Mesyuarat Pengurusan kali ini menjadi tumpuan dan menarik perhatian kerana ia menjadi penentu arah tuju INC. Agenda pertama ialah lapuran juruodit dan tindakan susulan pengurusan.Tuan Joe menjelaskan olehkerana semua jabatan yang di tegur dalam dapatan juruodit telah mengakui fakta tersebut maka Tuan Joe mahu fokus kepada pelan tindakan susulan yang perlu di ambil. Beliau memulakan nya dengan mengambil keputusan untuk memotong gaji nya selama 6 bulan sebagai ganti rugi kepada kerugian dalam pelaburan forex.Tindakan itu di ikuti oleh Sylvia yang bersetuju memotong gaji selama 3 bulan atas isu yang sama.
Kejutan kedua adalah tindakan Alex yang meletakan jawatan sebagai Pengarah Pemasaran dan menawarkan untuk mengurangkan atau memulangkan pegangan saham nya dalam INC. Secra priinsip nya Pengurusan menerima keputusan yang di maklumkan secara mendadak oleh Alex dan memberi masa untuk di muktamadkan. Bagi Puan Miah ketiga tiga keputusan yang di buat oleh 'gang Tuan Joe'merupakan anti klimak kepada perancangan nya untuk 'menekan 'mereka tersebut namun ia suatu yang menggembirakan bagi dirinya.
Puan Miah menjelaskan kelemahan di bahagian operasi telah di kenalpasti dan perubahan akan dibuat dan di selaraskan sekali bersama perubahan yang akan di bentangkan oleh Hahfizi dan diluluskan oleh pengurusan serta merta. Dia juga mengakui akanmengambil tindakan tegas sekiranya terdapat 'kesalahan'yang dilakukan kerana kesilapan oleh individu kaitangan terlibat.Sebagai mengambil tanggungjawab dia juga menawarkan untuk mengurangkan pegangan saham ny apada INC untuk membuka peluang dan menarik potensi pelabur sebagai rakan kongsi kepada INC.
Seterusnya Hafizi membuat pembentangan kertas cadangan dengan menekankan bahawa cadangan itu adalah peluang untuk INC membuat pilihan hasil dari teguran dan dapatan juruodit samada INC mahu berubah atau rebah dalam masa lima tahun akan datang selepas melihat prestasi nya lima tahun yang lalu. Keupayaan dan kebolehan Hafizi membuat penyampaian membuatkan hujah yang di bentangkan nya mudah di terima dan tidak mendapat tentangan atau dipersoalkan. Mesyuarat memutuskan untuk menerima cadangan tersebut dan meminta Puan Miah selaku COO bersama Hafizi untuk membuat cadangan perlaksanakan terutama di segi penstrukturan semula organisasi INC.
Puan Miah begitu teruja dengan hasil dari mesyuarat pengurusan dan terus menghantar mesej kepada Hafizi dengan mengucapkan tahniah sambil meminta nya berjumpa malam ini di tempat mereka berbincang tempuhari 'untuk menyelesaikan misi 'katanya.Hafizi hanya mengeluh membaca mesej tersebut kerana hasrat nya untuk berehat selepas menyiapkan tugasan tersebut telah terganggu.Dia terus bergegas pergi selepas waktu pejabat tanpa pulang ke rumah. Setibanya Hafizi di suite hotel yang imaklumkan, Puan Miah telah pun sdoa menanti dengan hanya memakai inner blouse tanpa lengan yang menyerlahkan kemontokan buah dada nya yang jauh lebih besar dari buah dada Azura dan membuat Hafizi jadi teruja.Dia terus menawarkan HAfizi minuman sebaik sahaja Hafizi duduk di sofa .
Puan Miah segera membuka laptop nya dan menunjukan fail rombakan organisasi yang di cadangan susulan dari mesyuarat pengurusan pagi tadi dengan perubahan sepeprti berikut;
.Hafizi akan mengetahui pasukan pembangunan perniagaan dengan tambahan portfolio pemasaran dan melantik Caroline sebagai pengurus dan melapor kepada Hafizi;
.Azura akan dilantik menjadi Pengurus Sumber Manusia dan Latihan melapurkan terus kepada CEO dan melepaskan portfolio Pentadbiran kepada Rosli sebagai portfolio tambahan . Portfolio Patricia juga akan di tambah dan dinamakan sebagai Pengkhidmatan Pelanggan dan Perhubungan Awam. Kedua dua jawatan ini akan melapur terus kepada Puan Miah danmereksa akandi beri kenaikan gaji.
Bagi pejabat CEO,satu jawatan baru di perkenalkan untuk mengurus halehwal Kontrak dan Undang Undang dan Ravi selaku Penguru s Keselamatan dan Safety akan melapur terus kepada CEO. BAgi pejabat COO,satu jawatan baru bagi mengurus Perolehan dan Pembelian akandi ujudkan dan melapur terus kepada COO selain Syed Yusof selaku Pengurus Operasi kekal di situ.Puan Miah memaklumkandia akanberbincang dengan pengurus pengurus mengenai kedudukan kakitangan di bawah jagaan masing masing.
YOU ARE READING
C ++ # INFINITY NOVELA CONTEST 2024: IHSAN NIKMAT CORPORATION
RomanceIHSAN NIKMAT CORP.(INC) Syarikat yang dihasilkan oleh pasangan suami isteri Johari (Joe) dan isteri ( Salmiah (Mia) bersama rakan kongsi Alex dalam bidang perunding perniagaan dan projek kejuruteraan . Kombinasi pengalaman orang lama dan pengetahuan...