Předposlední kapitola toho příběhu. Ať se Vám líbí. :)
ZaFe03Lstivý uskočil a řekl: ,,Ale já nechtěl.''
,,Na to jsi měl myslet dřív než jsi zabil naší sestru,'' odsekl Borůvka a dál útočil.
Byl sice vyčerpaný již po souboji s Alfou, ale smrtí Roztomilé se v něm probudila další vlnu vzteku a síly.
Teď už jenom zuřivě znovu a znovu útočil. Vůbec si neuvědomoval, že se Lstivý snaží jenom bránit.
,,Borůvko, okamžitě přestaň bojovat,'' hlas Houževnatého se rozlehl po mýtině jako bič. Normálně by ho Borůvka poslechl, ale tohle byla jiná situace. Nevšímal si svého otce a dál útočil na Lstivého.
,,Borůvko, nenech se ovládnout svým vztekem,'' volal na něj dál jeho otec, ,,nic se nevyřeší tím, že zabiješ Lstivého."
,,Ale pomstím Roztomilou,'' odseknul Borůvka.
,,To nejsi ty," nevzdával se Houževnatý, ,,já vím, že Lstivý zabil Roztomilou, ale když ho teď zabiješ nebudeš o nic lepší a Roztomilé to již nepomůže.''
Borůvka se na chvíli zastavil a ohlédl se na svého otce, ale pak znovu pokračoval v boji.
Houževnatý se nadechl a řekl poslední věc, která ho napadla. Jestli Borůvku nepřesvědčí toto tak nic.
,,Silná by si to nepřála. Všechny vás jistě měla moc ráda a nechtěla by, aby jsi zabil svého sourozence.''
V tu chvíli se Borůvka znovu zastavil a ustoupil od svého bratra. Pořád ho, ale nespouštěl z očí. Naposledy na něj promluvil a přikázal mu: ,,Běž pryč, co nejdál to půjde a neukazuje se na území Jezerní smečky. Jestli tě tu ještě jednou uvidím, tak nebudu mít slitování. Dnes jsem to udělal jenom kvůli naší matce, která by si to nepřála, jak řekl Houževnatý.'' Borůvka na svého bratra chladně hleděl a v jeho hlase nebyla ani špetka soucitu. V jeho hlase znělo jenom odhodlání a síla pravého Alfy
Lstivý stál na místě a pořád v šoku na ně zíral.
,,Já jí nechtěl zabít,'' omlouval se Lstivý, ,,já sám nepřežije v přírodě,''
,,Běž pryč,'' štěkl na něj Houževnatý, ,,to co jsi udělal je nepřijatelné. My se ale nesnížeme na tvou úroveň, takže využij tuto příležitost a odejdi,''
Lstivý se na ně naposledy podíval a pak se rozběhl pryč lesem.
Borůvka se znovu smutně sklonil k Roztomilé. Nedokázal uvěřit, že již nežije.
,,Měli bychom se vrátit k jezeru,'' jemně mu připomněl Houževnatý ,,Musíme vyřešit, co bude s vlky z Velké smečky,''
Borůvka se vracel se sklopeným ocasem zpět k jezeru. Sice porazil Alfu a ochránil svoji smečku před útokem, ale Roztomilá za to zaplatila životem.
U jezera si Borůvka všiml, že vlci stojí ve skupince u sebe a obklopují je psí z Jezerní smečky. Taky se vlci dívali po sobě, ale nevšómali si ostatních psů ani Borůvky. Viděl, že tito vlci to nikdy neměli lehké ve Velké smečky. Všiml si, jak jsou vyhladovělí. Teď když alfa nežil, tak se o nic nepokoušeli. Neměli proč bojovat.
,,Kde je Beta Velké smečky?" zajímalo Borůvku. Několik vlků vzhlédlo, ale přesto mlčely.
,,Utekla," odpověděla Krystal. Stačil jí jediny pohled na Borůvku a hned jí bylo jasné co se v lese odehrálo.
Nevadilo, že Beta utekla, pomyslel si Borůvka. Stejně jí nikdy neměl rád a asi by ani nesouhlasila s tím co se tě Borůvka chystal udělat. Doufal jenom, že s tím budou souhlasit, jak vlci tak psi.
,,Mám pro vás takovou nabídku. Váš Alfa je mrtvý a vaše Beta zbaběle utekla. Momentálně nemáte kam jít. Proto vám chci nabídnout, že se můžete přidat k Jezerní smečce a žít s námi na tomto území. Místa a potravy je tu pro všechny dost,'' nabídl vlkům Borůvka.
Vlci se po sobě podívali, a pak začali postupně souhlasit.
,,Děkujeme," zavolala vlk, v kterém Borůvka poznal Drsnosrstého.
Psi zase postupně mířili mezi vlky a vzájemně se představovaly. Pochopili, že je mnohem lepší být s vlky ve smečce než proti nim bojovat.
,,Měli bychom vymyslet nové jméno smečky, když se spojila Jezerní smečka s Velkou smečkou," řekl Houževnatý.
,,Co třeba Společná smečka?" navrhla Krystal.
,,To je dobrý nápad,'' souhlasil Borůvka, ,,věřím že se ve Společné smečce bude dařit jak psům tak vlkům.''
ČTEŠ
Patřící - Adventní kalendář 2023
AdventureBorůvka putuje se svými přáteli dál a snaží se najít místo, kde by mohli v klidu. Zima je pořád krutá a nejen Borůvka s přáteli hledá místo s dostatkem potravy. Borůvka potká vlka samotáře, který si s sebou přináší spoustu tajemství. Podaří se Borů...