KÉRDEZZ-FELELEK + LEJÁTSZÁSI LISTA

256 6 4
                                    

Sziasztok!

Arra gondoltam, hogy a Vihar előtti hullámok méltó lezárásaként megemlítek 13 érdekességet a történetről.

Kommentben pedig várom a ti válaszaitokat is!

1) Melyik a kedvenc jeleneted?

Amikor Jackson házában a férfi felkéri Carment egy táncra, a Wonderful Life című számra. Jackson ekkor kezd el vágynál többet is érezni Carmen felé. Ezt egy olyan időszakomban írtam, amikor tényleg az írás jelentette a kiutat a sivár mindennapokból, és mindig megmosolyogtat, amikor eszembe jut ez a jelenet és az, hogy mennyire egyszerű, mégis milyen sokat jelent nekem.

2) Ha egy karakterhez odamehetnél, ki lenne az és mit csinálnál vele/mondanál neki?

Carmenhez mennék oda és adnék neki egy hatalmas ölelést.

3) Ki a kedvenc karaktered?

Grace. Erős női karakter, akiben van annyi bátorság, hogy kilépjen egy bántalmazó kapcsolatból. Eredetileg nem szerepelt volna sokat, azonban rájöttem, hogy példakép lehetne Carmen számára. Szóval benne hagytam és elmeséltem egy szeletet az ő életéből is.

4) Mit gondolsz a lezárásról?

Nem fogok hazudni, az elejétől kezdve keserédesre terveztem. Nem maradtam volna a realitás talaján azzal, ha Jackson és Carmen kapcsolata túléli a megpróbáltatásokat, egyszerűen muszáj volt elbukniuk. Másrészt viszont örülök neki, hogy az utolsó fejezetben nem teljesen maga alatt látjuk a lányt, hanem egy szakember társaságában, aki segít neki feldolgozni mindazt, amin keresztülment.

5) Melyik a kedvenc helyszíned a regényben?

Billy étterme. Ott kezdődött és ott is ért véget minden, ami Jackson és Carmen között mindkét fél részéről több volt, mint holmi hierarchikus tanár-diák kapcsolat. (Mellesleg a hamburger is isteni finom! Ha valaki esetleg New York-ban járna, a Dél-Manhattan-i Broadstone Bar & Kitchenről van szó:)

6) Melyik a kedvenc eseményed, ami a regényben történt?

Hogy Sofia lejáratta magát. Nagyon szeretnék hinni a karmában, éppen ezért gondoltam, hogy beleírok egy ilyen fordulatot. Amikor körbeér a dominó, és végül visszakanyarodik ahhoz, aki megdöntötte a legelsőt.

7) Mikor kezdted el írni a regényt?

2021 nyarán jött az alapkoncepció, ekkortól gyűjtöm az ötleteket. Az első vázlatok 2022 januárjában születtek, az első fejezetet pedig 2022 novemberében írtam meg a végleges verzióra. Most 2024 januárja van, de összesen körülbelül 2 hónap volt, amikor egyáltalán nem írtam. Tehát bő egy év volt a közel 600 oldal Wordben.

8) Mi a legmeglepőbb dolog, amivel írás alatt szembesültél?

Hogy mennyire sokat számít az önbizalom, az, hogy higgyünk magunkban és abban, hogy képesek vagyunk végigcsinálni. Illetve, hogy mennyi kutatómunkával jár egy-egy téma részletesebb leírása, főleg annak, akinek minden egyes apró részlet pontossága fontos (senki nem szeretné látni a keresési előzményeimet arról az éjszakáról, amikor Carmennek és Maxnek az utolsó találkozásáról írtam és annak néztem utána, melyik kábítószernek milyen hatása van a szervezetre...)

9) Milyen betűtípussal írsz?

Times New Roman, 12-es betűméret, 1,5-ös sorköz. És ebben is olvasok, ha egy mód van rá.

10) A regény mely szálát volt a legnehezebb megírni?

Carmennek a szüleivel való kapcsolatát. Számtalanszor átfogalmaztam azokat a sorokat, amik végül bekerültek a publikált változatba. Annyira komoly témának gondoltam, hogy az írásnak ezen területén mutatkozott meg leginkább a maximalizmusom, és igen, előfordult, hogy több bekezdést kitöröltem, mert nem voltam megelégedve a leírás minőségével.

Vihar előtti hullámokDonde viven las historias. Descúbrelo ahora