Liina

43 5 8
                                    

Olli
"A alisa kuoli..." Porkon ääni kuuluu. "Siis mitä sä tarkoitat??" Kysyn häneltä. "M mä tu tulin ko kotiin ja A alisa oli mu murhattu" kuuluu Porkon ääni ennen kuin hän romahtaa. "Me tullaan sinne." Sanon äkkiä. "H hyvä... vo voitko py pyytää muutkin jä jätkät..." Porko pyytää. "Joo tottakai mä voin. Nähdää kohta" vastaan hänelle. "Nähää koht. Moro..." Porko vastaa ja lopettaa puhelun. "Mennään Aleksi. Porkon tyttöystävä on murhattu" sanon Aleksille ja lähden eteiseen. Aleksi ei onneksi kyseenalaista, vaan tulee minun perässäni eteiseen pukemaan. Menemme autoon ja lähden ajamaan. "Laita ryhmään, että kaikki joonakselle, koska alisa on murhattu." Sanon Aleksille ja annan puhelimeni. Minä ajan ja näen sivusilmällä, kun Aleksi näpyttelee puhelintani ja sitten laittaa sen keskelle.

Pääsemme Porkon pihaan ja näemme poliisi autoja ja ambulanssin. Nousemme Aleksin kanssa autosta ja menemme sisälle. Rappukäytävässä näemme, kun hoitajat kantavat ruumista pois valkoinen liina sen päällä. Menemme Porkon asunnolle ja ovi on auki. Menemme sisälle ja siellä Porko istuu sohvalla samalla, kun poliisit juttelevat hänelle. Porkon makkarin ovi on kiinni joten siellä on tapahtunut murha, koska se ei ole ikinä kiinni. "Moi. Me ollaan Porkon kavereita." Sanon kun menemme olohuoneeseen Aleksin kanssa. "Hyvä että tulitte, koska Joonas on alku shokissa ja häntä ei saisi jättää yksin nyt." Poliisi kertoo kun hän nökee meidät. "Okei..." istun Joonaksen viereen ja halaan häntä. Joonas itkee ja halaa minua. Aleksi menee selittämään Nikolle käytävään mitä on tapahtunut ja mitä tiedämme.

"Voisko Joonas tulla jonkun luokse siksi aikaa, että saamme tutkittua tämän talon ja saamme todisteet. Menee parista päivästä viikkoon." Poliisi kysyy. "Se voi tulla mun luokse." Niko ilmoittaa kun hän ja Aleksi tulevat takaisin käytävästä. "Okei hyvä juttu. Onko se sulle okei Joonas??" Poliisi kysyy Joonakselta. Hän nyökkää meille. "Mennääkö pakkaamaan Joonas??" Niko kysyy. Joonas nousee ja menee Nikon kanssa pakkaamaan. Menkää Nikon luokse. Ne tulee sinne. Laitan meidän ryhmää. He saavat pakattua ja olemme juuri lähdössä pois. "Saadaanko Joonas avaimet??" Poliisit kysyvät. Joonas heittää poliiseille avaimet ja jatkaa matkaa. "Me tullaan perässä" Huikkaan Nikolle ennenku he menevät autoon. Niko lähtee ajamaan ja minä lähden ajamaan heidän perässä Aleksin kanssa.

Pääsemme Nikolle. Menemme kaikki sisälle, koska jätkät olivat odottamassa meitä. Menemme istumaan sohvalle. "M mä haluan kuolla..." Porko toteaa meille yhtäkkiä.

Viimeiseen tanssiin asti (oleksi)Where stories live. Discover now