SENDIRIAN

481 8 0
                                    

Sudah 3 hari aku menumpang di rumah Shazuan.Sebenarnya aku lagi berasa bertambah segan kerana Shazuan telah pun pulang ke asrama.Mujurlah ibu dan ayah melayanku seperti anak sendiri.Pada setiap hari ayah akan menghantar dan menjemputkku pulang.Aku hanya boleh berjumpa dengan Shazuan pada sesi persekolahan sahaja.Aku sering memberi pesanan kepada Shazuan supaya berhati hati di asrama walaupun Mubin dan Amir sudah tidak berada lagi disitu.Aku juga meminta pertolongan Shafiq dan Nizam utk mengawasi Shazuan di sana sepanjang ketiadaanku.
------------------------------------------------------------
Zairol berasa sangat sedih kerana 2 orang rakannya tertangkap di dibuang dari situ.Dalam masa yang sama dia tidak menyangka bahawa Mubin dan Amir sanggup berbuat demikian utk memuaskan nafsu mereka.Pernah sahaja dia memuaskan nafsunya bersama Mubin dan Amir,bukan menjadi rahsia mereka berkongsi rasa kasih sayang antara mereka,malah mereka pernah menikmatinya bersama-sama.

Dalam kesedihannya itu juga timbul rasa kecewa dan kesal terhadap Amir.Rupanya Amir lah yang telah memecahkan teruna Ariff,adik angkatnya.Bukan itu sahaja,malahan dia terpaksa menerima tohmahan dan penghinaan yang dahsyat kerana dia dituduh melakukan perkara itu kepada Ariff.Ariff pula kerana terlampau malu dan segan,dia memutuskan utk berpindah ke sekolah yang baru.

Kebelakangan ini dia sendirian sahaja,tiada sesiapa menemaninya.Mungkin silapnya dulu yang terlalu angkuh dengan rakan rakannya yang lain.Dia hanya berkawan dengan Mubin dan Amir sahaja sebelum ini.Dia tidak akan mengendahkan teguran atau sapaan dari kawan kawannya yang lain.Hendak dia berkawan dengan Shafiq dan Nizam dia berasa amat malu,apatah lagi dengan Wafi.

Tidak seperti biasa,Shazuan tidak tidur di katilnya sendiri,tetapi dia tidur di katil Wafi.Meskipun mereka berjumpa setiap hari semasa sesi persekolah,dia berasa agak ganjil apabila Wafi tidak tidur bersamanya pada waktu malam.
Dia tidak sabar untuk menunggu hari Jumaat ni kerana dia akan pulang ke rumah,dapatlah dia tidur bersama Wafi nanti.

Misteri yang menyelubungi asrama lelaki hampir setahun ini sudah terungkap.Akhirnya mereka tahu siapa pelakunya.Kini tiada lagi yang takut hendak ke tandas dan ampaian jika pergi berseorangan.Rasa ketakutan dan kebimbangan itu telahpun berakhir.

ASRAMA 2007Where stories live. Discover now