Luku 3 Osa 4

2 0 0
                                    

      Jesse, Arttu, Muhame ja Kaski tulevat kaikki yhtä aikaa takaisin. Arttu ja Jesse olivat saaneet fasaanin ja jäniksen ruuaksi. Kaskin suussa on sinikasvin lehtiä pari kappaletta. Kaski laittaa pennun tassuun keräämänsä lehdet. Kaikki syövät yhdessä pihalla. Tulee jo myöhä, joten Artun ja muiden on lähdettävä. He jättävät pennulle palan lihaa onneksi. Nykses hyvästelee muut kolon suulla ja menee koloon. Hän huomaa pennun heränneen. Nykses ottaa lihapalan ja antaa sen pennun eteen.

"Ole hyvä. Se on sinulle. Ystäväni toivat ruokaa, niin jätimme sinullekin. Mikä olikaan nimesi?" Nykses kysyy pennulta.

"Olen Naladens eli Nala (#17127). Kiitos, että pidät huolta minusta", Nala sanoo ottaessaan lihaa.

"Eipä mitään. Syöhän nyt, sitten ruvetaan lepäämään. Katsotaan, mitä huomenna tekisimme", Nykses sanoo ja laskeutuu nukkumaan Nalan viereen.

Nala ja Nykses nukkuvat yön muuten hyvin, mutta Nala heräsi kerran painajaiseen ja herätti Nykseksen. Nykses rauhoitti Nalaa ja sai tämän takaisin nukkumaan. He nukkuvat sitten aamuun asti huoletta. Aamu on koittanut. Nykses ja Nala ovat juuri heränneet. Hetken kuluttua Erika hyppää puskasta ja huomaa kolossa liikettä.

"Huomenta!" Erika huutaa tullessaan kolon suulle.

"Huomenta Erika", Nykses tuumaa.

"Hu- huomenta", Nala sanoo varoen.

"Terve. Mikä on olosi? Nukuit eilen, kun olin täällä. Olen Erika, entä sinä?" Erika tuumaa iloisena.

"Oloni on parempi. Olen Nala. Kiitos eilisestä ruuasta", Nala sanoo varoen.

"Tuota Erika, eikö sinun pitäisi olla harjoittelemassa isäni kanssa?" Nykses kysyy.

"Kyllä pitäisi", Erika nauraa.

Ikisudet - IkiaikaDove le storie prendono vita. Scoprilo ora