Luku 4 Osa 1

0 0 0
                                    


          Uusi aamu on koittanut. Nykses herää ja on lähdössä ulos kolosta.

"Minne olet menossa?" Nala kysyy.

"Katselen, että yöllä on satanut näköjään. Ajattelin opettaa sinua metsästämään", Nykses tuumaa.

"Mennäänkö? Vai jäätkö tänne?" Nykses kysyy.

"Mennään jo! En jaksa odottaa!" Nala huutaa innoissaan kolosta ulos juostessaan.

Nykses ja Nala menevät Kaikuniityn reunalle metsästämään. He hiipivät ruohikossa kohti vuorikotkia.

"Okei. Tarkkaile, huomioi ja hyökkää", Nykses kuiskaa Nalalle.

Nala hyökkä vuorikotkien kimppuun. Nala saa yhden kiinni. Nykses hyppää ruohikosta vähän myöhemmin ja saa napattua kaksi lintua.

"Vau! Miten onnistuit nappaamaan yhdellä kerralla kaksi?" Nala ihmettelee.

"Olen sinua vanhempi. Olen saanut koulutuksen ja olen metsästänyt aika paljon", Nykses selittää.

Nykses ja Nala syövät linnut ja lähtevät menemään kololle päin.

Rina ja Liliko tulevat puskasta vastaan. Rina ja Liliko kuuluvat Zacon ja Syrbin laumaan eli Nyksessin vihollisiin.

"Nala mene piiloon!" Nykses ärähtää.

Nykses valmistautuu suojautumaan. Rina ja Liliko ovat myös taistelu valmiudessa. Nykses saa väistettyä ensimmäiset hyökkäykset. Kolmannen hyökkäyksen Rina tekee takaa suoraan Nyksessin takatassuun. Liliko hyökkää edestäpäin Nyksessin kurkkuun. Nala on peloissaan. Hän muistaa, kun Arttu sanoi: "Soturit saavat pelätä, mutta sitä voi käyttää myös hyödyksi". Nala saa ajatuksen. Hän lähtee etsimään Iskuryhmää. Nykses on pahassa pulassa. Rina on purrut syvät haavat Nyksessin takajalkaan. Liliko pitää tiukasti Nyksessin kurkusta kiinni. He haluavat tuottaa Nykseksille tuskallisen kuoleman. Nala onnistuu löytämään Erikan ja on saanut selitettyä, että Nykses on pinteessä.

"Arttu! Tule pian! Nykses on pulassa!" Erika huutaa veljelleen ja muille.

Artulle ja muille selitetään matkalla tilanne. He pitävät kiirettä. Arttu ja muut hyppäävät puskasta apuun. Rina ja Liliko siirtyvät kauemmaksi, etteivät jää jalkoihin. He irrottavat otteensa Nykseksestä ja tämä lyhistyy maahan. Nala ja Erika laskeutuvat Nyksessin luokse.

"Nykses! Oletko kunnossa?" Erika ja Nala kysyvät yhteen ääneen.

"Ei hätää. Olen ihan kunnossa", Nykses sanoo täristen.

"Alkakaa häipyä tai revin päänne irti!" Jesse ärähtää.

"Johtajamme Sukeru tuhoaa ihmiskunnan, mutta tuo musta ikisusi on edessämme!" Liliko ärähtää.

Jesse ja Muhame hyökkäävät Lilikoa ja Rinaa päin. Liliko ja Rina juoksevat pakoon. Nykseksistä ollaan huolissaan. Nykses pääsee nousemaan ylös. Ilta alkaa jo hämärtyä. Kaikki palaavat Nyksessin kololle. Arttu ja muut lähtevät takaisin armeijan tukikohtaan. Nala ja Nykses kömpivät koloon lepäämään.

"Olethan sinä kunnossa", Nala kysyy.

"Ei minulla ole hätää. Lepääthän nyt. Tarvitset voimia huomenna", Nykses sanoo rauhallisesti.

Ikisudet - IkiaikaWhere stories live. Discover now