5 Ay Sonra
Evelyn son zamanlarda iyiden iyiye yürüyemez olmuş eli ayağı şişmiş koca göbeği neredeyse bacakları üzerine düşmüştü. Uzun süre ayakta duramıyor çabuk yoruluyor lağzımlığı ile yaşıyordu lakin son birkaç gündür Suzy'nin onu bezlemesine izin de veriyordu. Birkaç defa yetişemediği olmuştu. Hiç doğum görmemişti ve bundan da fazlasıyla korkar haldeydi çünkü son zamanlarda Edwardın sürekli Havva annenin o elmayı alıp Adem babayı günaha sokarak tanrının gazabını üzerine çektiğini bu yüzden doğumda çekeceği bedeli hakettiklerini söylemesi onu bir parça olsun rahatlatmamıştı. Evelyn Bernardı kovduğu o günden ve öncesinde onu sevmeyeceğini açıkça dillendiren kocasından ümidi kesmiş yalnızca dayak yememek ve sessiz sakin bebeğini beklemek üzere kenara çekilmişti. Böylesi çok daha kolay olandı. Sevmek aşık olmak on dört yaşındaki Jullietin kötü bir karar vererek Romeoya herşeyini vermesi gibiydi. Onun için ölmüştü lakin Romeonun peşinden gitmiş olup olmaması ölü bir kadını ilgilendiriyor muydu bilemiyordu Evelyn. Tüm aşk ve güzelliği dünyada tadamadıktan sonra ne anlamı vardı ki... Genç kadın defalarca, defalarca şans vermiş her seferinde yenik düşmüştü. Edwardın onu çok sevdiği kısma artık anlam veremiyordu. Adam periyodik olarak aşk dolu günler geçiriyor yanına gelip ona ilgi gösteriyor etrafı zambaklar ile süslüyordu. Periyodik olarak... Evelyn tiksinmişti zambaktan da gülden de... Dünya üzerinde ne kadar çiçek varsa hepsinden de... Aşk dolu ona iyi davranan günleri iki üçü geçmiyor ertesinde yaşadığı dengesizlikler Evelyni hamilelikten daha çok yoruyordu. Evelyn iki ay önce ona yine saldırdığında ufak bir blöf yaparak eğer yinelerse kendini ve bebeğini zehirleyeceğini söylemiş dahası bunu yapmadan önce nasıl bir kral karşıtı olduğuna dair pek çok yere mektup da yollayacağından bahsetmişti. Adam parmaklarını birbiri üzerine bindirerek canını yakmış olsa da Evelyn sinmeyip sırtını dikleştirdiğinde en azından kendine zarar vereceği konusundaki blöfüne inandığını var sayıyordu. Edward katlanılmaz bir adam olduğunu ve kendisine ondan başka kimsenin tahammül edemeyeceğini çokça söylemişti. Bu gerçekti. Genç kız bebeği ve sahip olacakları için tahammül gösteriyordu. Sırf o eksik kalmasın hakettiği hayatı sürdürebilsin diye. Bir parça da akıllanmış eski aptal sevecen tutumundan vazgeçmişti. Büründüğü soğuk umursamaz kişilik ve kocasına yürüttüğü politika tamamen işe yaramaktaydı. Ona onun gibi davranmak sevgi ve ilgiyi kendi kurduğu hayallerdeki gibi beklemekten vaz geçmiş hoş hamileliğin verdiği tiksinme huyu sayesinde Evelyn kocasından da nefes alan tüm erkeklerden de tiksinir olmuştu. Bu da umrunda değildi. Bir kadın kendi kendine pekala yetebilirdi. Yine de Lord Thomasın Lettice'e davranışlarını gördüğünde içinin bir köşelerde burulduğunu biliyordu. Genç kız Letticein odaya girmesi ile başını iki yana sallayarak "bir de bu var" diye düşündü. Ah Mary Jane... Nasıl özlemişti onu. Evelyn ona bir özür mektubu göndermiş arkadaşına başından geçen herşeyi anlatamamış olsa da Edwardı dinlemek zorunda olarak ondan ayrı kaldığını açıklamaya çalışmıştı. Mary Jane ise bir ay kadar sonra onu özlediğini ve mektupla da olsa arkadaşlıklarını sürdürebileceklerini söylemişti. Evelyn karşısına oturan kadının değişen saç modelinden üzerini saran ağır gül kokusundan rahatsız olarak elinde tuttuğu yelpazeyi yellerken hala Maryynin ona yazdığı mutluluğu düşünmekteydi. Kocası ile nasıl muhabbet içinde olduklarını yeni öğrendiği gebeliğin hane içine getirdiği keyif ve mutluluğu...
"İyi misin Evelyn? Terlemiş görünüyorsun... Kocan fazla terden hoşlanıp da yanına yaklaşmaz. Lord Mosley gül kokusunu sever" Lettice Evelynin yelpazesini durdurup ona bakmasıyla kahkaha attı. "Thomas kadar olamaz... Yani aslında leylak ya da lavanta da olabilir... Ah bekle sana da getireyim..." Lettice bir an için kırdığı pottan endişe duyarak odadan geldiği hızda kaçtı.
---
Evelyn Letticein ısrarcı tutumu üzerine kendisine sürdüğü gül yağının midesini kaldırmasından, birazda bugün bilmem kaçıncı kez gelen çiş krizinden ötürü ağır ağır odasına yönelmişti ki Kocasını merdivenlerde gördüğünde duraksadı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SUS EVELYN
Historical Fiction"Kanatlarım var benim... Ne olursa olsun bu çamura, ise bulanmadan üzerinden geçebilirim... Üstesinden gelebilirim..." Evelyn Mosley