Po těchto slovech Alfa skočil po Borůvkovi, který těsně stačil uskočit. Od Alfy to byl podlý trik, jak zastihnout Borůvku nepřipraveného. Psi a vlci popoběhli pár kroků dál, aby měli dost místa.
,,Kdybych prohrál odveď prosím smečku pryč do bezpečí,'' poprosil Borůvka Krystal a vyhnul se další ráně.
,,Nedopustím, aby si tady zemřel,'' zašeptala Krystal potichu. Přesto jí Borůvka slyšel, otočil se na ní a mile na ní pohlédl.
Za tuto chvíli nepozornosti zaplatil ránou do zad. Borůvka se hbitě ohnal a ránu oplatil.
Alfa znovu a znovu útočil a Borůvka uhýbal. Čekal až se Alfa trochu vyčerpá.
Borůvka myslel realisticky a viděl, že Alfa je mnohem vyšší a mohutnější. Taky měl víc zkušeností a bojoval již ve spoustech zápasech a vždy vyhrál.
Borůvka ani nevěděl, co ho to napadlo vyzvat Alfu na souboj, ale v tuto chvíli prostě musel něco udělat a jiné řešení ho nenapadlo. Věděl, že nemá šanci vyhrát, ale potřeboval získat smečce čas, aby přiběhli lovci.
Borůvka zaútočil Alfovi za krk, ale byl to marný pokus, protože Alfa ho ze sebe lehce setřepal.
,,Myslel jsem si, že bojuješ trochu lépe vlče," vysmál se mu Alfa.
,,To ještě uvidíš,'' zavrčel Borůvka.
Uskočil před další Alfovou ránou a tentokrát mu skočil po přední noze. Alfa nestihl uskočit a Borůvka mu způsobil ránu na noze, ze které hned začala téct krev.
,,To jsi přehnal?" rozzuřil se Alfa. Sice na přední nohu kulhal, ale začal zběsile útočit na Borůvku. Ten se sotva jeho ranám vyhýbal a byl nucen ustupovat. Až pozdě si uvědomil, že ho Alfa zatlačuje směrem k jezeru.
Borůvka jenom doufal, že se led pod ním neproboří. Postupně Borůvkovi způsobil spoustu menších ran, které sice nebyly smrtelné, ale dost bolely. Borůvkovi se podařilo Alfovi párkrát vrátit, ale jinak prohrával. Nelíbilo se mu, že se taky přibližuje k Vlkům z Velké smečky. Bál se, že kdyby měl Alfa prohrát, tak se na něj vrhnout. Dohoda nedohoda.
Pak se Alfa odrazil a celou svou váhou ho přimáčkl k ledu. Borůvka cítil, jak led pod ním pomalu praská. Musely ho narušit už tím soubojem.
Snažil se vykroutit zpod alfova sevření, ale nešlo mu to.
Vyčerpáním se mu začaly pomalu zavírat oči. Borůvka již neměl sílu s tím bojovat. Naposledy se vzepřel, pohlédl na Krystal a zavolal ,,Miluju tě Krystal,''
,,Já tebe taky?" uslyšel odpověď od Krystal. Pak se mu zavřely oči.
,,Netušil jsem, že jsi tak slabý vlče," pohrdlivě řekl Alfa, který povolil svůj stisk a už se jen skláněl nad Borůvkou.
Borůvka slyšel táhle smutné vytí Krystal, která nemohla uvěřit tomu, že prohrál.
V Borůvkovi se najednou zvednula vlna odhodlání. Vymrštil se a skočil po Alfovi. Ten to nečekal, zakolísal a uklouzl na ledě. Alfa se rychle zvedal, ale Borůvka ho shodil znovu na led. Tentokrát už ten naráz led nevydržel a probořil se.
Borůvka rychle uskočil dál, protože se praskliny začala po ledě šířit dál. Za chvíli již stál na pevné zemi stejně jako Vlci z Velké smečky.
,,Tento souboj vyhrál Borůvka, Alfa Jezerní smečky a toto území teď dál patří Jezerní smečce,'' prohlásila radostně Krystal.
ČTEŠ
Patřící - Adventní kalendář 2023
AventuraBorůvka putuje se svými přáteli dál a snaží se najít místo, kde by mohli v klidu. Zima je pořád krutá a nejen Borůvka s přáteli hledá místo s dostatkem potravy. Borůvka potká vlka samotáře, který si s sebou přináší spoustu tajemství. Podaří se Borů...