Merhabalar! Bugün sizlere Kurtarıcım ve Çılgın Hizmetçi adlı kitaplarının yazarı Merve ile röportajımızı paylaşacağım.
Umarım keyif alırsınız :)
Buradan da kendisine tekrardan teşekkür ediyorum, zaman ayırıp sorularıma cevap verdi. Sevgilerle sevgili yazar :)
----
Yazmak senin için ne ifade ediyor?
Ruhumda uçuşan harfleri kelimeye, sonra da cümleye dönüştürmek. Tuhaf bir döngü diyebilirim.
Sana ilham veren şeyler neler, yoksa sadece hayal dünyan mı?
İlham aldığım şeyler, tecrübelerim. Ve, tecrübelerimi kaleme dökerken kulaklığımda çalan her hangi bir Yong joon hyung rap'ı. Sesi ve rap'ı kalemi tutan parmaklarıma güç veriyor. Onu, daha doğrusu, sesini seviyorum.
İlk nasıl yazmaya başladın?
9 yaşındayken yaz yurdunda yatılı olarak kalmaya başladım. Sorun bende mi bilmiyorum ama, çevremdekiler ile anlaşamadığım için yalnız zaman geçiriyordum. Kaldığım yurt sıkıydı, hafta içi dışarı çıkmak yasaktı ve vakit geçirebilmek için yapabileceğim şeyler sınırlıydı. Ben de, fazla seçeneğim olmamasından yararlanarak kağıt ve kalemi elime alarak KUTARICIM'ın temelini attım.
Peki, başarılı olmanın bir sırrı var mı?
Tabii, her başarının altında bir sır vardır. Ama o sır, gerçekten bir sır.
Geleceğin yazarlarına nasıl bir tavsiye vermek istersin? Yazmaya çekinen o kadar kişi var ki...
Ben yaşadığım şeyler üzerine yoğunlaştım, ve onlarada bunu öneriyorum. Bir insan kendi yaşadığı şeyi mükemmel anlatabilir. Çünkü yaşadığı olayın duygularını en iyi o bilir, güzel cümleler ile en güzel o anlatabilir.
Başarın günlük hayatını etkiliyor mu?
Bu soruyu cevaplamak biraz zor olacak. Elbette, beklemediğim şeyler oluyor bazen. Zorlukları fazla dikkate aldığım söylenemez, yaşadığım sürece her zorluğun altından kalkabilirim. Önemli olan nefes alabilmek.
Kitabını raflarda görebilecek miyiz?
Bu soru, güzel bir soru. Henüz bu işin başındayız. Elbette bir gün bu olacak, ama o günün yakın bir zamanda olduğunu düşünmüyorum.
Karakterlerin seni zorluyor mu?
Bak bu soruyu bende kendime soruyorum. Neler olacağını bilemeyiz ama, Arda ve Uygar'ın olduğu bir kitapta normal şeyler olacağını düşünmüyorum.
Yeni hikayelerin olacak mı? Olacaksa ne tarz yazmayı düşünüyorsun?
Bunu düşünüyorum. Yaşım buna müsait ve hayal gücüm oldukça geniş. Kurguya gelirsek, bu aralar Psikoloji ağırlıklı bir kurgu üzerinde çalışıyorum. KURTARICIM tamamlandığında ona ağırlık vereceğim.
Hangi tarz kitaplar okursun?
Cümleleri güzel kurulmuş her türlü kitabı severim, ama genelde Psikoloji ağırlıklı kitapları tercih ediyorum.
Hikayelerini tetikleyen ne oldu? Nasıl ortaya çıktılar?
Beni tetikleyen insanlarla aramda olan mesafe oldu. Konuşarak anlatamadığım için yazmayı denedim
Bize biraz da kendinden bahseder misin?
Bunu daha önce hiç düşünmedim. Yazım tarzımdan birazda olsa kişiliğimi tanıyabilirsiniz diye düşünüyorum
Ve son olarak, okuyucularına bir şey demek ister misin?
mBu zamanlar kitabımızın ilk zamanları. KURTARICIM'ı yayımlamaya başlayalı henüz 8-9 ay oldu. Bu süre boyunca iki gün önce ilk defa nefret içerikli bir mesaj aldım. O mesajı görünce öyle mutlu oldum ki. Demek ki bir şeyleri başarmışım diye düşündüm. Tabii, bu başarı okuyucularım olmasa olmazdı. Güzel gözleriniz ile her cümlemi okuduğunuz için size içtenlikle teşekkür ederim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yazarlarla Röportaj
RandomHerkesin hayran olduğu bir yazar, bir oyuncu, şarkıcı, manken vardır. Ben sadece yazarlar'ı yazıyorum, sizde bilmediklerinizi belki öğreniyorsunuz. Var mısınız? O halde durmayın...