2 hafta sonra
Evelyn platform içinde mavi renk gelinliği ile dikilmekteydi genç kız hareket etmekte biraz güçlük çekiyor olsa da ne denli kabarırsa o denli beğenileceğinin farkındaydı son olarak yüksek telalı yakası takıldı başına oldukça kalın gösterişli bir taç oturtturularak tül duvağı ardından sallandırıldı. Genç kız güzel hissediyordu bir düğünde olmadı gerektiği gibi. Teni pamuklar gibi beyaz saçları parlak ve bakımlı herşeyiyle imrenilecek bir gelindi. Katherine ilk düğün için ısrarcı olmuştu çünkü ilk herzaman bilinmeyendi. Daha önce yapılmamış olandı ki elbet bu sezon için... Evelyn ilk mavi gelinliği giyecek olmaktan ve gelenekselliği temsil etmekten memnundu mavi uğur getirirdi. Salon Edwardın getirttiği zambaklar ile süslenmiş kilisedeki nikah sonrası çık bir balo dizayn edilmişti ki normalde baloları gereksiz gören kocası düğün balosunu oldukça gerekli bulmaktaydı. Olması gerektiği gibi... Ardından da Hulmea yolculuk edeceklerdi. Evelyn dün gece Katherinein kendisine uzun uzun anlattığı zifaftan bilmediği tek kısım olan bir detayı aklına not etmişti. Güzelce silinip temiz bir görüntüye sahip olmak kocasını etkilemesini sağlayacaktı. Evelyn Katherinein ağabeyi gözünde her daim vazgeçilmez olmasını bu titizliğine bağlıyordu. Mayıs banyosu kriteri onun için önemli değildi. Babası ağabeyleri ardından aynı küvete girer gibi yapıp peşine mutlaka yeniden temizlendiğini biliyordu. Öyleyse Evelynde öyle yapacaktı. Mümkünse Edwardın da yapmasını isteyecekti bazı şeyler temizken kesinlikle daha şevk verici olabilirdi . Genç kız hazırlığı sona erip hazırlanan buketini eline alarak nişan yüzüğünü diğer parmağına taktı. Bugün Edward ona sonsuzluk halkasını bahşedecekti. Evelyn vaktin geldiğini belli eden akrebin on ikiye vurması ile yavaş ve ihtiyatlı bir nefes vererek platformdan inip odasına son birkez daha bakması ardından çıkarak evin holüne inen merdivenlere yöneldi. Yarısında Bernard onu karşıladı. Bu sezonda evlenemeyecek olmasını onun suçu olarak görüyordu babası Bernard ise Londrada kalmakta bir mahsur görmemişti. Yalnız ve kuruntusuz yaşamak için kendince bir başkaldırı sergilemişti. Edward onun bu tutumunu çok yanlış buluyordu lakin Bernard herkese tamam diyerek bildiğini okuyacaktı.
"Çok güzelsin kardeşim... Bu hakedilmesi gereken bir güzellik... "
"Öyleyse her türlü şans sahibiymişim gibi... Çok heyecanlıyım Bernard"
Bernard sessizce kardeşine kafa sallaması ardından merdivenlerden inmesine yardımcı olarak gülümsemeye gayret etti. Bu evde beyan edeceği bir fikri kalmamıştı. Görülmediğini ve dinlenmediğini hissediyordu genç adam...
Evelyn Jamesin onu kucaklaması ve babasının yüzüğüne ufak bir öpücük kondurup gülümsemesi ardından mabede gideceği arabaya yönlenerek epey bir uğraş ile oturdu. Yanlardan kabarık tarlatanı tüm koltuğu kaplamıştı.
---
"Hazırmısın Baronese? " William kızının elini tutup gülümsedi. Adına yüklü bir miktarın altına girmiştiler ve iki köy de Mosleye hibe edilmişti. William Beatrice için şimdiden birikim yapması gerektiğini düşündü.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SUS EVELYN
Ficción histórica"Kanatlarım var benim... Ne olursa olsun bu çamura, ise bulanmadan üzerinden geçebilirim... Üstesinden gelebilirim..." Evelyn Mosley