Merhaba bugün sizlere, Burçlar Alemi kitabının biricik yazarı ile yaptığım röportajı sunuyorum.
Buradan kendisine bir kez daha teşekkür ediyorum; zaman ayırıp sohbet ettiği için :)
• Yazmak senin için ne ifade ediyor?
yazmak bana bir çok şeyden değerli geliyor açıkçası. Bence yazmak daha önce hiç kimsenin bilmediği şeyleri açığa çıkartmak demektir. Ben her bir yazarın kitabını okuduğumda yeni duygularla tanışıp farklı hisler tadıyorum. Yazmak en çokta empati duygusunu öğretiyor bence insana. Her bir karakteri yazarken kendini onun yerine koyuyorsun ve nasıl hissettiğini kendinde tadıyorsun. Hikayenin konusunu ve karakterlerini önce yazar kendinde hissetmiş olacak ki ardından da bu duygular yazardan okuyucuya başarılı bir şekilde geçsin. Şuan sadece bir çeviri kitabım olsa da taslaklarımda bu yazma duygusunu hissettiğim birden fazla kurgum var.
• Bir diğer sorumuza geçelim: En çok ilham veren şeyler var mı? Yoksa sadece hayal dünyan mı?
aslında ben bu iki yolu da kullanıyorum. Yeri geldiğinde okuduğum bir kitaptan, bir olaydan veya izlediğim bir filmden öylesine etkileniyorum ki bu kurgular beynimde başka tarzlarda yeşeriyor. Bazen de hayal dünyamda çok daha farklı şeyler kurguluyorum. Hatta bazen yazıya bile dökemeyeceğim kadar ilginç oluyor. Lakin şuan yazdığım çeviri kitabımda sadece diğer yorumlardan farklı yorumlar yazabilmek için ilham alıyorum.
• Peki, ilk nasıl yazmaya başladın?
bir dil öğrencisi olduğumdan dolayı sürekli yabancı sitelerde bulunuyordum. Karşıma bir çok tür bir çok yazı çıkıyordu, bunlardan birisi de burç yorumlarıydı. Ben de hem kelime dağarcımı genişletebilmek hem de klişe burç yorumlarından farklı yorum sunabilmek adına bu yorumları çevirerek bir kitap yazmayı düşündüm. Belki kitaptan bile sayılmaz fakat çeviri olduğundan dolayı bir nevi değer taşıyor gözümde.
• Bu kadar başarılı olmanın bir sırrı var mı?
Özgünlük başarının temel sırrı bence. Herkesten farklı bir yapıt ortaya koyduğunda fark edilirsin, tutulur başarına başarı katılır. Tabi bunun yanı sıra kurduğun cümlelerin etkisi de baş göstermeli kitapta. Ayrıca insanlar samimiyeti seviyorlar. Bir yapıtı ve yazarını samimi bulduklarında bu hoşlarına gidiyor. Kendilerinden bir şeyler bulduklarında da yapıt onların daha çok dikkatini çekiyor.
• Başka hikayelerini okuyabilecek miyiz?
Şuan üniversite sınavına çalıştığımdan dolayı bir hikayeye odaklanabileceğimi sanmıyorum. Lakin kim bilir, bir kaç aya veya seneye profilimde kurgularımdan bir iki tanesini görebiliriz :')
• Geleceğin yazarlarına nasıl bir tavsiye vermek istersin? Keşfedilmeyen, yazmaya çekinen o kadar kişi var ki...
Bence akışına bırakılmalı. Sen bir emek verip elinden geleni yaparsan hikayeni yayınladığında zaten kurgu ilgi çekiciyse okuyucular toplanmaya başlıyor. Ben de ilk başta yazıp yazmama konusunda kararsızdım. Bir ara yazmıştım ama yayımlamaya cesaretim bile olmadı. Sonra akışına bıraktım. Yayımladım ve bekledim. Sonuç ise beklediğimden çok daha iyi oldu. Onlara tavsiyem ellerinden geleni yapıp akışına bırakmalılar.
• Bu kadar başarı günlük hayatını etkiliyor mu? Etkiliyorsa nasıl bir etki yaratıyor?
Bir çeviri kitabımın olduğunu arkadaşlarım biliyor ve bu fikrimi destekliyorlar. Günlük hayatı etkileme olarak sadece yeni bölüm çevirebilmenin ve okuyucularımı fazla bekletmeden bölüm yayımlayabilmenin stresini yaşıyorum gün içinde. Bunun haricinde de hayatımı pek etkilediğini söyleyemem açıkçası.• Hangi tarz kitaplar okuyorsun?İlgimi çeken ve hoşuma kaçan bütün türleri okurum :)• En büyük destekçin kim?Kendim :') Sonuçta herşey bende başlayıp bende bitiyor. Kendi kendimi motive ediyorum.
• Bize biraz kendinden bahseder misin?
Lise son sınıf öğrencisiyim. Dil okuyorum, yoğunlaştığım alan İngilizce. Her daim pozitif birisiyimdir. Negatif olan hiçbir şeye hayatımda yer vermemeye çalışırım. Tek bir istisna var, o da arada bir çikolata krizim tutar ve eğer yemezsem o zaman benden negatifi benden daha karamsarı bulunamaz. :') Dans etmek en büyük hobimdir. Enerjik şarkıları severim. Diziler bana uzun geldiğinden tercihlerim her zaman filmlerden yana olur. Doğayla iç içe olmayı seviyorum. En büyük hayalim, yardıma muhtaç bütün insanlara yardım etmek ve istediğim mevkiye kavuşarak yurtdışına seyehatlerde bulunmak.
• Hayattaki en büyük başarın nedir?
Çok düşünen birisiyimdir, bu düşüncelerim bir ara beni simsiyah ve sağlam tuğlalardan örülmüş bir hapisaneye mahkum etmişti adeta. O duvarları yıkabilmiş olmam ve her geçen gün kendime güç katarak hedeflediğim yolda ilerlemem benim nazarımda en büyük başarımdır.Bir de bir okuyucu kitlesine sahip olabilmiş olmam. Gerçekten bana yaşattıkları mutluluk bazen gece uyuyamamama bile sebep olabiliyor.
• Birazda başka sorulara gidelim; eleştiri mesajları hakkında ne düşünüyorsun? Eleştiriden uzak hakaretler de oluyor ne yazık ki...
Evet, bu yolda bende bir çok eleştiriye maruz kaldım. Her eleştirildiğimde yapmaktan vazgeçmem gerektiğini düşündüm ama kendim kendimi motive ettim. Bunları göğüsleyerek yoluma devam etmekte karar kıldım ve bu süreçte bunları aşabilmeyi öğrendim. Her eleştirildiğimde bir kusurumu iyileştirdim. Epictetos'un çok sevdiğim ve beni cezbeden bir sözü vardır;Dostlarının tenkitleri ve alayları, senin hayatını değiştirmeye engel olmasın, rezalet içinde olup onlara yaranmayı mı yoksa faziletli olarak, onların gözünden düşmeyi mi üstün tutarsın?
• Wattpad de kitap okuyor musun?
Evet wattpad'ten kitap okuyorum, lakin normal okuduklarımdan fazla değil.
• Peki, wattpad ve wattpad kitapları hakkında düşüncelerin neler?
burası özgür bir platform ve herkes istediği tarzda kitap yazabilir. Zaten Wattpad'in amacı da bu. Her insan farklıdır ve her insanın içindeki cevherler farklı tarzlarda ortaya çıkar. Wattpad herkese yazar olma şansı veriyorsa, bence ona göre her insan aslında keşfedilmeyen bir yıldızdır.
• Başka yeteneklerin var mı? Boş zamanlarını nasıl geçirirsin?
ımm bir düşüneyim, en büyük yeteneğim dans demiştim bunun yanı sıra güzel yemek yaparım gördüğüm bir şeyi bir daha asla unutmam, çabuk öğrenirim ve eğer yetenekten sayılıyorsa altıncı hislerim çok kuvvetlidir bir şeyin nasıl olacağını birisinin nasıl düşündüğünü hissettiğini ne yapacağını garip bir şekilde sezebiliyorum ve bunlar birkaç istisna haricinde tamamen doğru çıkıyor. Boş zamanlarımda ise belli olarak yaptığım bir şey yok. Bazen canım istediğinde dans ederim bazen kitap okurum, bazen ingilizce programlarda taklırım, yabancı insanlarla tanışırım veya bilgisayar oyunu oynarım.
• Kitap çıkartan çok kişi var... Neredeyse popüler olan her kitap şu an raflarda; bunun için diyecek bir şeyin var mı?
bilemiyorum aslında. Burada bunu gerçekten hak kazanan kitaplarda var neden basıldığını hala anlayamadıklarımda.• Son olarak; bir şeyi değiştirme şansın olsaydı neyi değiştirirdin?Eğer bir şeyi değiştirebilme şansım olsaydı geçmişimi değiştirmeyi isterdim. Çünkü orada yaptığım sürüyle hata var, her ne kadar geçmişime fazla takılmamaya çalışsamda yine de onları düzeltebilmeyi isterdim.
• Okuyucularına bir şey demek ister misin?
Dünüm ve bugünüm Onlar. Kuşkusuz umutla baktığım yarınlarımda da onlarla olmayı isterim. Sakladığım sevgilerim ve hasretlerim var onlara karşı. Onlarla beraber değer kazanan kitabımız ise çeviri değil huzur kokar. Hani bir laf vardır; Kardeşleri olmalı insanın, tıpkı bir liman gibi; Ara sıra uğrayıp fırtına dininceye kadar koynunda saklanabileceğin. Böyle fırtınalı anlarımda onlara sığınıyorum bende. Ve kaybettiğim neşemden de öte neşe veriyorlar bana. Onları öyle seviyorum ki 'seni seviyorum' cümlesi anlamını bile kaybedebilir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yazarlarla Röportaj
RandomHerkesin hayran olduğu bir yazar, bir oyuncu, şarkıcı, manken vardır. Ben sadece yazarlar'ı yazıyorum, sizde bilmediklerinizi belki öğreniyorsunuz. Var mısınız? O halde durmayın...