Merhaba! Bugün sizlere Siyah Papatya ve Hırsız Sevgilim adlı kitaplarının biricik yazarı olan SincapYazar ile röportajımı paylaşacağım. Sizler için ufak şeylerde öğrendim, umarım hoşunuza gider.
Buradan kendisine bir kez daha teklifimi kabul ettiği için ve bu hoş sohbeti gerçekleştirdiği için teşekkür ediyorum.
Yazmak senin için ne ifade ediyor?
Yazmak benim için çok önemli.Hayal dünyamda kurduğum hikayeleri yazıya dökmek ve bunu dünyanın her yerinden insanlarla paylaşmak çok güzel bir duygu.Küçüklüğümden beri hayali arkadaşlarla oynuyordum zaten.Her gün yeni ve farklı bir hikayenin oyuncusu oluyordum.Ama bunları yazıp da kafamı boşaltmak çok rahatlatıcı.Yazmak benim için bir hobi.Şarkıcının bir mikrofona ihtiyacı olduğu gibi benim de,bir kaleme ihtiyacım var ^_^
Sana ilham veren şeyler var mı, yoksa sadece hayal dünyan mı?
Hayal dünyam.Ama bazen ilham aldığım şeyler de oldu.Her şey hayal dünyamla ilgili ama ilham verici şeyler de oluyor.Aniden aklıma gelen bir anı,dizideki bir sahne,kitaptaki bir satır,şarkıdaki bir kelime bile hayal dünyamda kıpırdaşma yaratıyor.
İlk nasıl yazmaya başladın?
Çocukken de şirler falan yazardım.Hatta bir keresinde çizim albümünün içine bir hikaye yazmıştım ve onu kendi çizim becerilerimle süslemiştim.Sonra da işte wattpadle tanıştım.Burada hikaye yazmaya başlarken hiç kimse için yazmadım.Sadece kendim için yazdım.Bir gün kendim okurum diye.Ama bu kadar ilerleyeceğimi ve okuyucuların sevgisini kazanacağımı düşünmüyordum.
Başarılı olmanın bir sırrı var mı?
Sanırım hayır yok.
Geleceğin yazarlarına nasıl bir tavsiye vermek istersin? Yazmaya çekinen o kadar kişi var ki...
Sadece sabırlı olmalarını ve kitabı kendileri için yazmalarını diye bilirim.Eleştirilere takılıp kendilerini üzmesinler.
Başarın günlük hayatını etkiliyor mu?
Fazla etkilemiyor.Çünkü benim sincapyazar olduğumu kimse bilmiyor.Bir tek yakın arkadaşım biliyor.Etrafımda bir çoğu insan benden habersiz hikayemi okuyor.Sadece vakit sorunu yaşıyorum.Okuyucuların yorumlarını tek tek okuyorum ve hepsine cevap vermeye çalışıyorum.
Peki, kurgun nasıl ortaya çıktı? Ne tetikledi?
Hatırlamıyorum.Ama her an aklıma yeni fikirler geliyor.Mesela şu an aklımda o kadar yeni kitap fikri var ki.
Kurgun hakkında bize biraz bilgi verir misin? Neler bekliyor bizleri ve final yakın mı?
Finala hala var.Geç final yapmayı düşünüyorumSizleri nelerin beklediğini ben bile bilmiyorum.Çünkü tüm bölümleri doğaçlama yazıyorum
Kitaplarını raflarda görebilecek miyiz?
Yakında sizlere süprizim olucak
Peki, ikinci kitap olacak mı?
Düşünüyorum.Ama hikayeyi de fazla uzatıp insanları sıkmak istemiyorum
Bize birazda kendinden bahseder misin?
Hmm...Kısaca şöyle özetleye bilirim.Her zaman çok enerjikimdir.Daima yüzüm güler.Beni sinirlendirmek çok zor diye bilirim.Çünkü nefret ettiğim biri benle kavga ederken bile o kadar rahat davranıyorum ki,karşı taraf bunun için ayrı gıcık oluyor.Kitap okumayı ,film izlemeyi,resim çizmeyi,sporu ve yemek yemeyi çok severim.Uyumak vaz geçilmez hobimdir.Okula nefret ediyorum.Okula gitme sebebim sadece en yakın arkadaşım.Kitap okumakla yanaşı yazmayı da çok severim.Yazmak beni ifade edemediğim derecede rahatlatıyor.Bir dolmuş düşünün.İçinde insanlar var ve her biri ayrı bir şey konuşuyor.Yüksek sesler,karmaşalar...Benim de beynim yazmadan önce öyle oluyor.Tam bir çikolata aşığıyım.Ama tatlı şeylerle yanaşı ekşi şeylere de bayılırım.Çileği ve eriği çok seviyorum.Sessizliğe hayranım.Benim için en ideal zaman sessiz bir ortamda kendimle baş başa kaldığım zamandır.En büyük hayalim bir gün her kesin tanıdığı ünlü bir isim olmak.Gerçekten çocukluktan beri bu hayalle yaşıyorum.Umarım başarırım.Özür dilerim.Çünkü başlıkta 'kısaca özet geçeyim' demiştim ama bu hiçte kısa bir özet olmadı.Kendim hakkında daha çok şeyler anlatırdım ama anlatmaya çalışsam bitiremem.
Son olarak okuyucularına demek istediğin bir şey var mı?
Okuyucularıma söylemek istediğim şeyleri anlatmaya kalksam sayfalar yetmez.Onlara çok minnettarım.Bir tane oy ve ya yorumun beni nasıl mutlu ettiğini bilmiyorlar belki de ama ben gerçekten çok mutlu oluyorum.Her biri benim için çok değerli.Benden kitabı yazmak onlardansa okuyup,incelemekti.Sağolsunlar her zaman yanımda oldular,anlayışlı davrandılar,yanlışlarımı bana güzel yolla anlattılar.Kendim azeri olsam da,kitabımı okuyanların 97% türk.Fakat bana o kadar sıcak bir aile ortamı yarattılar ki,gerçekten de kardeş ülke olduğumuzu anladım.Hepsine kucak dolu sevgiler,öpücükler.Her hangisi olursa olsun istediği zaman,istediği konu için bana mesaj yaza bilir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yazarlarla Röportaj
RandomHerkesin hayran olduğu bir yazar, bir oyuncu, şarkıcı, manken vardır. Ben sadece yazarlar'ı yazıyorum, sizde bilmediklerinizi belki öğreniyorsunuz. Var mısınız? O halde durmayın...