kırk birinci mektup

20 1 0
                                    

3. XI. 1947

Çok Sevgili Aliye,  

Bugün pazartesi. Henüz mahkemelerden bir haber yok. Gazetenin para işleriyle uğraşıyorum. Vaziyeti düzeltebilirsem on beş güne kadar Ali Baba'yı çıkaracağım. (51) Şimdilik Mehmet Alilerdeyim. Dün pazar günü hiç sokağa çıkmadım. Vâlâ ile Müzehher [Vâ-nû] geldiler. Sana çok selamları var. Nevin Akkaya (52) nasıl, sıhhati yerinde mi? Yemek yiyor mu? Bu hafta Mahmut'a (53) da selam söyledi. Hep Filiz'den bahsedildi, 800 gazete gönderdik. Kaç satar ve kaç iade ederse, verdiği para ile birlikte bana yaz. Ben bu önümüzdeki sayıdan 1.500 gönderteceğim. Bu son nüsha biraz fazla ciddi idi. Bu hususta Cevdet Kudret ve diğer arkadaşlar ne diyorlar, bana tenkitlerini bildir. Sonra Melih [Cevdet] ile Cevdet [Kudret] her halde yazı yollasınlar. Daha ziyade ufak fıkralar, ilanlar vesaire. Aziz'den yazı almak hemen hemen imkânsız bir hale geldi. Başka yazacak bir şey yok. Zavallı Mari'nin [Gerekmezyan] (54) geçen salı günü öldüğünü herhalde duymuşsundur. Pek üzüldüm. Burada bütün tanıdıklar selam ediyorlar. Ben de senin, Filiz'in hasretle gözlerinizden, yanaklarınızdan öperim.

Kocan S. Ali

 Sevgili Filiz'im, 

Bana uzun ve güzel mektuplar yaz. Hikâye gibi olsun. Ben gelinceye kadar en aşağı iki kilo şişmanla. Gözlerinden, yanaklarından öperim. 

S. Ali 

(51) Ali Baba'nın ilk sayısı 25 Kasım 1947'de yayımlanmıştır. 

(52) Uzun yılar seslendirme de yapan tiyatro sanatçısı. 

(53) Ankara'da gazete dağıtım işleriyle uğraşan kişi. 

(54) Çok genç yaşta ölen yetenekli bir heykeltıraş.  

Canım Aliye, Ruhum FilizHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin