Yksi mies tulee luolasta katsomaan, joko Kaski ja Jesse olisivat palanneet. Nykses katsoo jotenkin iloisen oloisena kyseistä ihmistä. Nykses kävelee miehen luokse ja katsoo häntä silmiin.
"Tunnetko sinä kenraali Maran?" Erika kysyy.
Nykses vain nyökkää. Mara pyytää Petriciä hakemaan Nyksessille ruokaa. Mara käy hakemassa sisältä ensiapulaukun ja puhdistus aineen. Sitten hän puhdistaa Nyksessin haavat ja silittää tätä päänpäältä. Nykses heiluttaa häntäänsä ja on iloinen. Petric saapuu Kaskin kanssa ja heillä on liha pala Nykseksille. Kaski laskee sen Nykseksen eteen.
"Te taidatte tuntea toisenne", Maryli tuumaa Maralle.
"Kyllä. Nykses eli Nyda kasonda. Hän on Akonin ja Sakerun tytär", Mara selittää.
"Mitä?! Akonin tytär? Se, joka karkasi räjähdyksen yhteydessä?" Petric kysyy hämmentyneenä.
"Minut kyllä pakotettiin mukaan", Nykses mumisee tähän väliin.
"Kyllä. Akonin pitäisi nähdä tyttärensä näin monen vuoden jälkeen", Mara tuumaa.
Nyksestä vähän isompi vanhahkon näköinen ikisusi tulee luolasta. Ikisusi on harmaa, jolla on eriväriset silmät. Oikea silmä on vihreä ja vasen taas sininen. Ikisudella on kuusen vihreä panta kaulassa, kuten muillakin.
"Erika missä olet ollut? Sinä jätit harjoitukset väliin. Miksi?" vanha ikisusi sanoo.
"Anteeksi. Olin Artun ja muiden kanssa. Meidän piti hoitaa yksi homma ensin", Erika selittää
"Kukas tuo musta ikisusi on?" ikisusi kysyy Nyksekseltä
Mara huomaa tilanteen ja huikkaan kyseiselle ikisudelle:
"Akon! Se on Nykses. Sinun pentusi".
Akon kääntää päänsä Nyksestä kohti ja katsoo ihmeissään. Nykses lähtee lihapalansa kanssa pois hämmentyneenä. Hän miettii isäänsä koko illan, Akon taas kyseli Artulta, Erikalta ja muilta tyttärestään. Seuraava aamu koittaa ja kaikki ovat levänneet kunnolla. Nykses on vieläkin sekaisin eilisestä. Hän kävelee kolollaan ympyrää, kunnes päivä on jo puolillaan.
YOU ARE READING
Ikisudet - Ikiaika
FantasyVaroitus verestä! Seikkailua uudessa ympäristössä ja erikoisia tapahtumia. Mitäköhän on tapahtumassa? veren halua ilmassa?