Kapitola 8 - Varování

9 4 1
                                    

Než přešli jezero, tak se začalo pomalu stmívat. Tentokrát si Borůvka dával pozor, aby se pod ním led neprobořil. Vzpomínal, jak se tenkrát neopatrně pustil za zajícem až na led, který se v jednu chvíli probořil. Kdyby ho tenkrát Starý nevytáhl z vody, utopil by se.
Momentálně žádný pes nehlídkoval u jezera, kde nebyla moc příjemná  hlídka. Jezero se nacházelo na okraji území Jezerní smečky, kde celé hodiny foukalo.
Borůvka vzpomínal, jak tu celé dny držel hlídku, když na něj byl alfa naštvaný, a proto taky pak s Krystal ze smečky odešli.
,,Nikdo tady není,''  konstatoval Borůvka.
,,Bylo by lepší, kdyby tady nějaký pes hlídkoval. Mohl by nás rovnou dovést za alfou a betou,'' řekla Krystal a rozhlížela se kolem jako by doufala, že každou chvíli uvidí nějakého psa.
,,Tak za nimi dojde sami,'' navrhla Roztomilá.
,,Tak snad si nebudou myslet, že je chceme napadnout,'' povzdechla si Krystal.
,,Čekat ale nemůže. Jezerní smečka se tu zprávu musí dozvědět co nejdříve,'' odpověděl Borůvka a s těmi slovy se rozešel hlouběji do území Jezerní smečky.
Pořád to tu znal a věděl, jak se co nejrychleji dostat přímo do tábora smečky, kde teď jistě budou Alfa a Beta.
Netrvalo dlouho a došli na palouk. Stejně jako, když tu ještě Borůvka a Krystal žili, tu byli rozmístění různě velké kameny, na kterých seděli různí psi.
Právě poslední členové smečky dojídali.
Psi si jich všimli až, když vstoupili přímo na palouk.
,,Co tu děláte?" zeptala se Sněženka.
,,Když jste přece odešli že smečky,'' nechápal Trnka.
Všichni psi chtěli něco vědět anebo se na něco ptali. U toho mluvili i mezi sebou.
,,Ticho!'' přísně štěkl alfa. Všichni psi okamžitě zmlkli. ,,ptát se budu já.''
,,Proč tu jste?" zeptala se beta. Za ní se postavily její štěňata.
,,Přišli jsme vás varovat,'' řekla Krystal.
,,Před čím varovat?" zajímalo Alfu.
Krystal se chystala odpovědět, ale Roztomilá jí tiše zastavila: ,,Nech mluvit Borůvku. Přece jenom to zaslechl on."
Beta překvapeně naklonila hlavu nastranu. Tímto pohybem ho vyzývala, aby pokračoval.
,,Slyšel jsem jak se psí z Dravé smečky plánují napadnou vaší smečku,'' vyprávěl Borůvka.
,,Proč by to ale dělaly?" nechápala Beta.
,,Chtějí vaše území. Na tom území, kde jsou teď, není již dost potravy,''  vysvětloval Borůvka.
,,A jejich průzkumných zjistili, že vaše území je blízko a zároveň je na něm dost potravy,'' doplnila Krystal.
,,A co bychom podle vás měli dělat,'' zajímalo alfu.
,,Odejít,'' řekl stručně Borůvka.
Mezi psy se rozproudil živý hovor. Všichni si sdělovali své myšlenky a pocity. Borůvkovo prohlášení prostě všechny rozrušilo.
,,Co když lže?!" náhle zaznělo z davu psů. Borůvka se snažil najít toho psa, který to tvrdí.
,,A to tvrdí kdo?" zeptala se Krystal, která taky nevěděla, kdo to prohlásil.
,,Já,'' prohlásil mohutný černý pes a vystoupil ze skupiny psů.
Borůvka si ho pozorně prohlížel. Pes měl mohutné černé tlapy a dlouho zacuchanou černou srst. Vysoký byl přibližně jako Borůvka. Krystal a Roztomilá ho o trochu převyšovali.
,,Ty ho znáš?" otočil se Borůvka na svou kamarádku Krystal.
,,Ne,''  odmítla Krystal ,,Nevzpomínám si, že bych ho tu někdy viděla, když jsme žili ve smečce.''
,,To je Drápal,'' ozval se alfa. ,,Samozřejmě, že ho neznáte, protože se ke smečce připojil až potom, co jste vy dva odešli.''

Třetina knížky je již za námi. Napište do komentářů, jaký máte názor na tento příběh :).
ZaFe03

Patřící - Adventní kalendář 2023Kde žijí příběhy. Začni objevovat