Kaki melangkah masuk ke dalam pagar Prinz Elite High School. Nama sekolah pun elit dah tentu korang tahu aku di berasal daripada keluarga berada kan?
Tag nama diperbetulkan sebelum masuk. Takut kena tahan pula. Perut yang masih sakit aku tahan. Nasib baik ada Mak Jah. Dia yang rawat aku.
Mummy? Dia sibuk. Asyik dengan kerja je. Sebabtu papa selalu ada kesempatan. Tapi Mummy sayang aku. Tak macam papa.
Beg sekolahku diletak atas kerusi sebelum aku duduk di kerusiku.
Kawan? I have one. Arieq Dayyan. Dia selalu tolong aku. Keluarga dia pun baik. Kadang-kadang aku pun cemburu sebab dia ada keluarga bahagia. Aku? Hmm..entahlah.
"Assalamualaikum," sapa seseorang. Aih, monyok je dia ni, takkanla kena lagi?
"Waalaikumussalam, panjang umur." Senyumku mula terukir. Entah kenapa aku mudah tersenyum kalau dengan dia.
"Jom balik rumah aku. Baba aku pun dah rindu dekat kau" ujar Arieq. Baba aku kan ade anak lelaki selain aku.. hmm
"Nanti aku contact mummy" tu pun kalau dia balas. Susahnya nak jadi anak soleh ni.
Subjek geografi yang diajar langsung tak masuk dalam otak. Rasa nak buang air mengatasi segalanya.
"Kau okay tak ni?" Soalnya risau. Bahunya disentuh.
"Auch, "tangannya kutepis. "Sorry tapi situ tak boleh sentuh, aku nak ke tandas kejap" ucapku. Malu nak cakap yang aku sakit.
Ceh macamlah dia tak tahu. Hajat perlu dilunaskan, tandas dituju.
Nasib baik ada tandas duduk. Kalau tidak merana aku nak cangkung. Selesai hajat dibuang seluarku dizip dengan berhati-hati. Pedih!
Tak ada angin, tak ada ribut. Tiba-tiba badanku basah ditimpa air. Air sampah.
Kedengaran gelak tawa mereka diluar. Aku tahu siapa. Asyraff and the gang.
Badanku yang sudah berbau tidak dihiraukan. Yang aku risau macam mana nak keluar dengan baju yang dah bertukar merah ni.
Ye darah aku tak berapa nak kering sangat. Lama aku duduk didalam tandas tu. Sehinggalah...
"Ray? Kau pergi mana?" Suara yang berada di luar mengejutkan tidur ku. "Rieq!" Laungku.
"Ray! Baju kau, kejap aku call baba" riak Arieq juga sudah berubah risau. Telefon bimbit yang berada di poket diambil. Nasib baik dia bawa telefonnya bersama.
Pandangan aku berpinar. Mata mula memberat. Sudahnya aku pengsan disitu.
"Shit! Baba cepatlah angkatt.." bibir Arieq sudah membebel.
Kita belanja la sikit bab 1
Jangan lupa comment and vote eh sekmu
Thankss ✨❤️❤️❤️
YOU ARE READING
TAKDIR
RomanceRayden Kyle :- Hidupnya tidak ubah seperti di dalam neraka ciptaan bapanya. Diseksa dan dilayan seperti binatang. Ibu pula sentiasa bekerja. Jarang-jarang je balik rumah.Pergilah mana-mana dia pasti akan diherdik. Menjadi mangsa buli disekolah. Menj...