#INC 2024:Part 11- Kasih Lama Berputik Semula

406 7 0
                                    

HAFIZI dan AZURA kenalan lama semasa di kampus cuma bidang pengajian nya yang berbeza dan mereka berkawan rapat kerana sama sama aktif dalam persatuan mahasiswa.Kedua dua nya berbeza di segi personaliti dan karekter yang boeh dianggap berlawanan .Mungkin sebab itu lah perhubungan mereka setakat menjadi kawan baik dan tidak menjengah ke alam percintaan secara lojiknya memang agak sukar untuk melihat keberangkalian itu. Sejak mereka bertemu kembali di INC,mereka kekal sebagai kawan yang profesional dan menghormati pendirian masing masing. Namun dengan adanya perjanjian kahwin kontrak  @cina buta membuatkan mereka terpaksa berinteraksi selepas hampir  10 tahun berlalu.

"Zura,I hope u know exactly what all these arrangement as per Puan Miah 's statement." mesej Hafizi kepada Azura sebaik sahaja selesai perbincangan nya dengan Puan Miah."Yes I do and fully aware about it. I must thank you for your kindness and willingness to be a party of this arrangement"balas Azura."Well I still feel I  am in cloud ten by jumping into this games all of suddense and I also feel sorry to hear and know your situaotion.I am totally suprise knowing you have been in hell after getting married "ujar Hafizi lagi.

" It is my faith Fizi, I accept it as qada and qadar from God .I agreed  with this  arrangement bcos of Puan Miah and INC not for myself and Talib for sure.I do hope u could bear with me until i can secure a settlement for it which may take some time."jawab Azura. 

"U dont worry about me, what is friend for, i just wonder how you been keeping all problems to yourself  without affecting your work and personal life. I am not tollay surprise bcos i knew your strength and character .My apology if all the while i have been keeping you away from my radaruntl suprising Puan Miah approach me with this idea and arrangement with your consent."jelas Hafizi panjang lebar.

" It is OK Fizi, I am happy for you for successfully bringing good business to INC and will become our future leader. I am watching you and supporting  from behind and I really appreciate your contribution and time to help me in this situation .I know I can depend on you "ujar Azura. Interkasi antara mereka bagai mengungkap kisah lama yang telah di kesampingkan walau pun bekerja di syarikat yang sama.

Pakej yang di atur oleh Puan MIah ialah Azura dan Hafizi akan bertolak ke negara seberang menaiki tren eksekutif  selama 3 hari 2 malam  yang akan di uruskan oleh wakil agensi di sana yang akan menemui dan membawa mereka di pekan utara tanah air  dan merentas sempadan.Kedua mereka hanya bertemu di stesyen tren sejam sebelum bertolak dan duduk menanti di lounge yang di khaskan untuk koc kelas perniagaan yang hanya ada 10 penumpang sahaja. " I tak ada bawa baju melayu ,untuk esok i pakai jubah ,okey ke "ujar Hafizi sebaik sahaja dia duduk di sebelah Azura yang telah tiba terlebih dahulu.

"Okey lah tu ,kita bukannya nak berarak dan bersanding ,sepatutnya majlis tu ringkas ajer"balas Azura. Selepas akad nikah mereka akan raikan kita dengan luncheon dan bersurai sementara kita akan cheq in di hotel .Malam ni kita akantidur di rumah wakil agensi " ujar Azura lagi mengemaskini maklumat kepada hafizi."Sorry lah I masih macam bermimpi ,jadi u kena guide I sebelum i terlalok "balas Hafizi. " Hanya 2 hari ni jer u kena fokus pada I ,lepas tu we are back to normal life as usual " ujar Azura.

"eh mana bolih,once I accept it the akad ,i kena ambil tanggungjawab sepenuhnya ,not normal life anymore Cik Zura oi" balas Hafizi."Alhamdulilah kalau macam tu,lagi bagus untk I ,cuma I tak mahu ada high expectation ,takut nanti kecewa" ujar Azura dengan wajah yang agak sayu dan membuat Hafizi rasa terharu. Sepanjang perjalanan mereka lebih banyak berbual mengenai kisah lama sehingga ke saat mereka berpisah dan bertemu semula di INC.Hafizi cuba menceriakan Azura tanpa menyebut isu dan perkara yang melibatkan mantan suami dan kehidupan selepas perkahwinan nya."Seronok juga travel macam ni,banyak tempat menarik yang dapat di lihat ,tak sangka tiba tiba dapat holiday macam ni kan "ujar HAfizi.Azura hany a tersenyum sambil menawarkan kudapan kepada HAfizi .

Ketibaan mereka di sambut oleh sepasang suami isteri yang menjadi wakil agensi pengelola dan membawa mereka menyeberangi sempadan.Mereka di bawa kesebuah rumah banglo lama di pinggir bandar yang dijadikan sebagai 'transit points'kepada mereka yang datang bagi tujuan yang sama .Selepas makan malam,HAfizi dan Azura di beri taklimat mengenai perjalanan majlis pada hari esok dan menyemak semua dokumen yang di perlukan .Olehkerana giliran untuk me reka di tetapkan pada jam 9 pagi maka malam itu mereka berehat dan tidur awal.Bagi Hafizi ini suatu yang sukar dilakukan kerana dia telah biasa tidur awal dan terkebil kebil dia duduk berseorangan di bilik.

Hafizi mula memikirkan perubahan yang bakal di lalui atau dilakukan selepas episod hari esok.Pertamanya di segi masa,dia terpaksa mengubah jadual harian agar dia dapat memberi masa untuk Azura dan urusan rumahtangga nya yang belum pernah di rancang sebelum nya.Dia juga akan berusaha mengambil tahu dan memahami diri dan isihati Azura sebagai 'teman hidup' barunya walau pun bukan selamanya tapi dia perlu memaksimakan masa dan peluang yang di beri untuk membuat yang terbaik untuk Azura sebagai teman lama dan wanita yang telah 'teraniya 'sebagai satu jariah dan kebajikan darinya.

Esoknya sewal jam 8 pagi mereka bertolak dengan diiringi oleh empat petugas yang akan menjadi saksi pernikahan dan juga pengelola . Semua proses berjsalan mengikut rancangan dan Hafizi menjadi sebab sebaik sahaja dia melafazkan akad dan juga membaca lafaz taklik .Dia sempat melihat Azura yang bergenang air mata dengan wajah yang kudus dan syahdu.Benar bagai dikata,Hafiz mula merasakan tanggungjawab yang baru di terima sebagai satu lagi tugasan yang berat. Selepas tamat majlis dan sessi fotografi ,mereka meraikan nya dengan makan tengahari di sebuah restoren seperti kebiasaan dalam pakej majlis sedemikian.

Mereka kemudian kembali ke rumah transit untuk pasangan pengantin baru itu berkemas dan akan di hantar kehotel yang telah di tempah untuk dua hari berikut nya. Selepas menghantar mereka maka urusan dengan agensi telah pun selesai dan mereka memaklumkan telah pun menghantar gambar gambar dan salinan sijil nikah  pasangan itu ke pada Puan Miah serta salinan kepada kedua dua mempelai .(1018)  

       

C ++ # INFINITY NOVELA CONTEST 2024:   IHSAN NIKMAT CORPORATIONWhere stories live. Discover now