Röportaj 4

3.7K 47 2
                                    

Eveet, bugün de Küçük Hırsız'ın, Bir Varmış Bir yokmuş, Bölge 19 Serisi ve Deli Aşık kitaplarının biricik yazarımızı yakından tanıyalım. Buradan bir kez daha teklifimi kabul ettiği için TEŞEKKÜR EDERİM! Sıcaklığı ile sohbet etmek harikaydı!

Başlayalım..

Yazmak senin için ne ifade ediyor?

👉Hani kafandaki karakterleri ve kurguları kağıda dökünce hissettiğiniz bir his var ya, işte odur benim için yazmak. Her kelimenizle nefes aldırmaktır karaktere. Bir süre hepsini gerçeklikte yaşatmaktır.

Sana ilham veren şeyler var mı? Yoksa sadece hayal dünyan mı?

👉Bana ilham veren birçok şey var. Mesela izlediğim bir diziden bir sahne ya da okuduğum kitaptan bir söz. Ve fotoğraflar. Ben çoğunlukla kurgularımı oluşturmadan önce beğendiğim fotoğraflardan kapak yaparım ve sonrasın da kendi kendime kafamda kurgularını oluştururum.

•İlk nasıl yazmaya başladın?

👉İlk kez gerçekten yazmaya başladığım bir defterdi. Sayfalarca ve durmadan yazıyordum öyle ki defteri yarılamıştım ama daha sonra tekrar okuyunca beğenmeyip yazmayı bıraktım. Ve tekrar yazmaya Wattpad'e üye olduktan sonra başladım.

Başarının bir sırrı var mı?

👉Bu başarımın bana özel bir sırrı yok. Bana göre bir kitabı kitap yapan şey onu okuyan okuyuculardır. Küçük Hırsız büyük bir ilgi görmeseydi bile ben okuyanlar için yazmaya devam edecektim. Yani benden tavsiye isteyenlerde var ne yapmam gerekiyor diye. Onlara diyebileceğim tek şey okuyucunuza sadık kalın ve ne olursa olsun onları ve hikayenizi yarı yolda bırakmayın. Hikayeniz zaten yeterince iyiyse hak ettiği değeri alacaktır.

Peki bu başarı hayatını etkiledi mi? Etkilediyse nasıl bir etki yarattı?

👉Küçük Hırsız benim hayatımda dönüm noktam oldu. Ondan önce yazdığım iki hikaye daha vardı ama Küçük Hırsız'la beraber her şey değişti diyebilirim. Bir kere kendime ve yazdıklarıma güvenim arttı ve beni daha tanımadan seven binlerce insanın kalbini kazandım. Okuluma beni ziyaret etmeye gelenler bile oldu. Gerçekten olumlu değişikler yaşadım.

Ne tarz kitaplar okursun?

👉Aşk, polisiye, doğaüstü kurguları olan kitapları daha çok seviyorum.

Hikayen nasıl ortaya çıktı? Tetikleyen ne oldu?

👉oluş Hikayem yine Wattpadde okuduğum bir hikayeden ortaya çıktı aslında. Yani sadece ana olayı diyebilirim. Orada kız çocuğun cüzdanını çalıyordu ve ben sevgili olmalarını beklemiştim fakat olmadı. Ve bende kendimce bir kurgu tasarladım.

Birazda diğer hikayelerden bahsedelim. Onlar nasıl ortaya çıktı? Zor olmadımı bir kaç kurgu? Üstelik birbirlerine benzemiyorlar.

👉oluştu Evet onlar normal kurgulardan gerçekten farklılar. O ikisini yazmaktan daha çok esinlendiğim yabancı dizilerden bir kaç sahne ve söz diyebilirim. Mesela bir tanesinde burası benim bölgem dediğin de Bölge 19 direkt olarak kafamda canlandı.

Bir de Küçük Hırsız kitap olacak diye duyuru paylaşmıştın. Bizi bununla ilgili biraz daha bilgilendirir misin? Ve, Azra Ekin maceramızın devamı olacak mı?

👉Aslında tamda şuanda düzenlemesini yapıyordum. -admin burada küçük hırsızlardan tepki alacak diye korktu- Düzenleme bitmesine sayılı günler var ve eğer yetişebilirsek bir iki hafta sonrasında Küçük Hırsız'ı kitap olarak görebileceğiz. Azra ve Ekin macerasının devamı ise orası biraz farklı olacak diyelim. Ortada çıkması büyük bir ihtimal kitap var ve bu Küçük Hırsız'ın yan kitabı niteliğinde olacak.

Peki, imza günlerin olacak mı?

👉İmza günlerim yayın evimin dediğine göre olacak. Ama kitabın biraz tanınmasını beklemeyi düşünüyoruz ilk önce.

Son olarak kendinden bahseder misin? Ve okurlarına demek istediğin bir şeyler var mı?

👉Kendimden bahsedeyim. Aslında beni sevmeyen insanların bile benimle tanıştıktan sonra seveceklerini düşündüğüm biriyim. Çünkü gerçekten arkadaş canlısı bir yapım var. Ayrıca insanların ne düşündüklerine de takıntılıyımdır. Kötü bir yorum aldığımda gerçekten sinirlendiğim oldu ama her zaman saygı çerçevesi içerisinde cevaplar vermeye çalıştım. Duygusalımdır. Hani en ufak hüzünlü bir şarkı da göz yaşlarımı tutamadığım çok olur. Ve arladaşlarıma verdiğim değer çok büyüktür. Benim en çok korktuğum şey yalnız kalmak ve eğer arkadaşlarım olmazsa ne yaparım bilemiyorum.
Onları gerçekten çok seviyorum iyiki benim okuyucularım iyiki benim küçük hırsızlarım oldular. Ve son olarak kitabı bekleyin çünkü çok yakında sizlerle olacak!

Yazarlarla RöportajHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin