Sebagai ushawan yang mula berkecimpung sejak muda ,Puan Miah mempunyai tekad dan azam yang tinggi untuk berjaya dalam sesuatu bidang yang di usahakan.Walau pun INC dihasilkan atas cetusan idea bersama dengan suaminya Tuan Joe,tapi Puan Miah masih tidak berpuashati kerana dia hanya memiliki saham sebanyak 30% dan terpaksa akur dengan saham yang di miliki oleh Alex selaku rakan kongsi yang di perlukan. Puan Miah masih kekal dengan tekad untu menguasai saham yang lebih besar walau pun tidak menyamai saham milik suami nya.Dengan tugas yang di berikan selaku Pengarah Eksekutif Pengurusan,Puan Miah boleh di anggap sebagai COO (Chief Operating Officer) bagi INC.
Antara skop tugasan dan kawalan Puan Miah ialah halehwal Pengurusan Vendor dan Suppliers bagi projek ,tender dan pembelian,pengurusan sumber dan pentadbiran,pengursan pelanggan dan juga keselamatan serta Teknologi Maklumat.Dia punya paling ramai Pengurus yang membantu nya iaitu Azura,Ravi,Syed Yusof dan Rosli,kalau di ibaratkan sebuah keluarga Puan Miah adalah seorang 'ibu' yang menjaga kepentingan anak anak dan ahli keluarga yang lain.Di kalangan pengurus pengurus bawahan nya Azura dan Syed Yusof merupakan orang yang rapat dan di percayainya.Azura menjadi bagai penjaga gol dalam pasukan INC menjaga halehwal pentadbiran termasuk bekalan dan penyelengaraan sementara Syed Yusof mennyelia operasi projek yang dijalankan oleh sub kontraktor dan vendor kepada INC. Dia menjadi pengiring kepada Puan Miah bagi setiap lawatan ke tapak projek.
" I dah transfer RM2K dalam akaun you.Esok kita gi Kuantan,bertolak awal pagi dan u kena bawa kereta 'pool 'untuk lawat site 2 projek dan kita stay one night" arah Puan Miah kepada Syed pesanan ringkas nya pada petang sekembalinya dari pejabat dan menghantar Tuan Joe ke airport untuk ke singapura bersama Alex. Begitu lah kebiasaan nya Puan Miah akan 'melawat 'di tapak projek bersama Syed Yusof yang menyelia kerja kerja sub contractor dan vendor yang di pilih atau di cadangkan oleh Puan Miah.Peluang itu lah di ambil untuk nya melepas 'rindu dendam dan merawat jiawa kacau dengan Syed Yusof orang kanan nya yang berketurunan Arab /India yang punya body sasa dan amacho menjadi idaman Puan Miah teruatam bulu dada yang sering menjdi pembuka selera sex bagi Puan Miah .Kesibukan dan kurang nya perhatian dan masa yang di beri oleh Tuan Joe membuat dia menggunakan peluang bersama Syed Yusof untuk melepaskan hajat bathin nya yang masih subur dan bergolak.
Sepanjang perjalanan mereka berbincang mengenai isu dan masaalah yang berbangkit di tapak tapak projek dan isu yang sedang hangat ilah kekuranagn tenaga pekerja separuh mahir yang sukar di perolehi dalam sektor pembinaan." jumlah pekerja asing masih tidak mencukupi dan pembekal pun masih 'terhtuang' seramai 10 orang lagi pekerja yang patut di bawa dari Bangladesh"ujar Syed ."kau cuba cari local pekerja ,murah sikit dan msa menunggu pun cepat "balas Puan Miah ."Kalau supplier tu tak boleh supply dalambulan ni,kau bagi tahu Akak akan cari dari agensi lain yang ada lebihan stock buruh"ujar nya lagi.Dengan jumlah yangsedikit untu di gunakan sukar bagi INC membuat permohonan dan mendapat kelulusan langsung untuk membawa tenaga kerja dan terpksa mendapatkan nya dari depoh depoh tahanan yang ada.
Setibanya di tapak projek yang pertama,taklimat ringkas di berikan oleh Pengurus Projek yang menekankan isu kuranganya tenaga separuh mahir menyebabkan kemajuan perlaksanaan projek terlewat sebanyak 15% dari sasaran yang dijadualkan.Selepas makan tengahri bersama pasukan projek berkenaan Puan Miah dan Syed Yusof bertolak ke tapak kedua yang berjarak hampir 30 km jauhnya. Olehkerana projek itu baru bermula ,maka isu logistik yang banyak di bangkitkan dan juga kesukaran mendapatkan bekalan di pasaran tempatan. Pua Miah mengarahkan Syed untuk berbincang den talib samada syarikat dia boleh membekalkan keperlua yang di kehendaki di tapak berkenaan.
Walau pun kemarahan nya pad Talib masih belum reda dia masih memberi peluang juga di segi perniagaan .Dia juga rasa malu dan belas pada Azura bila di maklumkan secara rahsia oleh Hafizi mengenai 'cerita dara 'Azura akibat masaalah yang dihadapi oleh Talib. Dia sendiri hairan Azura boleh bertahan dan diam selama dua tahun berkahwin tanpa dapat menikmati nikmati hubungan kelamin yang sewajarnya yang menjdikan itu sebagai sebab utama pasangan itu tidak mendaoat zuriat.Dia masih menunggu masa yang sesuai untuk memaklumkan dan mencadangkan pada Talib untuk melupakan Azura setelah dia mendengar sendir pengakuan hafizi yang sanggup mengambil Azura sebagi isteri tetapnya.
LAwatan ke tapak kedua itu tamat pada jam 6 petang dan mereka kembali ke bandar Kuantan untuk check in dan berehat. Mereka selamba sahaja bergarak berpimpinan tangan bagi meyakinkan sesiapa yang melihat mereka sebagai pasangan suami isteri terutam jika di lihat saiz tubuh badan yang hampir sepadan dan juga umur mereka yang berbeza sedikit .Bezanya cuma kulit Puan Miah lebih cerah dari Syed Yusof .Olehkerana keletihan mereka hanya membuat pesanan dari bilik untuk makan malam ." Sementara I mandi ni,kalau U nak hisap rokok,hisap lah puas puas ,I tak nak u merokok atau ada bau rokok bila kita bersama atas katil nanti"ujar Puan Miah bagai memberi arahan pada Syed Yusof .
memang agaklama juga PuanMiah mandi membersihkan dan merawat tubuhnya sebagai persediannya untuk menyerahkan tubuh yang montok kepada Syed yusof yang telah menjadi kekasih gelap sejak tertubuhnya INC. Puan Miah lah yang menawarkankerja sebagai Pengurus Operasi dan bertanggungjawab secara langsung kepada nya dan Syed Yusof punsedia maklum masalaah yang di hadapai oleh Pian Miah terutama 'perangai 'dan skanadal suami nya dengan Sylvia dan juga Stella yang jauh lebuh muda dan menawan berbanding dengan Puan Miah.Memaklumi bahawa dia tidak akan mampu untuk menghalang 'perangai' Tuan Joe suami nyaitu,PuanMiah punmengambil langkah membalas dendam dengan menjadikan Syed Yusof sebaga skandal yang sukar di kesan kerana mereka saling berurusan atas nama kerja.
Bagi Puan Miah walau pun ada masanya dia merasa bersalah tetapi dengan banyak budi yang di tabur pada Syed Yusof teruttama di segi kewangan yang sering di hadapai oleh Syed Yusof,maka bagi nya sebagai balasan Syed Yusof wajar memberi khidmat bathin mengisi kekosongan yang di biarkan oleh TuanJoe suaminya sendiri.Dia juga menganggap langkah nya itu sejajar dengan pegangan Tuan Joe yang sering menekan peri penting nya menjaga kebajikan dan kesejahteraan para pekerja INC. Dia juga tidak ambil kisah bila mengetahui skandal perhubungan antara Alex dan Patricia yang lebih terbuka dan ketara. BAgi Syed Yusof pula dia tiada apa apa yang merugikan dirinya atau perlu di risaukan selain mengikut kehendak dan arahan Puan Miah baik di segi urusan operasi INC dan juga urusan peribadi Puan Miah itu sendiri.( 1026)
YOU ARE READING
C ++ # INFINITY NOVELA CONTEST 2024: IHSAN NIKMAT CORPORATION
RomanceIHSAN NIKMAT CORP.(INC) Syarikat yang dihasilkan oleh pasangan suami isteri Johari (Joe) dan isteri ( Salmiah (Mia) bersama rakan kongsi Alex dalam bidang perunding perniagaan dan projek kejuruteraan . Kombinasi pengalaman orang lama dan pengetahuan...