Bu sabah da yastığın altında uyandı Hale. Gece ne oluyordu da bu kadar deli yatabiliyordu. Mutfaktan tikirtilar geldiğine göre sabah olmuştu ve halası kahvaltıyı hazırlamaya başlamış olmalıydı.
"Bugün neler yaşayacağım acaba? Haydi Bismillah. "
Kendini yataktan kovulmuş biçimde dışarıya attı. Kendini mutfağa attı ve halasının yanağından öptü :
"Günaydın Sultan sultan.""Günaydın başımın tatlı belası. Elbiselerini utuledim. Orda ütünün yanında askıda asılı. "
"Neden utuledin ki? Birşey mi kaçırdım?"
"İş gorusmen yok muydu bugün senin? "
"Hala orası bayağı büyük bir şirket beni alacaklarını zannetmiyorum."
Masadaki zeytinden bir tane ağzını attığı sırada halası eline vurdu:
"Ayakta yenmez. Otur şuraya düzgünce."Hale oturup çayını bekledi. Halası çayları koyup karşısına oturdu:
"Sen ne kadar şansli olduğunu bilmiyor musun Hale? Hayat sana hep son dakika dönüyor. "" Hala bir ayda gitmediğim işyeri kalmadı. Kimse almıyor bu yeğenini. Alsınlar başlarına çalsınlar işlerini. "
" Deme öyle. Sonuçta eninde sonunda bir yere gireceksin. Nasibinde vardır bir yer. "
" inşallah halacigim. Bugun de gideyim bari. Başka isim de yok nasilsa"
"Git tabi. Şu reçeli yeni yaptım. Ondan da ye. Ekmeğini de bitir. Kalmasın ağlar arkandan yavrum. "
" Klasik anne laflarına başladığına göre gitme vaktim gelmiş benim. "
Hale halasini dinlemeden odasına gitti. Ütünün yanından aldığı takım elbisesini giymekten vazgeçti. Dolabından rengarenk bir elbise seçip onu giydi. Saçlarını da topuz yapmak yerine salık bıraktı. Aynada kendine baktı.
"çok güzelim bee. Bir de böyle deneyelim bakalım. Nasılsa ise alinacagim yok. "
Saat 07.58 di. Yarım saat içinde işyerinde olması gerekiyordu ve daha evden çıkmamıştı bile. Koşarak ayakkabılarını giydi:
" ben gidiyorum halacim. Hoşçakal. "Diyerek kapıyı kapattı. Dışarı çıkıp taksiye bindi. Otobüsle zaman kaybemezdi. Trafik almış başını gitmiş, Hale de geç kalmıştı. Taksiden indi. Elindeki adres kağıdıyla etrafına bakmaya başladı.
O sırada biri kolundan tuttu:
"Bana yardım edebilir misin? "
ŞİMDİ OKUDUĞUN
HALİL ile HALE (tamamlandı)
RomanceHalil, bir şirkette müdür olarak çalışır. Monotonluktan ve tek duzelikten hoşlanır. Hale'nin ise hareketli bir hayatı vardır. İşsizdir ve halasiyla yaşar. İkisinin hayatı ilginç bir şekilde kesişir ve bir yıl boyunca aynı şirkette çalışmak zorunda...