Kapitola 6 - Těžké rozhodnutí

7 4 0
                                    

,,Viděli jste něco co stojí za zmínku?" zajímalo Krystal.
,,Já ne,''  řekla Roztomilá a unaveně se posadila do sněhu. Nejdříve běh a pak prozkoumávání jí dost unavilo.
,,Já taky ne,'' souhlasila Krystal. Pohlédla na Borůvku a čekala na jeho odpověď.
,,Já ano,'' odpověděl Borůvka.
Krystal s Roztomilou se na něj překvapeně podívali. Pak se rychle zeptala Roztomilá,
,,Co jsi viděl?"
Borůvka si sedl do sněhu, protože tušil, že to bude na delší vyprávění, ,,Narazil jsem na Dravou smečku.''
,,To je ta co zabila Starého?'' skočila mu do řeči Krystal. Borůvka jí tenkrát vyprávěl o tom, jak ho vyhnali vlci ze své smečky a Starý mu zachránil život, když ho vytáhl z jezera a naučil ho lovit.
,,Ano. Připlazil jsem se blíž, protože jsem se chtěl ujistit, že to jsou vážně oni,'' pokračoval ve vyprávění Borůvka.
,,Jak jsou daleko?" zajímalo Krystal.
,,Přibližně 300 vlčích délek,'' odhadoval Borůvka.
,,Není to moc, ale zatím to stačí," řekla Roztomilá. ,,A co se dělo dál?" zeptala.
,,Náhodou jsem vyslechl jeden zajímavý rozhovor,'' pokračoval ve vyprávění Borůvka.
,,O čem se bavili?" chtěla vědět Roztomilá.
,,Budou se přesouvat dál,'' oznámil jim Borůvka.
,,Tak to je skvělý,'' zaradovala se Roztomilá. ,,Nebudeme se muset bát, že na ně tady nechtěně narazíme.''
Krystal ale vycítilala, že jim Borůvka chce říct něco dalšího. A rozhodně to není žádná dobrá zpráva, podle toho, jak se tváří ustaraně. Proto se opatrně zeptala.
,,Kam chtějí jít?"
,,Zalíbilo se jí území, které obývá psí smečka na druhé straně jezera, kde jsme jednu dobu žili. Jsou odhodlání na ně zaútočit a všechny vyhnat nebo zabít, aby to území měli pro sebe,'' prozradil Borůvka.
,,To je strašné,'' zavyla Krystal.
,,Kdy vyrazí na cestu?" zeptala se Roztomilá. Přitom se pořád otáčela, jestli se za nimi neobjeví vlci nebo psi.
,,Za pár dní,'' odpověděl Borůvka.
,,Teď jim ta cesta nebude trvat ani moc dlouho. Stačí jim dojít k jezeru. A pak po ledě opatrně přejít na druhou stranu. Pořád je ještě dost zima na to, aby je led udržel,'' přemýšlela Krystal.
,,Proto je taky chtějí napadnout teď v zimě. Po zbytek roku by museli jezero složitě obcházet,'' pochopila Roztomilá.
,,Musíme s tím něco udělat,'' řekla rozhodně Krystal.
,,Ale když se k vám nechovaly hezky. Borůvku většina smečky nesnášela, i přestože jste jim pohohli v bojí s cizími vlky. Proto jste se taky rozhodly z te smečky odejít,'' nechápala Roztomilá.
,,To sice ano, ale nemůžeme je nechat napospas útoku Dravé smečky,'' přesvědčoval je Krystal.
,,Já nevím. Vážně mě neměli rádi,'' uvažoval nahlas Borůvka ,,Ale nechci je nechat napospas Dravé smečky. Jezerní smečka si to nezaslouží. Zvlášť štěňátka alfa a bety.''
,,Tak je rozhodnuto,'' zaradovala se Krystal ,,Půjdeme je varovat.''
,,Vím jak je Dravá smečka krutá.  Půjdu je s vámi klidně varovat, ale jenom proto, abych se jim pomstil za to, jak zabili Stareho. Do boje se ale zapojovat nebudu,'' dodal ještě Borůvka.
,,Tak to bychom měli co nejdřív vyrazit,'' řekla Roztomilá. Sice jí připadalo zbytečné je varovat, ale když to tak chtěla Krystal s Borůvkou, klidně se přizpůsobila.
,,Není kam spěchat,'' řekl Borůvka ,,Dravá smečka vyrazí až za několik dní a cesta jim bude trvat déle než nám. V klidu můžeme počkat do rána.''
Spokojeně si tedy snědli zajíce, kterého Borůvka ulovil. A pak si lehli do malého doupěte pod keři.

Patřící - Adventní kalendář 2023Kde žijí příběhy. Začni objevovat