Kapitola 10 - Cizí vlk

7 4 0
                                    

,,Kdo jsi?" zeptal se Borůvka a u toho nepřestával vrčet.
Cizí vlk pořád mlčel, ale postupoval blíž k Borůvkovi, který si všiml že kulhá na zadní levou nohu. Musel tam mít nějaké staré zranění, které se špatně zahojilo.
,,Co tu děláš?" ptal se naštvaně Borůvka a jeho hněv se postupně stupňoval.
Cizí vlk pořád mlčel, ale pak se zastavil asi dva kroky od Borůvky, který měl napnuté celé tělo a byl připravený ve chvíli zaútočit.
Borůvka s cizím vlkem ztratil trpělivost a rozhodl se vzbudit Krystal s Roztomilou. Proto nahlas zaštěkal: ,,Cizí vlk vstavejte!"
Z doupěte pod keřem se rychle vyplazila Krystal a za ní následovala Roztomilá. Krystal si stoupla vlevo od Borůvky a Roztomilá od něj vpravo.
,,Co chceš?" štěkla na cizího vlka nepřátelsky Krystal.
,,Sledoval jsem vaši stopu již několik dní,'' začal vyprávět vlk.
,,Proč?" zajímalo Borůvku.
,,Překvapilo mě, když jsem narazil na vlčí stopu na území mezi dvěma psími smečkami,'' řekl cizí vlk a choval se klidně.
,,Možná bychom si mohly v klidu promluvit,'' navrhla tiše Roztomilá.
Nepřátel měli spoustu, přemýšlel Borůvka. Dravá smečka si od nich držela odstup jenom proto že jsou vlci, Jezerní smečka jim nevěřila a považovala je lháře a vlci ze smečky, kde se Borůvka s Roztomilou narodili by je klidně na příkaz alfy zabili. Vlastně by se jim hodilo mít nějaké spojence a proto Borůvka souhlasil: ,,To je dobrý nápad."
,,Já jsem Roztomilá," představila se jeho sestra a pak ukázala hlavou směrem k Borůvkovi ,,a tohle je můj bratr Borůvka.''
Cizí vlk pozorně poslouchal jejich jména a hned si je zapamatoval. Pak tázavě pohlédl na poslední vlčice, která stála vedle Borůvky. Zaznamenal, že není Borůvkovi s Roztomilou vůbec podobná a taky asi byla o trochu starší.
,,Krystal,'' krátce se představila. Pořád tomu cizímu vlkovi nedůvěřovala.
,,Mně říkají Houževnatý,'' představil se cizí vlk.
,,A teď nám řekni co tu děláš?" zeptala se znovu Krystal.
,,Už dlouho žiju jako vlk Samotář, ale vím že to není lehký život. Zvlášť tutu zimu je tak málo kořistí. Ve smečce se žije mnohem lépe. Narazil jsem jak na Dravou smečku, která mě málem zabila, když jsem se objevil na jejich území, tak na Jezerní smečku. Ty mě vyhnali jen co jsem se objevil na jejich území, protože se mě bály.''  vyprávěl Houževnatý.
,,Proč ses nepřidal k vlčí smečce, která žije kousek od Dravé smečky?" zajímalo Borůvku.
,,Mám k tomu svoje důvody.'' odpověděl vyhýbavě Houževnatý a pak dodal ,,Stejně by mě tam nechtěli"
,,Proč?" zeptala se zvědavě Krystal. Tušila že jim tento cizí vlk něco tají.
,,To je na dlouhý příběh.'' odpověděl znovu vyhýbavě cizí vlk.
Krystal se již nadechovala, že se zeptá na něco dalšího, ale Borůvka jí rychle předběhl. Nechtěl aby Krystal svým naléhání naštvala Houževnatého zvlášť když o tom on nechce mluvit. Nějaký spojenec by se jim hodilo. Proto se Borůvka opatrně zeptal: ,,Proč jsi tedy přišel za námi?"
Houževnatý chvíli přemýšlel než odpověděl: ,,Sledoval jsem vás proto že bych se rád připojil k vaší malé smečce.''
Borůvka na sobě cítil pohled Houževnatého. Krystal s Roztomilou mlčeli a nechali rozhodnutí na něm.

Patřící - Adventní kalendář 2023Kde žijí příběhy. Začni objevovat