Kapitola 19 - Nepřátelé

10 4 0
                                    

,,Nechtěla by jsi být Betou a vést se mnou smečku?" nabídl jí Borůvka, kterému v hlase zaznívala nejistota.
Krystal překvapeně pohlédla na Borůvku. Tohle rozhodně nečekala. Proto se zeptala: ,,Proč já?"
Borůvka jenom doufal, že ho Krystal neodmítne. Začal tedy vyjmenovávat: ,,Jsi mezi psi oblíbená už od začátku, máš jejich důvěru. Taky jsi schopná velitelka a vždy si vše pořádně rozmyslíš než řekneš konečné rozhodnutí. Ve mé nepřítomnosti nebo kdyby se mi něco stalo by jsi byla schopná vést smečku a...,'' Borůvka se na chvíli zasekl, protože nevěděl, jak to má říct.
,,A?" zeptala se Krystal a přitom na Borůvku tázavě hleděla.
,,Mám tě rád," odpověděl Borůvka dřív než se stihl zastavit.
Krystal na něj láskyplně pohlédla, a pak řekla: ,,já tebe taky Borůvko.''
Než jí Borůvka stihl odpověděl přiběhl k nim středně velký hnědý pes a vyrušil je při rozhovoru. Borůvka si matně vybavil, že se jmenuje Proud a volal na něho: ,,Alfo nepřátelé nablízku.''
,,To se jako Dravá smečka vrátila?" divil se Borůvka, ale i přesto se rychle zvedl.
,,To není Dravá smečka,'' zamítl Proud, ,,to jsou cizí vlci.''
Borůvka si vzpomněl na Velkou vlčí smečku, která k nim byla nejblíže, ale nechápal, co tu dělají. Když území měli spoustu a skvěle chráněné. Nedávno jim své území přenechála i Dravá smečka, takže se dokonce zvětšilo.
,,Kde jsou?" zeptal se Borůvka.
,,Naposledy jsem je viděl na jezeře, ale pohybují se rychle, protože vytrvale běží,'' odpověděl Proud.
Borůvka si rychle spočítal, že nastane boj, ale ti nejlepší bojovníci byli daleko na lovu. Proti Velké vlčí smečce neměli šanci, když nebyla Jezerní smečka úplná. Taky tu nebyla Roztomilá s Houževnatým, kteří byli skvělí bojovníci.
,,Pošli dva psí, kteří umí rychle běžet, pro lovce. Jeden ať se vydá po stopě Houževnatého a dalších a druhý ať najde Ledovcovu skupinu,'' přikázal rychle Borůvka.
,,Ano, Alfo,'' souhlasil Proud a rozběhl se pryč.
Borůvka se taktéž rozběhl směrem k jezeru. Krystal ho následovala a zeptala se: ,,Co chceš dělat?"
,,Bojovat,'' odpověděl stručně Borůvka.
,,Bez našich lovců a skvělých bojovníků, ale nemáme šanci,'' namítla Krystal, ,,a ty to moc dobře víš.''
,,Tak je aspoň sdržím než se vrátí Lovci,'' odvětil Borůvka. Krystal poznala, že je odhodlaný ochránit svou smečku a nic nezmění jeho názor.
Za chvíli se před Borůvkou rozprostíral pohled na jezero, ale on sám zůstal stát na jeho břehu. V blízkosti jezera nerostly žádné stromy, a proto tu foukal ledový vítr. Hustý les se nacházel přibližně až padesát vlčích délek od jezera.
,,Půjdeme dál?" zeptal se Trnka, když společně stály a pozorovala vlky, kteří jim běželi vstříc.
,,Ne,'' odmítl rozumně Borůvka, ,,Nechci bojovat na jezeře. Led je tě sice pevný, ale vždy se může stát, zvlášť při boji, že si nevšimneme tenčího místa a propadneme do vody. Já jsem to zažil a kdyby mě tenkrát nevylovil Starý, tak bych se utopil.''
,,To je dobrý nápad," hned souhlasila Krystal.
Borůvka sledoval, jak jsou vlci, čím dál blíž. Teď již dokonce rozeznal mohutného vlka vepředu, který ho převyšoval. Za ním běželo přes tucet vlků.
Alfa Velké smečky se zastavil těsně před Borùvkou a zlostně s opovržením zavrčel: ,,Ustup vlče,'' pak pohlédl na Trnku ,,Přiveď okamžitě svého Alfu, a nebo mu radši vyřiď, že musí toto území okamžitě opustit. Teď je naše.''
,,Já jsem Alfa Jezerní smečky," pronesl hlasitě Borůvka a dal důraz na Jezerní smečku. Každá větši smečka měla jméno a Borůvkovi vadilo, když o ní mluvili jenom jako o psí smečce, ,,a rozhodně vám toto území nedáme.''

Patřící - Adventní kalendář 2023Kde žijí příběhy. Začni objevovat