الفصل السابع

145 8 0
                                    

الطلقة الروسية


أستشاط الجميع غضبا من أهانتها لهم وتقدم منها عمها جلال وأراد صفعها ولاكنها بادرته بلكمه اسقطته أرضا

- لا ياشاطر مش سام أيس اللى حد يتجرأ ويمد ايده عليها ولو فكرت تعملها تانى أيدك هتوحشك قوى .

- انتى بت مش متربية ولو طلعتى فعلا بنت عمى يوسف أنا بنفسى اللى هربيكى ولو طلعتى بتكدبى هخليكى تقضى عمرك الباقى في السجن .

- براحة على نفسك يادكر ده أنا أربى بلدك كلها فظبط الكلام عشام مقلش بحد منكم تمام !؟

- مافيش احترام لوجودي الكل يقعد ومش أسمع نفس حد خالص أنتم فاهمين بصى يابت الناس من حقنا نعرف قصتك كلها أسمك وأمك مين وفين وليه جيتى دلوقت وبتقولى عايزة أخوكى !؟

- بص ياحاج فؤاد عشان أنت طلبت بزوق هعرفك اللى أنا عايزاك تعرفة وذى ماقولت أول ماوصلت أنا صحيح فيا عبر الدنيا بس مش بكذب لأن ولا بخاف من حد ولا على حد أنا أبنك الله يجحمه في قبرة للأسف ومش بختيارى بيكون أبويا اتجوز أمى جوليا من 21 سنة فاتو غصب عنها وبعدين حملت فيا وعشان كانت حامل فبنت حاول طول فترة حملها يسقطها بس القدر بقا اتولت أنا بعد ما أتولت أمى ماتت ومش هقولك بقا أن هو اللى خنقها هو وعشيقتوا لما رجعت لقتهم في أوضه نومها وفى سريرها دفن أمى واتجوز عشيقتوا سهام عمران تانى يوم مضيعش وقت والباقى ملكوش فيه يخصنى أنا .

- لا أبنى مستحيل يعمل كدة يوسف يقتل مراته لا أنتى بتكذبى .

- معلش استنى شويه ياجدتى انتى من شويه قولتى أن محدش يقدر يمد ايده على سام أيس وبتقولى ان اسمك أسامى نفهم بقا ...

- أسامى ده اسم ادتهولى أمى محبش أنجسة وسام ده أسمى وأيس صدقنى متحبش تعرف عنه حاجة لأن يوم متعرفه هتكون في قبرك جمب عمك ياسيادة الرائد حسام.

- بصى يابنتى أنا مش عايز أعرف خالص اذا كان الكلام دة صح ولا لأ حفيدى وائل جاى في الطريق لما يوصل هيعمل التحليل وبعدين نعرف هنتصرف اذاى .

- اسمك أسماء مش كدة طلعينى أوضى مرهقة وعايزه أنام وأنت ياحضره الرائد لما يطلع نتائج التحليل مسدسى يكون في ايدى سلام .

صعدت سام الى الغرفة التي خصصت للإقامة بها في قصر عائلة راغب جلست على الفراش بعد أن بدلت ملابسها وظلت تفكر في أيس وتتمنى أن يكون بخير وبصحة جيدة وسرعان مااستسلمت لسلطان النوم

أشرقت الشمس على سكان قصر عائلة راغب وأجتمع الجميع على مائدة الطعام وسام لازالت تغط في نوم عميق فأرسل فؤاد أسماء لكى تطلب منها النزول للافطار وعندما دخلت أسماء غرفة سام وجدتها لاتزال نائمة تقدمت اليها ووضعت يدها على كتفها لتستيقظ فنهضت سام كالاعصار وحملت أسماء من يدها التي لمستها بها وقامت بالقائها على الفراش لتصرخ أسماء ابتعدت سام عنها بسرعه

الطلقة الروسيةحيث تعيش القصص. اكتشف الآن