Borůvka se ráno probudil za svítání. Vyšel ven z doupěte a všiml si, že je většina psů vzhůru.
,,Nesmíme dopustit, aby Jezerní smečka znovu zažila takové překvapení, jako před pár dny a proto chci zavést nějaké změny,'' prohlásil Borůvka před svou smečkou. Pořád si nemohl zvyknout, že je teď Alfa.
Borůvka si všiml, že všichni psi pozorně čekají, co řekne.
,,U jezera budou hlídkovat dva psy nebo vlci dokud bude jezero zamrzlé. Jeden bude stát na břehu a ten druhý bude opatrně procházet jezero a hledat známky nebezpečí. V případě nebezpečí dá nějaké znamení druhému psovi na břehu, který poběží varovat smečku,'' vysvětloval Borůvku. Několik psů chápavě přikyvovali. Z nedávných zkušeností pochopili, jaké je jezero jejich slabina.
,,V hlídkách u jezera by se měli spravedlivě střídat všichni bez rozdílu. Ať už lovec nebo hlídka,'' poradila mu Krystal.
,,To je skvělý nápad,'' souhlasila Borůvka ,,I já si někdy budu brát hlídku u jezera,'' chtěl jít příkladem všem členům smečky. Nechtěl žádné výhody, místo toho se rozhodl, že se bude účastnit různých povinností smečky. Samozřejmě plánoval někdy jít i na lov.
,,Nějaké otázky?" zeptal se Borůvka.
Promluvil jeden pes, na jehož jméno si Borůvka nemohl vzpomenout. Bude se je muset doučit. Alfa by měl znát jména všech členů smečky.
,,Postavení ostatních členů zůstane stejné?"
Borůvka se chvíli zamyslel než odpověděl: ,,Ano. Zatím neplánuju žádné velké změny. Samozřejmě, když nebudete spokojeni se svým postavením, můžete se pokusit bojovat o lepší.''
,,Jaké postavení budeme mít my?" zeptala se ho Roztomilá.
Borůvka pohlédl na svou sestru a odpovéděl skoro hned: ,,Všichni skvěle lovíte, jak jsem se mnohokrát přesvědčil, a zvlášť když lovíte spolu. Proto si myslím, že patříte mezi lovce.''
,,Děkuji,'' poděkoval Houževnatý a trochu sklonil hlavu. Většinou noví členové smečky začínali jako nejnižší hlídkaři a postupem se vypracovávaly nahoru, ale Borůvkovi to připadalo nesmyslné, když věděl, jak dobří jsou jeho přátelé.
,,Kdo bude nová Beta?" odvážila se zeptat Sněženka.
Borůvka přelétl očima po všech přítomných. Na mýtině panovalo úplné ticho.
,,To ještě nevím,'' odpověděl pravdivě Borůvka, ,,brzy se ale rozhodnu a oznámím vám to.''O pár dní později
,,Někdo by měl dnes vyrazit na lov.'' ozval se ráno hlavní lovec. Včera nemuseli totiž na lov, protože se jim podařilo předchozí den nalovit dost kořisti.
,,Koho navrhuješ?" zajímalo Borůvku.
,,Tak jedna skupina bych mohl být já, Skála, Ledovec a Sněženka,'' navrhl hlavní lovec a chtěl pokračovat, ale Borůvka ho přerušil.
,,A druhá skupina by mohla být Roztomilá, Houževnatý, Jinovatka a Obláček,'' doplnil Borůvka. Věděl, že Houzevnatý a Roztomilá by mohli lovot sami, ale chtěl aby se naučili spolupracovat se psy, kteří je moc neznaly. Do budoctnosti to bylo velmi důležité.
,,Já půjdu klidně taky,'' dobrovolně se hlásila Krystal.
,,Dnes ne,'' zamítl Borůvka.
,,Proč?"
,,Potřebuju si s tebou o něčem promluvit.''
Když lovci vyrazili na lov Borůvka se otočil k hlavnímu hlídkaři: ,,Předpokládám, že hlídky dokážeš rozdělit sám?"
,,Ano, Alfo,'' souhlasil. Zavolal ostatní hlídkaře a začal mezi ně rozdělovat hlídky na následující dva dny.Pak Borůvka zamířil na kraj mýtiny spolu s Krystal. Pořád měl smečku na dohled, ale byly z doslechu.
,,O čem sis chtěl promluvit, že jsem kvůli tomu nemohla jít na lov?" zeptala se pořád trochu naštvaně Krystal.
,,Mám pro tebe takovou nabídku," začal Borůvka.
Krystal ale Alfu nenechala domluvit a hned zeptala se: ,,Jakou?"
ČTEŠ
Patřící - Adventní kalendář 2023
AdventureBorůvka putuje se svými přáteli dál a snaží se najít místo, kde by mohli v klidu. Zima je pořád krutá a nejen Borůvka s přáteli hledá místo s dostatkem potravy. Borůvka potká vlka samotáře, který si s sebou přináší spoustu tajemství. Podaří se Borů...