Kapitola 16 - Alfa

8 4 1
                                    

Další psy z Dravé smečky se dávali na útěk až tu nakonec zbyl jenom jejich alfa. Jezerní smečka ho pomalu obklopila v kruhu, který se postupně zmenšoval.  Ten když zjistil, že jeho smečka utekla, radši taky utekl.
Několik psů za ním chtělo běžet, ale Borůvka na ně zavolal: ,,Nechte ho běžet. Při pronásledování by jste se mohli ocitnout sami a pak v nevýhodě, kdyby vás obklopila Dravá smečka.''
Borůvka se rozhlížel kolem sebe a prohlížel si psy. Roztomilá a Houževnatý stály vedle.
,,Nevíte, kde je alfa s betou?" zajímalo Borůvka.
,,Tady," zavolala Krystal, která stála kousek od Borůvky.
Borůvka k ní tedy došel a uviděl betu, jak se sklání nad alfou.
,,Jemu už nepomůžeš,'' tišila jí Krystal, ,,bojoval statečně a hrdině padl, aby se zbytek smečky zachránil.''
,,Co se stalo?" zeptal se Borůvka.
,,Alfa bojoval s několikati psy najednou. Zemřel těsně před tím než Sněženka zavolala, že utíkají,'' vyprávěla Roztomilá ,,Běžela jsem mu na pomoc, ale již jsem to nestihla.''
,,Nikdo z Dravé Smečky neutíkal,'' promluvila tiše Beta, ,,Sněženka tohle zavolala, protože viděla, že prohráváme. Smrt Alfy vyvolával v ostatních psech paniku.''
,,Takže nikdo z Dravé smečky neutíkal,'' konstatoval překvapeně Houževnatý.
,,Ale byla to dobrá lest. Když to slyšeli psi z  Dravé smečky, daly se doopravdy na útěk,'' řekl Borůvka. Sněženka skvělé přechytračila psy z Dravé smečky a i díky tomu se jim podařilo vyhrát.
,,To jo,'' souhlasila Krystal.
,,Je nám líto, Beto, že je alfa mrtvý, ale bojoval až do poslední chvíle statečně. Bohužel na přesilu nakonec nestačil," litoval Houževnatý Bety. Věděl, jak strašné to je. Jeho družka musela zažívat to stejné, když jí tvrdili, že je mrtvý.
,,Já už nejsem Beta,'' odmítla hnědá fenka s bílými tlapkami.
,,Budeš teď alfou Jezerní smečky?" zajímalo Roztomilou.
,,Ne, teď chci být jenom řadový lovec Jezerní smečky. Říkejte mi prosím Jinovatka. Tak mě pojmenovali rodiče, když jsem se narodila,'' poprosila je teď již Jinovatka.
,,Dobře,'' souhlasil Borůvka, ,,Kdo ale teď bude alfou?"
,,Zítra večer za úplňku o tom budeme hlasovat," rozhodla bývalá Beta smečky.
,,Mohly bychom tu jenom strávit noc. Zítra bychom pokračovali v cestě dál?'' poprosil je Houževnatý.
,,Nechcete zůstat i další noc, abyste věděli, kdo bude nový alfa?" požádala je Jinovatka, ,,kdyby jsi mi ty Borůvko nepomohl, tak by mě zabili. Vděčím za svůj život.''
,,To nic nebylo,'' odmítl Borůvka, ,,musel jsem vám pomoct.''
,,Svým bojem a odhodlání si zachránil spoustu z nás. Taky si vyvolal strach u našeho nepřítele,'' pokračovala dál Jinovatka
Borůvka viděl, jak je zoufalá. Chtěla od nich podporu při volbě nového Alfy. Taky se jistě obávala, aby se nevrátila Dravá smečka.
,,Dobře,'' souhlasil nakonec Borůvka. Zúčastníme se volby nového Alfy.

Další den si užívali odpočinku. Spousta psů utrpělo zranění, ale pomalu se z něho zotavovaly. Houževnatý si vzpomněl, že viděl Drápala v Dravé smečce, když Houževnatý nechtěně vykročil na jejich území. Takže všichni psi konečně  pochopili, že to Drápal byl zrádce smečky a dával o nich informace jejich nepříteli. Drápal tu již ale nebyl, protože zrádně utekl spolu s Dravou smečkou.  Beta zpětně litovala, že Borůvku neposlechly a místo toho daly na názor Drápala. Alfa za to zaplatil tou nejcennější věcí, kterou měl, a to životem.

zbývá jenom třetina knížky. Kdo si myslíte, že bude nový alfa?

ZaFe03

Patřící - Adventní kalendář 2023Kde žijí příběhy. Začni objevovat