BAB 4 | RAY

30 8 1
                                    

Tangan berkira-kira ingin membuka pintu rumah. Digagahkan juga kaki untuk masuk. Pintu tadi ditutup kembali. Huh, harap tak ada apa-apa la.

       "Papa?" Laungku. Mandi kut. Kalau nak pergi bilik aku, aku kena lalu depan bilik yang selalu jugak papa masuk. Kedengaran suara-suara halus di depan pintu.

        "Baby, you cakap wife you tak ada kat rumah kan dua hari ni? Kita honeymoon nak?" Jelas suara itu menerpa sistem pendengaran.

        "Boleh, honey. Anything for you. Tapi you tahu kan orang pergi honeymoon buat apa?" Suara miang papa pula kedengaran.

       "Eee you ni, pervert la"

       "Macam tak biasa pulak dia."

      Malas mahu mendengar lebih lanjut aku menapak selangkah. Baru dua langkah topik yang dibualkan mereka menarik perhatianku.

       "Kenapa you macam tak sayang anak you?" Ingin tahu juga dia. Entah berapa kali dia nampak lelaki ini mendera anak sendiri.

        "Sebab dia bukan anak I. Dia anak haram yang wife I kutip. Tak faham betul anak halal boleh buat anak haram juga dia kutip." Herdiknya. Entah kenapa timbul rasa benci bila melihat muka Rayden.

         "Patutlah. Kalau I pregnant you takkan buat macamtu kan?" Risau jugak dia. Meroyan la kalau mati anak disebabkan orang yang dia sayang.

         Tidak petah lagi berada di situ aku berlari masuk ke dalam bilik. Jadi.. aku anak haram? Sebab tu semua orang bencikan aku? Papa, Nek Mah, orang kampung herdik aku benda yang betul?

         Tanpa sedar air matanya tumpah setitik demi setitik. Esakan halusnya mula kedengaran. Lama-kelamaan esakannya mula kedengaran.

        Bam!

        Pintu bilikku terbuka luas. Kali ini aku reda. Telefon yang bernyala di tangannya kutatap. Uncle? Uncle bocorkan rahsia ke. Why uncle Fir?

         Aku dibawa ke bilik stor. Seperti rela diperlakukan seperti haiwan. Aku dimarahi secukupnya.

        "Aku dah pesan kan! degil sangat ni kenapa?!" Aku pantang betul orang yang tak dengar cakap ni. Tak sedar diri dek untung. Yang pergi report dekat Firdaus tu dah kenapa? Saja nak tengok aku jatuh?

      "Ray tak sengaja papa. Uncle ternampak badan Ray dan doktor pun cakap ni kes dera" balasku tanpa sedar akibatnya.

      "Doktor? Kau nak aku masuk penjara ke bodoh!!" Budak ni memang nak kena. Nasib baik Firdaus percaya cakap aku. Report pun tak jadi.

       "Nia, bawa sini cerek tu!" Siap kau budak aku rebus kau hidup-hidup biar tahu sikit nak faham bahasa.

        Nia datang bersama dengan secerek air panas. Entah kenapa dia juga merasa puas apabila melihat Ray terseksa.

        Seluar yang dipakai Ray disingkap ke paras lutut. Air panas itu dituang diatas betis milik Ray.

        "ARGHH!!"

        "PA!SAKITT!!"

        "Ray janji tak buat dah!!"

        "ARGHH!!"

        Jeritannya bergema. Stor itu serap bunyi. Tak mungkin orang luar boleh dengar jeritannya. Setelah puas dia menyeksa aku dia keluar berpelukan dengan perempuan murah itu.

        Kakiku yang merah akibat melecur aku tatap kosong. Ampunkan aku Ya Allah, aku tak pandai jaga permberian kau dengan baik. Aku tak mampu nak melawan. Aku takut untuk derhaka dengannya. Kau kembalikanlah dia ke jalan yang benar.

        Dengan posisi badan tersandar di dinding dan kaki berlunjur ke depan. Aku menyanyi. Hanya untuk hiburkan hati diri sendiri.

        "Yes, I look happy, happy all the time"

        "But you don't see me, see me when I cry"

        "I can't find an open door"
       
        "When I try, it breaks me more"

       "Should I quit and should I go"

      "Should I leave this all behind?"

     Esakan kecil mula kedengaran. Pedih mula terasa. Namun tetap ku teruskan nyanyian.

      "Same things happen all the time"

      "Can't get out of my mind"

     "Doing things I shouldn't do"

     "If you ask me, I've no clue"

     "Yes I look happy, happy all the time"

     "But you don't see me, see me when I cry"

     "Cause I'm master, master of pretending"

     "Lately never ending"

     "When does this all make any sense to me"

    Kaki ditarik merapati dada. Kepedihan tidak kupedulikan lagi. Kepala didekatkan dengan lutut. Tangan bergerak melindungi kedua sisi yang terbuka. Pandanganku menjadi gelap. Di dalam ruang yang masih ada itu tetap aku sambung menyanyi.

     "God, I know you can set me free"

     "And please open a door to again restore the broken piece of me"

     "A better treasure chest that was made for more"

     "And there is purpose behind closed door"

     "A better treasure chest that was made for more"

     "And there is purpose behind close door"

     "Am I the one who was insane, for not feeling like the same"

     "All I want is to be heard,in a world that's full of hurt"

     "Waking up searching for a sign,yes I fall but I still climb"

     "No, you don't need me to teach,just cause the dream is  far to reach"

     "Take this fear and take that doubt"

     "thow'em away before I drown"

     "before...I...dro-"

     Esakanku sudah mula kuat. Aku menangis sepuasnya. Pandanganku juga menjadi gelap gelita. Aku pengsan. Sedar-sedar sahaja aku terbangun di atas katil.




Ray buat konsert gess

Thanks for your support❤️

TAKDIR Where stories live. Discover now