الطلقة الروسية
تنهد باسل وهو يعود من اكثر الذكريات ألما بالنسبه له
- هو ده اللى حصل وانا متأكد ان أيس بعتها هنا علشان يحميها من اللى بيحاول يقتلها ودلوقت بس فهمت ان خبر وفاتها كان عشان يحافظ على حياتها .
- ودلوقتى ناوى على ايه انا مش عايز ذاكرتها ترجعلها يا باسل انا مش هستحمل بعد حفيدتي وحفيدي بعد ماصدقت انهم رجعولى .
- انا عايز اتجوزها جوزهالى ياجدى وانا اقسملك هحطها جوه عينى هي وفارس وأيس كان موافق على جوازنا بس هي اللى كانت رافضه .
- انا هقول ليها وهحاول اقنعها وافقت نعمل فرحك مع وائل رافضت مش هتفتح الموضوع ده تانى بس لازم تبلغ اهلك الأول .
- حاضر حالا هطلع أبلغهم.. بس هى اذاى سام حفيدتك انا مش فاهم أى حاجه انا اساسا مصدوم اننها مصريه !!؟
تنهد الجد واخبره كل شئ بالتفصيل منذ اللحظه الأولى لدخولها قصره حتى مغادرتها مع فارس وصولا لاتصال أيس واعادتها لهم من جديد ليزفر باسل بحيره من قصه سام المليئه بالغموض ولكنه سرعان معاد لحماسه فهو كل مايهمه الأن ان سام بخير وهناك امل من جديد بزواجه بها ليتركهم ويذهب حيث عائلته وهو يقول لنفسه نصائب قوم عند قوم فوائد
وبالفعل جمع باسل أخوته ووالده ووالدته بغرفته وقال بسعاده
- انا قررت أتجوز .
- مرفت والدته بفرحه :- أخيرا يا باسل دى باكينام جايه بكره عشان فرح اختك وهتفرح أوى .
- لا ياماما انتى فهمتى غلط انا مش هتجوز باكينام .
- نعم امال هتتجوز البنت البيئه اللى كنت حضنها وعمال تعيط دى على جستى يا باسل .
- ليه كده ياماما انتى مش عايزانى افرح عجبك حالتى وكسرت قلبى وقعدتى جامبك طول الليل بعيط على بعدها وانا فكرها ميته ولما ألقيها انتى اللى عايزه افضل بحزنى وقهرت قلبى .
- بقا انا اللى بقهر قلبك يا باسل !!؟
- بعدم موفقتك بتقتلينى بايدك مش بس بتقهرى قلبى انا هموت نفسى لو بعدت عنى تانى ياأمى ارجوكى بلاش يكون موتى باختيارك .
- بس ياحبيبى ارجوك بطل عياط انت راجل ياحبيبى وابنى الكبير مامتك اكيد موافقه ومش هيهون عليها وجعك ياحبيبى مش كده يا مرفت !!؟
- ايوه يا سراج انا موافقه يا باسل اتجوزها .
اندفع باسل بعد ان جفف دموعه وقبل يد ورأس والدته وهو يحتضنها بسعاده ثم قبل والده واخوته الذين هنئوه بفرحه وسعاده
........................................................
بغرفه أسامى طرق جدها باب الغرفه فسمحت له بالدخول فدخل فوجدها تجفف شعرها بعد ان أخذت شاور وبدلت ملابسها لترقض اليه حين رأته وترتمى بين احضانه وتبكى ليحتضنها هو بحنان ويجلس على الفراش ويجلسها بجانيه ويقول بحنان
أنت تقرأ
الطلقة الروسية
Acciónفتاه تم اختطافها على يد مافيا تجارة الأعضاء وحرمت من عائلتها وبلدها.... لتدخل الى بلد جديده عليها وتواجه المجهول حيث تم تبنيها من قبل أكبر زعيم مافيا وأنشأها على مبدأ القتل هو أسلوب حياه فهل ستظل تلك الفتاه على قيد الحياه فى عالم المافيا بعد توليه...