksiyetesinin tetiklenmesi demekti.
Ağzının içinde "Hoş bulduk." dedi dudaklarını diliyle ıslatmadan hemen önce. Uzun bir zamanın ardından ilk kez farklı bir şeyden bahsedecekti kadına. Onun, ilaç kullandığını sevgilisine söylemiyor oluşuyla ilgili konuşmayacakları için seviniyordu en azından.
Bu konuda üstüne gelinmesinden hoşlanmıyordu. Levent'in; bir psikiyatrla görüştüğünü, anksiyetesi için ilaç kullandığını, geçen sene girdiği depresyonu bilmesine gerek yoktu. Sevgilisi sonuç olarak yanındaydı ve bu onun için yeterliydi.
Antidepresan kullanan ve durumu çok daha kötü olan, psikolojik problemlerini çevresine yansıtan insanlar tanıyordu. Ve insanlardaki genel kanı, antidepresan kullanan çoğu kişinin böyle olduğuydu. Bu yüzdendi ki, bunu Levent'in bilmesine gerek duymuyordu. Zaten bu ilişkilerine yansıyabilecek bir şey değildi.
"Dün yeni bir şey oldu." dedi parmaklarıyla oynarken. Elindeki mavi renk kalın kalemle önündeki deftere notlar alan kadın, ne olduğunu sordu.
"Sanırım sevgilim dışında birine cinsel çekim duymaya başlıyorum."
Kadın, bakışlarını sarışın çocuğun yüzünde sabitledi. "Levent'ten ayrılmayı düşünüyor musun?"
Kafasını iki yana salladı. "Onun iyi bir erkek arkadaş olduğundan bahsetmiştim. Yakışıklı, ilgi gösteren..." Uzun denilebilecek bir süredir Levent'le birliktelerdi. Yaşamında büyük yer edinmiş birinin hayatından çıkabilecek olması düşüncesi ona iyi gelmiyordu. Üstüne üstlük Yücel kesinlikle, ama kesinlikle, dibine kadar heteroydu. Aralarında bir şey olacağı yoktu. Sokakta yürürken, toplu taşımada, en basitinden ünlülere dahi cinsel çekim duyabiliyorduk. Bunu gözünde büyütmek istemiyordu.
"Çekim duyduğum kişi, eşcinsel olabilecek biri değil. Dibine kadar düz biri."
Neslihan anladığını belirtircesine başını salladı. "Onunla yatmak istemem beni kötü biri yapar mı?" diye sordu, bu kez o da bakışlarını kadınla buluşturmuştu. "Gurur, açık konuşmak gerekirse seni çok iyi anlıyorum. Sevgilinden ayrılmak istemiyorsun, çünkü bunun sana kötü geleceğini düşünüyorsun. Ama başka birine karşı bir takım hisler beslediğin için de ne yapman gerektiğini bilmiyorsun. Eğer Levent'ten ayrılırsan onun gibi bir sevgili bulamayacak olmaktan korkuyorsun. Özellikle hayatında seni seven, sana ilgi gösteren biri olduğu için bundan vazgeçmek istemiyorsun."
Bu kadın, kesinlikle işinde iyiydi. Gurur, boğazını temizleyip bakışlarını tavanda gezdirdi. "Açık ilişki yaşamak isteyeceğini düşündün mü hiç? Ya da bunu erkek arkadaşına teklif etmeyi?"
Kadının sorusuyla yüzünü buruşturup kaşlarını çattı. "Hayır, bu tarz bir ilişki istemiyorum." Neslihan, bir şeyler daha karaladı önündeki deftere.
"Sana neyin etik olup olmadığını söylemek benim görevim değil. Dilersen erkek arkadaşınla birlikteyken başkalarıyla da tek gecelik ilişkiler yaşayabilirsin tabii." Sözüne devam edecekti ama Gurur lafını böldü. "Başkalarıyla yatmak istemiyorum. Levent'le uzun sayılabilecek bir süredir birlikteyiz. Ve ben ilk kez onun dışında birine karşı..." duyguları olduğunu söyleyemezdi. Dediği gibi, yalnızca cinsel açıdan bir çekimdi bu. "Biriyle yatmak istiyorum." diyerek devam ettirdi cümlesini.
"Bilmiyorum, belki de çok basit bir istektir bu. Arabada dudağıma nemlendirici sürdüğüm sırada, çok alakasız bir şekilde ona 'Denemek ister misin?' diye sordum. Aramızdaki ilişkinin de öyle pek samimi olduğu söylenemez." dedi alnını ovuşturarak. O an kesinlikle çok utanmıştı.
"Ters bir tepki vermedi neyse ki. Ama benim düşüncelerim o andan itibaren daha farklı yerlere kaydı. Nasıl olur diye düşündüm, birden öpüşmeye başlasak...Dudaklarımdaki nemlendiricinin rengi onun dudaklarına bulaşsa...gibi şeyler."
"Bu kısa sürelik bir his olabilir. Sonuçta yanlışlıkla kurduğun bir cümle için zihninde çok daha farklı şeyler çağrışmış. Daha önce bu kişiye karşı bir çekim hissettiğini hatırlıyor musun?"
Dudaklarını büzüp birkaç saniyeliğine düşündü. "Normalde aramız pek iyi sayılmazdı, ama son zamanlarda arkadaş gibiydik. Bilmiyorum."
"Söylediğin şeyler, bunun kısa süreli bir şey olabileceğini düşündürüyor bana. Eğer bu konuyla ilgili şu anda hiçbir şey yapmak istemiyorsan, akışına bırakabilirsin."
Gurur, dudağını dişleyerek elini çenesinin altına koydu. "En mantıklısı da bu sanırım."
Evet, en mantıklısı buydu.
Neslihan bu kez "İlaçlarını düzenli kullanıyor musun?" diye sorduğunda, olumlu anlamda salladı kafasını.
🌬
Bu bölüm hikayeye sonradan eklenen bölümlerden birisi. Hikayenin 1-2 bölümünde (düzenleme yapmadan önce) Gurur'un psikiyatra göründüğünden falan bahsetmiştim ama detaylı bir şekilde yazmamıştım bunu. Böyle bir bölümle size karakteri daha iyi tanıtabileceğimi düşündüm, içime de sinen bir bölüm oldu.Yorum yapıp oy vermeyi unutmayın!!!
Diğer bölümde grş.<3
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gurur Rüzgarı | bxb
RomansGurur; üniversite birinci sınıfın ilk dönemini güzel bir ortalamaya ve iyi bir erkek arkadaşa sahip biçimde sonlandırırken, hayatın onun için tasarladığı geleceğin çok daha farklı bir hâle evrileceğinden habersizdi. Bir ay içerisinde, en tahmin edem...