Merhabalar! Bugün; Devrim, Kanatsız ve Ruhlarla Oynayan Adam adlı hikayelerinin yazarı @effycake adlı yazarımızla röportajımızı sizlerle paylaşacağım.
Sadece soruları ve cevap kısımlarını paylaşıyorum.
Onunla sohbet etmek gerçekten harikaydı. Bir kez daha teklifimi kabul ettiğini için teşekkür ederim!
.......
Yazmak senin için ne ifade ediyor?
Yazmak... Yazmak benim kaçışım. Kendi zihnimden en iyi başka bir insanın hayatına girerek kaçabiliyorum. Yazarken, yazdığım karaktere dönüşüyorum. Tek acım onun yaşadığı acılar oluyor, mutluluklarım da onlarınkilere karışıyor.Bazense oturup sadece yazıyorum, sayfalarca, bazen güle güle, bazen ağlaya ağlaya. O zaman da kendimden kaçmak yerine kendime ayna tutmuş gibi oluyorum. Yazmak her şeyi kolaylaştırıyor ve dünyama ışık tutuyor. Dünyanın daha güzel görünmesini sağlıyor benim için.
Sana ilham veren şeyler var mı? Sadece hayal dünyan mı?
Hayal dünyası her zaman biraz fazla geniş olan bir çocuktum. Bir ayağım yerde bir ayağımsa her zaman bulutlarda saklandığını hayal ettiğim büyülü krallıktaydı. Büyüdüğümde de bu değişmedi. Hala hayal dünyam en güçlü yanım. Ama bana ilham veren tek şey değil. Müziğe büyük bir ilgim var. Şarkı söylüyorum, yazıyorum. Instagram'da paylaştığım birkaç videom var. Sanırım bugüne kadar dinlediğim tüm müzikler bana ilham verdi. Ağzım açık izlediğim tüm filmler, ve nefes almadan okuduğum kitapların her bir kelimesi. Tanıştığım her bir insan, gördüğüm her bir şehir. Hepsi ilham verdi bana.
İlk yazmaya nasıl başladın?
Bir şeyler karalamak kendimi bildim bileli yaptığım bir şeydi. 8 yaşındayken şarkı sözleri, şiirler yazardım. 11-12 yaşlarındayken ilk roman denememi yaptım. Ve yazmayı hiç bırakmadım. Daha sonra da bir anda aklıma gelen kurguyu Wattpad'e girip yazmak istedim ve Devrim de böyle ortaya çıktı.
Başarılı olmanın bir sırrı var mı?
Sanırım bu başarının sihirli bir formülü yok. Başarımın içtenliğimden geldiğini düşünüyorum. Kimseye reklam yapmadım, kimseyi rahatsız etmedim. Elimden geleni yaptım, yazabileceğimin en iyisini yazdım ve sadece bekledim. Masum yaklaştım her şeye. Okurkeklerimin de bunu hissettiğinden eminim. :)
Geleceğin yazarlarına nasıl bir tavsiye vermek istersin? Yazmaya çekinen o kadar kişi var ki...
Öncelikle o insanlara korkmamalarını söylemek isterim. Çekinmemelerini. Bunu kendileri için yapmaları gerektiğini, içlerinde sakladıkları hazineleri saklamamalarını. Çünkü dünyanın o hazineleri görmeye ihtiyacı var.Sadece ortalamanın üstünde bir iş çıkartıp, yaptıkları işle ilgili içleri rahat olduktan sonra, iki kere bile düşünmeden paylaşsınlar derim. Paylaşsınlar ki hepimiz okuyabilelim!
Peki hangi tarz kitaplar okursun?
Fantastik, dram ve aksiyon kitapları. Aşk kitapları da güzeldir ama onlarla aşırı aram yok.
Okuduğun kitaplar mı kurgularını tetikledi? Nasıl ortaya çıktılar?
Devrim'in ortaya çıkış şekli biraz komik. Ben,bir kız olarak, her zaman erkeklerin arasına tek başına bırakılmış kız fikrini çekici bulmuşumdur. Yani... Kim bulmaz ki? Bir gün çok sevdiğim bir animede bir kızla erkeğin oda arkadaşı olduğu sahneyi izlerken küçük bir aydınlanma anı yaşadım. Ve oturup Devrim'i yazmaya başladım.
Peki Devrim'in kitap olma olasılığını hiç düşündün mü?
Evet elbette. Eğer Devrim kitap olacak olursa, kendimi ona adayıp çalışmaya başlamam için tek bir söz yeter.
Bir de hiç değinmediğimiz iki kitabın daha var; Kanatsız ve Ruhlarla Oynayan Adam. Bizi biraz da bu iki kitap hakkında bilgilendirir misin?
Kanatsız, ismi gibi kanatları kalbinden kırılmış bir kızın hikayesi. Kalbini, ruhunu siyahlar bürümüşken, hayatına tuhaf bir şekilde giren kızıl saçlı çocuk ile ruhuna bir parça kızıl katabilmiş yalnız bir kız. Azra karakteri ruhuma yakın bir karakter. Azra gibi Kanatsız'ın da benim kalbimde çok büyük bir yeri var ve sınavlarım bittikten sonra kesintisiz olarak onu tamamlayacağım.Ruhlarla Oynayan Adam ise, kesinlikle yazmadan önce beni günlerce kitapların başına oturtmuş bir kitap. Çünkü içerisinde bazı yerlerden tanıdık olduğumuz telepati, telekinezi yetenekleri var ama onlar bir kenara dursun, bütün parapsikoloji alanını öğrenmemi sağlamış bir kitap. Konuya vakıf olmadan yazamazdım. Beni çok uğraştırdı ama gerçekten gözümde çok değerli.Ruhlarla Oynayan Adam, kesinlikle çarpıcı bir konusu ve oturmuş karakterleri olan bir kitap ve umarım Devrim gibi bir gün değerlenir :)
Bize biraz da kendinden bahsedebilir misin?
Müzik tutkunuyum,ciddi ciddi. Sanat aşığıyım. Üşengecim. Neşeliyim, dost canlısıyım. Konuşkanım, heyecanlıyım. Bazen de çok sakinim. Dengesizim. Açım sürekli. Manga okurum, severim, anime izlerim. Dizi/film hastasıyım. How I Met Your Mother kutsalım. Türkçem iyi matematiğim korkunç. Uykucuyum. Bir de açımdır hep ama onu sanırım söylemiştim...
Sohbetimizin sonuna gelmiş bulunmaktayız. Son olarak okurlarına bir şey demek ister misin?
Evet. Okurlarıma keklerim diyorum çünkü evrende en çok keki severim. Bir de okurlarımı. Siz olmasanız olmazdı. Hepinizi kucak kucak öpüyorum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yazarlarla Röportaj
RandomHerkesin hayran olduğu bir yazar, bir oyuncu, şarkıcı, manken vardır. Ben sadece yazarlar'ı yazıyorum, sizde bilmediklerinizi belki öğreniyorsunuz. Var mısınız? O halde durmayın...