» 13. «

71 7 2
                                    


These Constant Stars, Part II. - HARRY'S POV

'Příběh o životě, smrti a punkrockerech převtělených ve strážné anděly, převyprávěn punk rockerem osobně, jenž občas sám potřebuje záchranu.'

Nick, Alfie a Cara se rozvalovali po gauči a Nickových plovoucích podlahách, všichni tři byli opilí jako Dáni a chichotali se nesmyslům. Harry tam ale jen seděl a jako kočka se choulil v křesle u televize. Na kytaru, co měl v klíně brnkal jakousi improvizovanou melodii, zatímco se jeho přátelé chechtali něčemu ohledně Miley Cyrus.

Nick teď napodoboval její vystoupení z loňských VMA a Alfie se, docela doslova, v hysterickém smíchu válela po zemi.

Harry se uchechtl. Hlavně, když Cara vyskočila na nohy, zaujala roli Robina Thickea a Nick se pro ni pokusil zatwerkovat. Byla to naprostá noční můra.

Taky ale byla půlnoc a všichni kromě Harryho byli na mol, a i když on sám měl zatím tři skleničky, nepřišel si opilý. Byl jen unavený.

"Hele," zavolal a vymotal si nohy z toho křesla. "Asi půjdu domů."

"Ale Harry. Proč?" našpulila ret Cara. "Ještě je brzo."

Harry mykl rameny. "Jsem utahanej." zvedl se, zakolísal jako mládě žirafy a než si Nick uvědomil, že skutečně odchází, už měl kytaru v pouzdře.

"Skoč naproti a řekni Jamesovi, ať tě odveze domů," zablábolil.

Harry pozvedl obočí. "Proč bych to dělal? Úplně v pohodě jsem sem došel pěšky."

"'Protože New York je nebezpečnej, Harolde. V noci bys po něm neměl chodit sám."

"Někdo by ti mohl chtít čórknout háro," dodala Alfie, nad čímž se kromě něj všichni zasmáli. Potřeboval odejít. Hned teď.

"Kde je to kolo co jste říkali, že mi chcete prodat?" zeptal se Harry.

Nick luskl prsty. "Jo, no jasně,"zašvitořil a s nadšeným úšklebkem se odpotácel do chodby. Za pár vteřin se vrátil s anticky vypadajícím kolem, co mělo kryty na kolech a dokonce i malý klakson. Harry byl zamilovaný.

"Kolik za něj chceš?"

Nick mávl rukou, jako by mu ho chtěl dát zadarmo. Všichni ale byli chudí univerzitní studenti a Harry pochyboval, že to myslel vážně.

"Mám u sebe deset babek," řekl. "Pak ti můžu dát víc."

Nick se napil ze svého koktejlu. Znovu, byli to studenti, co neměli ani halíř. Harry nevěděl, jak si ty koktejly vůbec mohli dovolit. On si vystačil s levným pivem a vodou z kohoutku. "Tak mi je dej a ujednáno," opáčil Nick.

"Jseš si jistej?" zeptal se Harry.

Nick přikývl a zvedl pravou ruku. "Čestný skautský."

Cara s Alfie znovu vypískly a začaly se po sobě válet smíchy. Harry zavrtěl hlavou a vytáhl z kapsy ty peníze.

"Tímhle vám všem přeju dobrou noc."

Slyšel, jak na něj něco volají, zpívají jeho jméno a truchlí nad jeho odchodem. Vyšoural se ven a zabouchl za sebou vratké dveře. Na konci chodby bylo okno napojené na požární schodiště. Bylo přes něj slyšet hektické troubení taxíků a Newyorčané, co se vraceli domů.

Jindy by to vzal přes něj, protože to bylo rychlejší a bezpečnější, než přes rozvrzaný výtah. Teď měl na výběr jen hlavní schodiště, co vedlo k zadnímu východu a cestě, kudy obvykle nechodil. Dnes mu ale nic jiného nezbývalo.

These Constant Stars [larry] - CZ PŘEKLADKde žijí příběhy. Začni objevovat