Seuraava aamu koittaa ja Nykses on lähtenyt etsimään ruokaa. Ilma on kaunis, mutta tuulinen. Yöllä oli satanut vähän. Puissa lehdet olivat kauniin värisiä. Siellä oli kuusia, jotka olivat vielä taimia. Oli siellä kyllä isojakin kuusia kuin myös mäntyjä. Nykses ihastelee maisemia ja herää todellisuuteen mahansa kurniessa.
Hän kuulee tassujen ääniä. Nyksessin kimppuun käy kaksi omituista ikisutta. Toinen on keltainen oransseilla silmillä ja näyttäisi olevan naaras. Tällä on pinkki huivi kaulassaan ja näyttäisi olevan kippurainen karva kuin myös keskipitkä häntä. Ruskealla ikisudella näkyy kulmahampaat. Tällä on sini pinkit silmät. Oikea silmä on pinkki ja vasen taas sininen. Tuuhea, takkuinen ja haiseva turkki vie Nyksessin huomion. Turkki on aika pitkä ja Nykses huomioi, että kyseinen ikisusi on uros. Nykses ei ehdi väistää keltaisen ikisuden hyökkäystä ja tämä tarttuu Nyksessin tassuun, mutta ruskea ikisusi tarttuu Nyksestä kurkusta samaan aikaan. Nykses on peloissaan. Yhtäkkiä Arttu hyppää Jessen kanssa Nyksessin apuun. Ne kaksi ikisutta hyppäävät pois Nyksessin kimpusta. Muhame ja Kaski kiersivät niiden kahden taakse. Erika tulee Nyksessin luokse.
"Katsos katsos. Täällähän näkee tuttujakin." Ruskea ikisusi tuumaa.
"Rina ja Liliko! Olisihan se pitänyt arvata", Arttu sanoo ärtyisästi.
"Rina on keltainen ikisusi (#14361) ja Liliko taas on ruskea ikisusi (#13412)", Erika kuiskaa Nykseksille.
"Antakaa meille se musta ikisusi", Liliko ärähtää.
"Alkakaa häipyä! Teillä ei ole syytä käydä Nyksessin kimppuun! "Erika ärjyy.
"HA, HA! Kukas sinä pikku pentu olet? Joku taitamaton aloittelija?" Rina naureskelee.
"En ole mikään aloittelija!" Erika huutaa.
Nykses katsoo hämillään, mitä tapahtuu. Rina alkoi juosta Nyksessin kimppuun uudestaan. Erika lähtee hyökkäämään Rinan kimppuun. Hän puree Rinaa kuonoon. Rina heittää Erikan puuta vasten ja aikoo tappaa tämän. Erika ei pysty liikkumaan, koska hän pelkää kuolevansa.
"Erika!" Arttu huutaa pelästyneenä.
Rina on jo melkein saanut Erikan hampaisiinsa, kun yhtäkkiä musta otus ilmestyy väliin. Se on Nykses. Hän saa vasempaan silmäänsä haavan Rinan kulmahampaasta. Nykses puree Rinaa kaulaan ja heittää hänet Lilikon päälle.
"Alkakaa häipyä tai tapan teidät!" Nykses huutaa vihaisena.
Liliko ja Rina lähtevät pakoon. Arttu ja muut ihmettelevät Nyksessin käytöstä. Tilanne raukeaa siihen, kun Nyksessin maha kurnii.
"Nykses oletko kunnossa?" Erika kysyy huolestuneena.
"Ei hätää. Minulla on vain nälkä", Nykses tuumaa naurahtaen.
Kaikki nauravat. Erika ei voi uskoa tilannetta. Nykses pelasti hänet juuri. Arttu jäi kiitoksen velkaa siskonsa pelastamisesta. Nyksessin maha kurnii uudelleen. Erika yrittää nuolla Nyksessin haavoja, mutta hän painaa Erikan kauemmas. Nykses ihmettelee Erikan käytöstä.
"Nykses. Tule mukaamme. Ihmiset voisivat hoitaa nuo haavasi ja antaa ruokaa", Arttu sanoo varoen.
"E-en tiedä. Pelkään ihmisiä menneisyyteni takia", Nykses sanoo alistuneena.
"Ei hätää. Me suojelemme sinua", Jesse sanoo rauhallisesti.
"Okei, minä tulen", Nykses sanoo vähän peloissaan.
YOU ARE READING
Ikisudet - Ikiaika
FantasyVaroitus verestä! Seikkailua uudessa ympäristössä ja erikoisia tapahtumia. Mitäköhän on tapahtumassa? veren halua ilmassa?