Luku 6 Osa 2

0 0 0
                                    


           Seuraavana aamuna Nala herättää Nykseksen.

"Nykses herää!", Nala huutaa.

"Mikä hätänä Nala?" Nykses kysyy unisena.

"Jessen kimpussa on kaksi ikisutta!", Nala huutaa.

Nykses nostaa päätään ja huomaa Charan yrittämässä herättää jesseä.

Lila vetäisee Jesseä hännästä. Jesse ulahtaa ja potkaisee Lilaa.

"Heräsithän sinä!", Chara huutaa.

"Chara, Lila? Mitä teette täällä?" Jesse kysyy hämmentyneenä.

"Nykses auttoi meitä. Zaco sai selville eilen, että kuulumme armeijan riveihin. ", Lila selittää

"Chara, miten jalkasi voi?" Nykses kysäisee.

"Se on tulehtunut. En pysty kunnolla kävelemään." Chara tuumaa.

"Mennään. Meidän on vietävä Chara armeijan joukoille hoidettavaksi.", Nykses sanoo noustessaan.

Nykses ottaa Charan suuhunsa. Jesse kävelee Nyksessin kannoilla mietteissään. Lila ja Nala leikkivät samalla. Kumminkin he ovat vasta pentuja. Chuki, Arttu ja Kaski olivat etsimässä Jesseä. Jesse oli jälleen myöhässä. Arttu huomaa, kun Nala ja Lila juoksevat puskasta. Arttu, Chuki ja Kaski kääntyvät katsomaan siihen suuntaan. He huomaavat Nykseksen ja hänen suussaan olevan Charan. Jesse kävelee Nykseksen perässä.

"Mitä on tapahtunut?", Chuki huudahtaa.

"Tapasin Charan ja Lilan eilen suokylässä."Nykses selittää.

"Mikä Charalla on?", Arttu kysyy.

"Hän satutti tassunsa eilen pahoin." Nykses tuumaa katsoessaan kuinka surullinen Chara on.

Nykses laskee charan maahan. Chara yrittää kävellä, mutta kaatuu heti kumoon.

"Kaski, hae Akon", Arttu ärähtää nopeasti.

"Selvä", Kaski sanoo mennessään luolaan.

Ikisudet - IkiaikaWhere stories live. Discover now