Merhaba! Lotus Çiçeği adlı kitabın sevimli yazarıyla yaptığımız ufak çaplı sohbeti sizlerle paylaşacağım. Umarım dilediğiniz bilgileri edinirsiniz.
Buradan kendisine bir kez daha teşekkür ediyorum. Bana zaman ayırıp bu harika sohbeti yaptığı için!
Yazmak senin için ne ifade ediyor?
Yazmak yazmayı seven biri için çok rahatlatıcı. Günlük hayatta her türlü duyguyu yaşıyoruz. Misal sinirli olduğum bir an da yazmaya başlıyorsam sonucunda sinir falan kalmıyor, tamamiyle yazdıklarımı yaşıyor karakterlerin duygularını yaşamaya başlıyorum. Bu da güzel birşey bence. Aslında çok defa bir daha yazmayacağım dediğim oldu ama alışkanlık oldu bende. Yazmayınca kendimi boşlukta hissediyorum.
Peki sana ilham veren şeyler var mı, yoksa hayal dünyan mı etken?
Çevremden çok ilham alırım. Ailem de komiktir ve bir an da kardeşimle girdiğim bir diyalog bile bazen yardımcı oluyor bana. Daha farklı bir versiyonla hikayeme uyarlıyabiliyorum o konuşmayı. Hayal dünyamında katkısı oluyor tabi. :)
İlk nasıl yazmaya başladın?
Kitap okumayı oldum olası seven biriydim fakat yazmak aklımın ucundan geçmemişti şimdiye kadar. Kuzenimde bir wattpad yazarı. O bölümlerini yazarken bazen bende fikirler veriyordum. Bir süre sonra benim de kafamda kurgular dönmeye başladı. Onunda teşvik etmesiyle yazmaya başladım. Şuanlık ise tek kurgumu faaliyete geçirdim çünkü gelişmem lazım. Belki daha sonra yenilere geçebilirim. ☺
başarılı olmanın bir sırrı var mı?
Bence başarılı olmak samimilikten geliyor yani buna çok inanırım. Tabi hikaye ve anlatımda önemli etken. Sabır da eklenince zamanla hakedilen başarıya ulaşılıyor diye düşünüyorum.
Geleceğin yazarlarına nasıl bir tavsiye vermek istersin? Yazmaya çekinen o kadar kişi var ki...
Valla ben de tam yazar olmuş değilim bu aşamada. Ama tabi ki o yola çabalıyorum. Sonuç olarak her kitapkoliğin bir yazar tarafı vardır muhakkak. Ve istiyorlarsa da korkmadan hemen pes etmeden yazdıklarını paylaşsınlar. :)
Peki, ne tarz kitaplar okursun?
Genel olarak romantik ve macera, gerilim türü okurum ama etkilendiğim vakit polisiye bile okuduğum olur. Farketmiyor yani.
Hikayen nasıl ortaya çıktı? Tetikleyen bir olay veya hayal dünyan mı?
Ne yazacağımı bilemeden başladım. İlerledikçe de hayal dünyam devreye girdi kurgu oturdu.
Peki, bize hikayen hakkında ufak bilgi verir misin? Neler olacak?
Hikayemin konusu zorunlu evlilik olarak başladı ve sonrası klişe evet ama güzel bir aşka dönüştü. Farklılıklar var tabiki konusunda ama çok kısa bir özetle bunu diyebiliriz. Şimdiye kadar ise çok bi aksiyon katmadım daha çok edebiyat konuşturdum ama finale doğru büyük birşey olacak gibi... Daha fazla da konuşmayayım yoksa herşeyi döküleceğim. :)
İlerideki kitabını raflarda görebilecek miyiz?
Şu anlık erken olduğunu düşünüyorum ama kendimi daha da geliştirdikten sonra görürüz inşaallah.☺
karakterleri yazmak zor mu? Hangileri seni daha çok zorluyor?
Başlarda erkek karakterim de zorlandığım oldu. Ama ilerledikçe karakterler oturduğu için zor olmuyor bu. :)
Final yaklaşıyor mu? Ve ikinci kitap olacak mi?
:) Evet finalimiz çok yakın. Hikayemizin severleri pek istemese de maalesef ki birkaç bölüm sonra final yapacağım... İkinci kitap hemen gelmeyebilir. Belki tanıtım olarak yayımlayıp bir süre ara verebilirim.
Bu ara tahminine göre ne kadar sürebilir?
Şu anlık bir zaman belirlemedim. Ne desem yalan olur yani. :) Ama fazla uzatmamaya da çalışacağım.
Başka bir kurgu yazmayı düşünüyor musun? Aklında bir şeyler vardır elbette, ne tarz kurgular?
Aslında komedi-mizah ağırlıklı düşünüyorum hep. Bu ilerleyen vakitte değişebilir de. Birkaç düşüncem olsa da şu anlık kesin bir kurgu belirlemedim sonuç olarak. :)
Bize birazda kendinden bahseder misin?
Bir kreşte öğretmenlik yapmaktayım. Okulu da açıktan okuyorum. Bol koşturmacalı bir hayatım var yani. :) Deli dolu olan insanlardan biriyim ama bazen de kendi kendime sebepsizce mutsuzluk çemberine girebilen biriyim. O konuda ben de bir anlam veremiyorum valla kendime..:)
Son olarak okuyucularına demek istediğin bir şey var mı?
Okuyucum gözüyle bakmıyorum onlara. Arkadaş gibi olduk valla. Onları geeçekten çook seviyorum beni her zaman mutlu edip yanımda oldular.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yazarlarla Röportaj
RandomHerkesin hayran olduğu bir yazar, bir oyuncu, şarkıcı, manken vardır. Ben sadece yazarlar'ı yazıyorum, sizde bilmediklerinizi belki öğreniyorsunuz. Var mısınız? O halde durmayın...