Kaksi viikkoa kuluu todella nopeasti. Nala ja Nykses heräävät seuraavana aamuna hyvin virkeinä. Yhtäkkiä kuuluu Erikan ääni ja näkyy, kun hän juoksee kohti. Nykses kömpii kolosta ulos Nala perässään. He odottavat Erikaa kolon edessä.
"Mikä on?!" Nala huutaa Erikalle.
"Onko kaikki hyvin Erika?" Nykses kysyy
"Armeijan väki haluaa tehdä teille yhden testin. Suostutteko?" Erika kysyy innoissaan.
"Mitä? Milloin? Nytkö?" Nala kysyy innoissaan.
"Niin. Nyt! Mennään." Erika huudahtaa.
Nykses ja Nala on hämillään. He eivät ymmärrä mitä on tapahtumassa.
He saapuvat vuorikylään, jonka takaosassa on luola, josta pääsee armeijan tukikohtaan. Vuorikylä on täynnä punaisia, sinisiä, haalean keltaisia ja vihreitä taloja. Kylässä on pari kerrostaloa ja useampi omakotitalo on toki myös pari rivitaloa. Katot on harmaita peltien takia. Tie on tehty sora hiekka sekoituksesta.
B-ryhmä on odottamassa ja samoin Kiraki. Kirakin tehtävä on vahtia testin suorittamista. Testi tehdään, jotta nähdään ikisusien taidot ja kehittämisen kohteet. Armeijan väki tarkkailee testin etenemistä kameroiden kautta. He merkkaavat asioita ikisusista. Mutta suurin kysymys voisi olla, miten he ovat saaneet Nyksessin ja Nalan tiedot käsiinsä. No antakaa, kun selitän ensin sen ennen kuin jatkamme.
"Kertojan selitys tuokio"
Nala oli aikoinaan armeijan yhdessä laboratoriossa äitinsä kanssa. He olivat yhden tutkijan lemmikkejä. Kyseinen tutkija siirrettiin saarelle ja samalla Nala ja hänen äitinsä siirtyi mukana. Nala ja hänen äitinsä vapautettiin saarelle tutkimuksien takia. Nalan ja hänen äitinsä tiedostot olivat siirretty arkistoon, joka on ikisusi saarella.
Nykses taas karkasi räjähdyksessä. Laboratoriossa missä Nykses oli, tapahtui lämpökattilan liika lämpeneminen, joka siis johti räjähdykseen. Nykses tunnettiin isänsä, Akonin takia. Sen tiedostot olivat Maran kaapissa. Hän antoi ne heti, kun löysi ne.
Nalalle sekä Nykseksille oli tehty alku testit. Alku testi tehdään pennuille, koska se ei ole niin rankka kuin aikuisten testi. Nyt on aika tehdä testit uudestaan, koska kumpikin on ollut eristyksessä ihmisistä. Tämä testi, joka toteutetaan, on uusi ja sitä ei ole testattu villeillä ikisusilla. Saa nähdä kuinka käy.
"Ryhmä B. Liikkeelle!" Huutaa ruskean sävyinen ikisusi.
"Mitä?" Nala kysyy.
"Teidän pitää löytää Arttu, Kaski ja Jesse kylästä. Teidän pitää samaan aikaan varoa B-ryhmää. Heillä on lupa käydä kimppuunne", Kiraki selittää
"Selvä", Nykses sanoo varoen.
"Mennään Nykses!", Nala hihkaisee.
"Selvä. Mennään sitten, mutta ollaan varovaisia", Nykses sanoo
"Nähdään myöhemmin", Erika huikkaa
"Olkaa varovaisia", Kiraki sanoo
Nykses ja Nala menevät torille ensimmäisenä. Sitten he lähtevät Pikalakatua pitkin kävelemään. Nykses pysähtyy ja ottaa Nalan suuhunsa. Nykses hyppää Nala suussaan roskiksen katolle. Nykses huomasi jotain ja aikoo jättää Nalan turvaan.
"Mi- Mitä?" Nala kysyy
"Pysy siinä", Nykses vastaa
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ikisudet - Ikiaika
FantastikVaroitus verestä! Seikkailua uudessa ympäristössä ja erikoisia tapahtumia. Mitäköhän on tapahtumassa? veren halua ilmassa?