Hayat hesapla değil nasiple yaşanır. ✨
~
Saat akşam 10 buçuk olmuştu bile. Uyku bastırmaya başlamıştı ama onu beklemek zorundaydım. Garip kuralları vardı bu evliliğin..
Göründüğünden dahada otoiter bir adam. Başa çıkması dayanması zor ama bazen sadece kadere razı gelmek gerekir. Bana kendi cabamla elde edemeyeceğim bir çok şey verdi hakkını yiyemem
Anahtar sesi işte geldi. Klasik karşılama seansını gerçekleştirdik. Hoşgeldinime karşılık boğuk bir sesle cevap verdi daha fazlasını beklemek olmazdi zaten Üstündeki ceketi alip düzgünce astım ve hazır olan sofraya geçtik . Evet akşamın bir yarısı yemek yiyorduk. O ne zaman eve gelirse.
Benim sorduğum günün nasıldı gibi bir iki soru dışında hic konusmazdık sofrada. Çok şikyetçi olduğumu söylemem en azından o sadece önüne bakarken bende biraz onu izleme fırsatı buluyodum .
Sessizliği bozarak
"Yarın akşam için bizim holdingin yönetici pozizyonundaki bikac kişiyi yemeğe davet ettim. Uygun mudur?" dedi.
Hayır desem ne değişecektiki sanki
"Olur" dedim. "Bende yarın akşam Elif'le plan yapmayı düşünüyordum sana soracaktim ama başka bir plan yapmışsın zaten .. Neyse sorun değil""Yarın yemek olmasa bile gidemezdin birsey kaybetmedin merak etme." dedi direklerini masaya koyup ellerini bağlayarak. "Tabi yanında ben de varken benim istediğim yere gitmeyi kabul edersen neden olmasın? Yoğun olmadığım bir akşam söylerim gideriz."
"Elifin bunu kabul etmeyeceğini biliyorum gerek yok sağol." dedim kısık ve duygusuz bir sesle. Kısıtlamaları çok can sıkıcı olabiliyodu.
"O zaman yarın akşam Elif'i de davet et" dedi. "Garip kaçmazmı misafirlerin için?" dedim şaşırarak aslında gelmesini çok istiyordum . "Hayır problem olmaz." demesiyle gerçekten çok mutlu olmuştum icimden ona sarılmak geldi aramızda hayali beton duvarlar olmasa bunu yapabilirdim . Ama kendimi durdurdumSadece kocaman gülümsemekle yetindim. Hemen Elif'e mesaj atmak istiyordum. Heycanımı fark edince oda içten bir biçimde gülümsemişti. Belki de bana öyle geliyordu bilmiyorum kendimi kandırıyor olabilirdim. Nasıl anlamak istiyorsam öyle anlıyordum. Bu düşünceleri kafamdan silmeye çalışıp yemeğe devamettim.
"Özellikle hazırlamamı istediğin birsey var mı? Dedim. Hiç duraksamadan "Hayır ne yapsan lezzetli olur eminim" dediğinde gururum oksanmısdı. Kendime mutfak konusunda güvenirdim ve Mustafada bunu her fırsatta tastik ederdi. Tamam o zaman dedim ve sofrayı toplamaya başladım. Birkaç saniyelik rutinimizin dışına çıkan güzel andan sonra her zaman ki soğuk ve ruhsuz hallerimize dönüş yapmisdik ..
Aşk dolu bir Evlilik yapmadığımız ın farkındaydım.Yinede bazen bunu unutup gülünç hayallere daldiğim beklentiler içine girdiğim oluyordu. Kendimi tam z@manlı bir hizmetçi gibi hissediyordum. Benim gibi biri Kozcuoğlu ailesine hizmetciden baska birsey olamazdı ztn .
Ben sofrayı ve bulaşıkları hallederken mustafa da üzerine rahat bir şeyler giyip salona geçmiş televizyonu açmış bir yandanda laplobundan işlerine devam ediyordu Geç olduğu için ben de yatmak için hazırlandım yarın yorucu bir gün olacaktı. Az kalsın Elif'i aramayı unuttuğumu farkettim.
Hemen telefonu elime alıp Bal Yanaklım'ı aradım. Önce yarın ki planımızın iptal olduğunu söyledim bunun üzerine birkaç dakikalık kocamın ne kadar öküz olduuna dair bol bagırış cagırış içeren uzun bir şiir dinletiszi gerceklesti. Güzel haberi verebilmek için susmasını bekledim .
Daveti duyunca oda gerçekten sevinmişti. hemen ne giyeceğinin telaşına düştü.düstü. Ve kısa bir süre içinde telefonu kapattı bende tabi kahkahayla bu haline güldüm. Hemen sonra Mustafanın gölgesi ve kendisi yatak odasının kapısından iceri girdi. Benden birşey isteyeceğini düşünüp hemen düzelttim ve ayağa kalktım .komutanının emrine hazır bir asker gibiydim. O ise sadece sert bir tonla biraz daha sessiz olursam daha memnun kalacagını söyleyip kapıyı çarpıp gitti. Bende öylece ayakta kalakaldım .....
Güzel geçen anların katili olmakta üstüne yoktu. Hayat enerjimi anında sıfıra indirmisti. Başçavuşun evinde kalıyorduk sanki Bugünkü güzel tavırlarından sonra arkadaşımla konuşurken biraz sesimin tonunu ayarlayamamış ve sesli gülmüş ola bilirdim ne vardı sanki??
Bu anı zihinimden silip uyumaya çalıştım.
.
.
.
Oy verirseniz sevinirim boncuklar💋