Dirigent zdvihl svou hůlku, pozvedl ruku a naklonil bradu.Harry se znovu zadíval na prázdné sedadlo s cedulkou 'rezervováno', jasně bílé a bolestivě opuštěné. Pak svůj pohled přemístil zpět doprostřed a s mávnutím dirigentovy hůlky přetáhl smyčec přes struny.
Byl to obdivuhodný výkon, držet zrak buď na tom dirigentovi nebo na svých notách a ne na tom sedadle, kde každou minutou očekával Louise.
Zhruba u čtvrté skladby mu začalo docházet, že možná vůbec nedorazí. Popíral to ještě celou pátou a začátkem šesté skladby. Nakonec už zbývaly jen dvě, ta sedačka byla pořád prázdná a Harry se dost obával.
Byl zázrak, že se prokousal svým sólem. Plynule hýbal smyčcem a každý tón hrál přesně tak, jak měl. Nebylo však divu, pokud to postrádalo vášeň. Dohrál až do konce a s drobným pokývnutím hlavy se vrátil na místo.
Na konci se, když se spolu s dalšími devětadvaceti studenty, s jakými hrál celé léto postavil a jednotně uklonil, nebyl schopný soustředit.
Jakmile bylo po všem, byl ten první, co se odplahočil do zákulisí.
Začal se prohrabávat svým batohem a v procesu z něj vypadaly účtenky, balzám na rty a jeho peněženka, než se mu povedlo najít telefon.
Stály v něm dvě textovky od jeho mámy, co mu přála hodně štěstí a říkala, že ten recitál sleduje přes univerzitní live stream.
Další dvě zprávy byly od Louise.
Už jsem na cestě, přísahám.
Prostě na mě počkej.
Obě ty zprávy přišly před hodinou. Neměl ale šanci odpovědět, jelikož mu začala volat jeho máma. Přes přijímač mu posílala spoustu polibků a říkala mu, že si vedl skvěle a je na něj moc hrdá.
Poté si znovu sbalil věci a zavřel housle do pouzdra. Sundal si sako, co měl na představení, zapnul ho zpět do obalu a vykolébal se z auditoria.
"Tady ho máme," spráskl ruce Nick s velkým úšklebkem na tváři. Byl tam s ním Niall. Tvořili spolu vsutku výstřední dvojici, Niall se svou hojnou sbírkou tetování a naježenými vlasy a Nick ve svém nóbl oblečení a s vroucně hýčkanou pletí.
Harry je oba obejmul. "Dík, že jste přišli."
"Lou to nestihla kvůli miminku," vysvětlil Niall.
No, ta alespoň měla výmluvu, zatímco Harry už oficiálně čtyři týdny randil s mužem svých snů, co ale nebyl nikde k nalezení.
"Každopádně..." utrousil Nick. "Těším se, až si konečně dám drink s tím tvým záhadným Louisem."
Niall si odfrkl. "To protože jseš posedlej značkou pro kterou pracuje," řekl, načež Harrymu zašeptal, "Nepouštěj ho k němu, Haz. Přísahám, že se mu snaží ukrást hadry."
Harry se zasmál a jeho úzkost trochu opadla.
"Myslíte, že bychom ty drinky mohli odložit?" řekl a zašklebil se. "Louis tu vlastně není. Něco do toho přišlo, takže..."
Niall s Nickem se zamračili. "No, ale můžeme jít i tak. Jenom my tři!" utrousil Nick, stále toužící po možnosti se napít, když mohl.
Harry se usmál. "To je v pohodě, i tak ho nejspíš dneska uvidím. Slibuju, že vám ohledně těch drinků dám vědět."
Nick na něj přimhouřil oči. "To bys měl."
"Čórkne mu boty, kámo," zopakoval varovně Niall.
ČTEŠ
These Constant Stars [larry] - CZ PŘEKLAD
FanfictionLouisova kariéra nemíří jinam než vzhůru. Žije ve výšinách New Yorku, na pokraji velkolepého povýšení. Život je skvělý a jen se zlepšuje. A pak se, jednoho dne, všechno katastroficky změní. Příběh o životě, smrti a punk rockerech převtělených ve s...