Luku 7 Osa 5

3 0 0
                                    


          Seuraava aamu koittaa. Saija tuo Nalan lempi lelun ja antaa tämän leikkiä sillä päivän. Saijan pitää lähteä ja tämä pahoittelee tilannetta Nalalle. Nala jää katselemaan Saijan perään. Tunti kului ja ne neljä sisarusta tulevat leikkimään Nalan kanssa. Jesseä on pyydetty katsomaan niiden perään.

Yhtäkkiä Nala ulahtaa ja juoksee Nyksessin taakse.

Nykses herää unestaan ja on tokkurassa. Hän näkee Jessen ja neljä pentua häkillään.

"Nala, mikä hätänä?" Nykses kysyy unisena.

"Ne neljä siskosta, joista puhuin. He tulivat leikkimään ja sattuu", Nala uikuttaa.

"Anteeksi Nala. Se oli vahinko", Ruskea pieni pentu sanelee.

"Nala tule vain pois. Katsotaan tuliko sinulle haavaa", Jesse puhuu

"Mary tule tänne", Ruskea pentu ulisee.

"Mikä hätänä?", Mary kysyy.

"Nala kompastui Saikoon ja osui häkkiin emmekä tiedä tuliko hänelle haava", Kaksi muuta pentua ulisee

"Nala voisitko tulla esille", Mary pyytää.

Nykses katsoo yhden pennun kanssa, mitä tapahtuu. Nykses laskee päänsä ja toteaa:

"Jesse. Ota Nala väkisin selkäni takaa"

"Selvä", Jesse toteaa lähestyessään.

Nala on niin pienikokoinen Jesseen ja Nyksessiin verrattuna. Hänet on vaikea ottaa Nyksessin selän takaa. Nala saadaan pois ja hänellä on selässä pikku haavoja, jotka tiputtavat verta aika tiheästi. Mary lähtee hakemaan laboratorion työntekijää.

"Keitäs te siis olette?", Nykses kysyy pennuilta.

"Olen Urine. Erikan paras kaveri", pentu sanoo.

Hän on muuten ruskea, mutta selässä menee musta raita ja maha on valkea. Tummansiniset silmät ja pinkki kuono. Hänen häntänsä on pörheä ja kippura.

"Olen Sabi. Toisiksi vanhin pentu", Musta selkäinen pentu sanoo. Hänellä on ruskea maha ja punaiset silmät.

"Olen Saiko. Pentueen ainut tyttö", Pieni ruskea pentu sanoo. Hänellä on paksu ja tuuhea kippura häntä.

"Minä olen Umbre", Pieni musta valkea pentu toteaa. Umbren selkä on musta ja mahan alunen valkoinen. Hänelläkin on tumman siniset silmät.

Mary tulee ihmisen kanssa. Hän ihmettelee, mitä on tapahtunut. Jesse laskee Nalan maahan. Nala yrittää päästä kömpimään takaisin Nyksessin taakse. Ihminen ottaa Nalasta kiinni. Hän sitoo sideharson ja alla olevat pehmusteet Nalan selkään.

Ihminen laskee Nalan lattialle. Nala lähtee kömpimään kohti Nyksessin häkkiä. Nykses pyörähtää pois häkistä. Ihminen hämmästelee Nyksessin käytöstä.

Akon ja Mara olivat juuri tulossa tapaamaan Nyksestä ja Nalaa. Mara juttelee laboratorion työntekijän kanssa Nyksessin käytöksestä. Akon ottaa Nalan suuhunsa ja kantaa Nyksessin luokse. Nala painautuu Nyksestä vasten täristen.

"Isä. Mitä teet täällä?" Nykses kysyy

"Nyt on ilta, niin ajattelin kerrankin tulla sanomaan hyvät yöt", Akon sanoo

"Kiitos isä", Nykses kiittää.

Mara ja Laboratorion työntekijä tulevat Nyksessin luo. He nostavat Nyksessin ja tiputus pussin isoimpaan häkkiin. Nyt Nala mahtuu paremmin olemaan Nyksessin seurassa. Akon on iloinen, mutta hän patistaa neljää pentua jo nukkumaan. Kaikki muut lähtee paitsi Jesse. Nykses ja Nala oli lukittu häkkiin jo rauhoittumaan.

"Jesse? Eikös sinunkin pitäisi mennä?", Nykses kysyy

"Kyllä pitäisi. Hyvää yötä Nykses ja Nala. Nähdään huomenna", Jesse toteaa ja lähtee.

Menee hetki ja valot sammuvat. Nykses ja Nala nukahtavat aika nopeasti.

Ikisudet - IkiaikaWhere stories live. Discover now