Merhabalar! Bugün sizinle, İmkansız ve Varoluşun Hissi adlı kitaplarının biricik yazarı olan Yağmur Yılmazlar ile yaptığım röportajı sizinle paylaşacağım.
Umarım sizde bizim gibi keyif alırsınız :)
Buradan da bir kez daha kendisine teşekkür ediyorum, gerçekten eğlenceli bir sohbetti :) ♥
-----------
Yazmak senin için ne ifade ediyor?
Yazmak benim için her şey demek. İçimde yaşadığım her bir duygu ve düşünceyi dışa vurmak demek. Yazmaya başlamadan önce, hayatımda hep bir boşluk vardı. Hiçbir şey o boşluğu kapatamıyordu ve şimdi o boşluğun her geçen gün dolduğunu hissediyorum
Peki sana ilham veren şeyler var mı, yoksa sadece hayal dünyan mı?
İlham benim için her yerde. Bir roman okumak, okulda yürürken derse yetişmek yani kısacası hepsi benim için ayrı bir ilham. O ilhamlar olmadığı zamanlarda ise hayal gücüm devreye giriyor. En sevdiğim şarkıyı açıyorum ve kendimi farklı evrende bulup kurgumu yazıyorum.
Nasıl yazmaya başladın?
Yazmaya aklımda hiç yokken başladım. Wattpad'i bir arkadaşım sayesinde öğrenmiştim ve oradaki hikayeleri okurken bunu bende yapabilirim dedim. Hayalimdekileri insanlarla paylaşabilmek istedim ve o sırada üniversite de finallerimde bittiği için boş zamanımı değerlendirdim.
Sence başarılı olmanın bir sırrı var mı?
Kesinlikle emek vermek. Eğer bir şeye çok uğraşırsan ve elinden geleni yaparsan başarılı olabilirsin. Hikayem buradakilere göre az bir okuyucuya sahip olsa da yaptığım işten memnunum. Bir gün karşılığını almayı hevesle bekliyorum :)
Geleceğin yazarlarına bir tavsiye vermek ister misin? Yazmaya çekinen o kişi var ki...
Bu arada geleceğin yazarlarına tek bir tavsiyem var : Asla Korkmayın! Sonuçta sizin eleştiren kişiler yaşıtlarınız. Eğer onların her bir eleştirisini dikkate alırsanız, gelecekte ne kadar geliştiğinizi göreceksiniz :)
Peki en çok ne tarz kitaplar okursun?
Ben her tarzda kitapları okumayı seven bir insanım. Emily Bronte'de benim için mükemmel biri, Stephen King de. Ruh halime göre tarz seçiyorum anlayacağın :) Kütüphanem benim en değerli varlığım ve onu her açıdan geliştirmek beni en mutlu eden olay :)
Hikayelerini tetikleyen ne oldu? Nasıl ortaya çıktılar?
İmkansız'ı tetikleyen olay sadece hayal gücümdü. Ekranın önüne geçip birden yazmaya başlamıştım. Ne bir kurgu ne bir eylemi düşünmeden hislerimle hareket ettim. Tabi zamanla bu hisler, gerçek bir kurguya dönüştü ve şu an 700 bine yakın okuyucuya sahip oldum :) Varoluşun Hissi konusunda ise daha bilinçliydim. Saatlerce kurgu üzerinde düşünüp öyle başladım, şu an az bir bölüme sahip olsa da gelecekte İmkansız'ı bile geçeceğine dair umudum var :)
Peki kurguların hakkında ufak bir bilgi verir misin? Bizi neler bekliyor?
Tabiki :) İmkansız klişeler ile başlayan ama sonunda hiç tahmin edemeyeceğiniz yerlere gelen bir hikaye. Arya yani ana karakterimizdeki kızın en önemli özelliği gururlu olması. Normal wattpad hikayelerinde gurur ön planda olmayan bir unsur ve bu İmkansız'ı en farklı yapan şey. Aşk için her insan fedakarlık yapar ama bazı yerlerde kendi benliğimizi kaybetmemiz daha önemli. İmkansız bunu en iyi şekilde bize gösteriyor :) Varoluşun Hissi ise hayatın zorluklarını yaşayan bir kızın hikayesi. Başarılı olmak için elinden geleni yapan Ada, girdiği üniversite sayesinde beklemediği yerlere geliyor. Bir tarafta her zaman yanında olan en iyi arkadaşı Enes varken, diğer tarafta da tuttuğunu koparan, aynı acıları yaşayan Çağın var. Ana karakterimizin bu iki güçlü erkek arasında ne yapacağı ise meçhul :)
Seni zorlayan karakterlerin hangileri ve özellikleri neler?
Beni zorlayan karakterler her zaman erkek karakterlerim oluyor. Okuyanlar bilir, Savaş Akgün anlaşılması baya zor bir karakter. Geçmişini hiçbir zaman ortaya çıkarmayıp, okuyucularım ve benim hitap ettiğim şekilde tam bir soğuk nevale olarak karşımıza çıkıyor. Yine de her bölümün sonunda Savaş'a sinirlenen olduğu kadar, ona tapan okuyucularım da ortaya çıkıyor :)
İleride kitaplaşma süreci olabilir mi, veya öyle bir düşüncen var mı? Hislerini bizimle paylaşır mısın?
Her yazar, yazdığı hikayenin kitap olmasını ister. Benim de en büyük hayallerimden biri bu. Şu ana kadar İmkansız'a iki yayınevinden teklif geldi ama hikayemin ulaşacağı daha büyük hedefleri olduğuna inanıyorum. Bu yüzden biraz zamana ihtiyacım var. O zamanın geldiğini hissettiğim anda bir yayınevi ile anlaşmaktan tabiki mutluluk duyarım :)
Başka kurgularınla seni görebilecek miyiz? Daha farklı konular da?
şu an İmkansız dışında yayınladığım bir hikaye daha var : Varoluşun Hissi. İmkansız yüzünden ona çok vakit ayıramasam da odaklanmak istediğim başlıca kurgum o olacak gibi. Tabi bunun dışında, ilham perilerinin ikide bir aklıma soktuğu başka bir kurgu üzerinde de çalışıyorum. Yaz gelene kadar ona başlayamayacak gibi dursam da, her an her şey olabilir :)
Bize biraz da kendinden bahseder misin?
Kendimi tanımlamam gerekirse tipik ergen bir kız çocuğu beni en iyi tanımlayacak cümle olur. Hayatımın her anında hayal kurarak yaşıyorum ve istediğim dünyaları hep kitaplarda buluyorum. Beni diğer insanlardan ayıran değişik bir özelliğimde yok. Anlayacağınız normal bir Türk kızıyım ve bu halimden gayet memnunum :)
Son olarak, okuyucularına bir şey demek ister misin?
Onları çok sevdiğimi söylemek istiyorum. Hepsinin tatlı yorumları ve destekleriyle İmkansız buralara geldi. Onlar sayesinde ikinci bir aileye sahip oldum. Benimle bir şey konuşmak isterlerse veya yardıma ihtiyaçları olursa, kapım onlara her zaman açık :)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yazarlarla Röportaj
RandomHerkesin hayran olduğu bir yazar, bir oyuncu, şarkıcı, manken vardır. Ben sadece yazarlar'ı yazıyorum, sizde bilmediklerinizi belki öğreniyorsunuz. Var mısınız? O halde durmayın...