ADIK ANGKAT

1K 17 0
                                    

Pada minggu hadapan akan diadakan pemilihan pemain bolasepak bawah 15 utk peringkat sekolah.Jadi aku sebagai antara muka tetap pasukan bersama dgn Hafiz memaklumkan kepada semua pelajar yg berminat utk mempersiapkan diri bagi pemilihan tersebut.Shazuan juga rajin turun ke padang dengan berlari mengelilingi padang utk mencari stamina.Dia juga sering melakukan aktiviti fizikal seperti push up dan sebagainya.

Aku sebenarnya tidak bersetuju sangat apabila Shazuan sering melakukan aktiviti fizikal.Bukanlah aku mengatakan fizikal itu tidak penting,tetapi kelajuan,stamina dan kreativiti adalah indeks utama utk menjadi seorang pemain bolasepak.Shazuan melakukan latihan fizikal seperti dia mahu menjadi wakil Wrestling pula.

Pada malam itu selepas semua penghuni telah berada di bilik selepas kelas prep aku telah pergi ke tempat Shazuan.Aku menegurnya agar tidak mengabaikan latihan berkaitan stamina dan jangan melebihkan latihan fizikal kerana dia ingin menyertai pasukan bolasepak,bukannya pasukan ragbi atau gusti.Kemudian dia mengatakan kepadaku bahawa dia kekurangan fizikalnya akan menjejaskan peluangnya utk mewakili pasukan.Aku bertegas kepadanya bahawa dia telah pun memiliki fizikal yg sempurna tetapi dia enggan mempercayai kataku.Lantas dia menawarkan diri utk membuka pakaiannya utk aku menilai fizikalnya dalam keadaan baik atau sebaliknya.

Aku mengatakan itu tidak perlu,tetapi dia masih berkeras.Akhirnya aku menerima tawarannya untuk membuka pakaian,tetapi bukan di sini sebaliknya di kelasku.Kami berdua melangkah bersama menuju ke kelas.Kedengaran juga suara manja pelajar perempuan yg memanggil nama Shazuan ketika kami bertembung.

Setibanya di kelas aku menyuruh Shazuan membantuku menutup semua tingkap dan kemudiannya aku hanya membuka 1 lampu sahaja.Shazuan mula menanggalkan seluruh pakaiannya dan membuatkan aku terpukau dan terliur.Kemudian dia meminta aku untuk memerhatikan fizikalnya dengan teliti agar tidak merosakkan peluangnya mewakili pasukan bolasepak.

Aku memerhati dengan penuh teliti,tapi tumpuanku hanya pada benjolan spender dan punggungnya sahaja.Shazuan memakai spender jenama DIESEL berwarna hitam,getahnya sedikit kecil,seolah melihat hanya batangnya yg tergantung di dalam spender.Dalam keadaan tidak sedar batangku juga mulai tegang dan aku mula tidak berasa selesa.Hanya lelaki yg memakai spender sahaja yg tahu betapa seksanya apabila batang menegang.

Aku mengambil peluang ini utk menyentuh tubuh Shazuan.Dia tidak kisah dan membenarkan.Aku juga berpura pura tersentuh punggungnya dengan sengaja.Aku harus menahan nafsu ghairahku,dan kemudian aku meminta Shazuan kembali memakai pakaiannya.Aku mengatakan kepada Shazuan aku berpuas hati dengan keadaan fizikalnya dan selepas ini dia hanya perlu menumpukan latihan utk mendapatkan stamina.Dia sungguh gembira mendengar jawapanku.

Kami berdua melangkah pulang ke asrama,tetapi bayangan Shazuan yg seksi dan hanya berspender shj di hadapanku terus berada dalam fikiranku.Sebelum menaiki bilik aku mengajak Shazuan bersembang denganku dahulu di wakaf.

AKU : Wan,ni abg nak tanya.Wan ada abang kandung tak?

SHAZUAN : Takde bang sebab Wan anak sulung.

AKU : Boleh tak kalau abang jadi abang angkat Wan? Abg tau jarak umur kita tak jauh pun,cuma beza setahun.Tapi kalau abg offer diri Wan nak tak?

SHAZUAN : Wan tak kisah bang,asalkan abg dapat jaga Wan dengan baik.Wan memang takde abg kandung pun,tapi Wan harap abg dapat jadi abg yg baik utk Wan.Kalau abg ikhlas,Wan akan buat apa yg abg suruh,Wan akan ikut apa yg abg arah.

Aku gembira mendengar jawapan Wan,tetapi aku memberitahunya supaya jangan rapat dengan senior yg lain selain aku,Wan mengangguk tanda setuju.Sejak daripada itu hubungan kami bertambah rapat.Pernah juga kami tidur satu katil bersama,kini aku sedar Shazuan sememangnya mendambakan kasih sayang seorang abang.

Shazuan juga secara rasmi telah terpilih utk pasukan bolasepak.Jurulatih sekolah telah meletakkan aku dan Shazuan sebagai penyerang hadapan.Pasukan sekolah pada tahun ini boleh dianggap lengkap,aku juga telah dilantik sebagai kapten pasukan.Aku berazam pada tahun ini,dengan skuad yg kami ada kami akan mara ke peringkat lebih jauh berbanding tahun lepas.

ASRAMA 2007Where stories live. Discover now