"Kau dapat nombor berapa?" soal Bella. Maisarah sekadar menggelengkan kepalanya. Tiba-tiba jadi sedih pula. Mana taknya, belum masuk dorm lagi orang dah sibuk tanya nombor berapa. Mulalah rasa nak nangis lagi.
Itulah orang kata, jangan suka sangat. Kan dah sedih.
Dia terus naik ke dormnya sambil menghiraukan orang sekelilingnya. Dia terus membuka tudung setelah masuk ke dalam dorm.
"Nombor berapa?" seniornya turut bertanya benda yang sama.
"Kalah." sepatah saja yang dijawab.
"Macam mana boleh kalah tho?"
"Tah." okey, dia tiada mood untuk bercakap tentang perkara itu sekarang. Tolong jangan buat dia makin tiada mood.
"Maiiii!!" panggil Irdina Dan Amirah.
"Jangan risau. Kitorang tahu. Takpelah, makan dulu." Maisarah sekadar mengangguk. Dia terus membuka kotak yang berisi ayam. Diambil ayam bahagian kepak lalu disuakan kemulutnya.
"Nak?" soalnya. Mereka berdua sekadar menggeleng.
"Eh, dia dapat nombor berapa?" tanya Irdina dengan teruja. Siapa lagi kalau bukan crush kesayangan dia. Maisarah sekadar menunjukkan tiga jarinya yang bermaksud nombor tiga. Mulutnya tengah penuh. Tak boleh jawab. Irdina mengangguk teruja.
"Eh! Kau tahu tak... Eee geramnya aku. Si Adam tu kacau aku tadi. Tu, crush kau pun sama duk gelakkan aku. Serabut aku." adu Maisarah. Dia masih lagi geram dengan lelaki itu.
"Asal? Dia kacau kau apa?" Maisarah pun bercerita kepada mereka situasi tadi. Mereka mendengar dengan tekun sesekali tergelak.
"Weh, bapak tak baiknya." kata Amirah. Irdina sama mengiyakan apa yang dikatakan oleh Amirah. Sangat tidak baik.
"Entahlah. Rasa nak sepak je muka dia tu." ujar Maisarah dengan kegeraman.
"Dia tu memang suka kacau perempuan." Maisarah terus memandangnya.
"Ye ke?" Irdina mengangguk. Berdasarkan apa yang dia dengar, Soleh a.k.a Adam tu memang suka kacau perempuan. Suka menyakat perempuan.
"Eee tak gemarlah aku." Maisarah berseloroh.
"Dah-dah. Makan cepat. Dah solat asar belum?" soal Amirah. Maisarah menggeleng kepala.
"Ha cepat makan. Lepastu mandi, lepastu solat." kata Amirah. Maisarah sekadar mengangguk.
YOU ARE READING
FI AMANILLAH
Romance"Jika kamu mencintai seseorang, biarkan dia pergi. Jika dia tidak kembali, bererti dia bukan milikmu. Tetapi Jika dia kembali, dia sudah tentu milikmu." - Saidina Ali bin Abi Talib R.A START : 16 FEBRUARI 2024 END :