"YLLÄTYS!" Kaikki huutavat yhteen ääneen.
"Mi- mitä? Isä, mitä teet täällä?" Nykses kysyy hämillään.
"Haluamme kannustaa sinua", Akon sanoo rauhallisesti.
"Kiitos", Nykses sanoo iloisena.
"Joko syödään? Minulla on jo nälkä", Nala sanoo huulia lipoen.
Kaikki nauravat Nalalle. Ilta menee rattoisasti ja kaikilla on hauskaa. Nykses tapaa Chunu kidiso nimisen ikisuden, mutta häntä kutsutaan Chukiksi (#12054). Hän on viestintä päällikkö ikisusien keskuudessa. Chuki on oranssi selkäinen ja valkea mahainen ikisusi. Hänellä on kirkkaan siniset silmät. Kippura tuuhea häntä, mutta lyhyet pystyt korvat. Chukilla on myös pinkki kuono ja toinen takajalka on erillainen. Hän menetti jalkansa miinan takia parisen vuotta sitten. Kaikki ovat iloisia juhlien loputtua. Nykses menee Nalan kanssa nukkumaan ja muut lähtevät armeijan päämajaan.
Seuraavana aamuna Nykses ja Nala lähtevät metsälle. He löytävät pari peuraa. Nykses ja Nala yrittävät napata yhden nuorista peuroista. Nala tippuu ohi ja Nykses osuu vain jalkaan. Yhtäkkiä Jesse ja Kaski hyppäävät puskasta ja auttavat Nalaa ja Nyksestä. Nuori peura jää kiinni Kaskin ja Jessen ansiosta. Pojat tuovat nuoren peuran Nykseksille ja Nalalle.
"Kiitos Jesse ja Kaski!" Nala huudahtaa.
"Eipä mitään pikku riiviö", Kaski kiusoittelee Nalaa.
"Kuulummehan samoihin riveihin", Jesse tuumaa.
"Niin, ainakin jotenkin", Nykses tuumaa.
Kuukausi on kulunut hetkessä. Nala kehittyy koko ajan. Chuki on aina välillä käynyt Nyksessin ja Nalan luona, kun iskuryhmällä on ollut liian kiire.
YOU ARE READING
Ikisudet - Ikiaika
FantasyVaroitus verestä! Seikkailua uudessa ympäristössä ja erikoisia tapahtumia. Mitäköhän on tapahtumassa? veren halua ilmassa?