Karektor dan personaliti Puan Miah yang ketara berbeza ketika menjadi Ketua Pegawai Operasi INC yang memperlihatkan sosok tegas ,berdisiplin dan 'garang'jauh bila beliau menjadi dirinya sendiri dalam kehidupan peribadi sebagai seorang individu wanita,seorang isteri dan juga ibu yang punya naluri sama seperti biasa. Sebagai orangyang paling rapat secara peribadi Syed Yusof hanya mampu tersenyum memerhati gelagat Puan Miah sebagai 'kekasih'yang kehausan belaian seoarng lelaki sedang terdampar lena di samping nya keletihan selepas bertarungmelayan nafsu masing masing. Keghairahan Puan Miah terhadap tubuh Syed yusof terutama bulu dadanya membuatkan Syed Yusof mudah menjadi kan itu satu keistimewaan dan modal untuk dia mengekalkan penguasaan nyaterhadapa Puan Miah.
Setiap kali bersama,Puan Miah akan memulakan permainan nya dengan mengusap dan menjilat serta mengeselkan tubuhnya terutama muka dan kedua buah dada dengan bulu bulu yang ada pada Syed Yusof menjdikan nya sebagai pembuka selera tanpa mengira waktu dan dimana mereka berada.Malahan ketika Syed Yusof sedang memandu PuanMiah pula akan mengusap dan mencium bulu bulu dada nya dengan ghairah sekali.Inilah antara kelainan habit Puan Miah yang menjadi 'kunci'kepada Syed Yusof untuk mendapatkan sebarang 'favor'atau bantuan untuk dirinya.Baginya walau bagaimana pun stress Puan Miah,dia akan bertukar menjadi 'seekor kucing 'yang manja jika di sajikan atau disentuh oleh bulu bula khasnya bulu dada Syed Yusof.
Sebaik pulang dari lawatan kerja di tapak projek Puan Miah telahmembuat tindakansusulan terutama mendapatkanpekerja warga asing tambahan dari depoh depoh tahanan untuk di bekalkan dan tugas ini memaksa Syed Yusof dan Ravindran selaku Pengurus Keselamatan membuat penapisan dan penilaian dari senarai pekerja yang di beri oleh pihak berkuasa depoh .Mereka perlumengenalpasti latar belakang pekerja kerana kebanyakanmereka mempunyai masaalah atau kes berkaitan dengan keselamatan yang membuatkan mereka di tahan untuk di pulangkanke negara asal jika tida majikan yang mengambilnya. Pada Pian MIah berbezaan kos jauh lebih murah daripada mengambil pekerja dari agensi tenaga kerja yang sedia ada .
Dengan mengunakan 'wang dan layanan seks'PuanMiah terus mengerahkan Syed Yusof untuk mengerahkan Talib membekalkan keperluan yang di kehendaki oleh sub contractor atau vendor di tapak projek kerana pulangan yangbaik yang diperolehi dari mereka sepertimana yang termaktub di dalam kontrak yang di berikanoleh INC.Kebanyakan vendors dan sub contractors adalah milik kroni Puan Miah sendiri.Talib terpaksa mencari pembekal untuk mendapatkan keperluan yang di minta demi menjaga kepentingan nya dengan Puan Miah apatah lagi dalam kedudukan nya sekarang yang diibaratkan sebagai telur di hujung tanduk gara gara kes perceraian nya dengan Azura .
Bagi Puan Miah bantuan dan pertolongan nya kepada talib selama ini kerana ihsan dan demi kepentingan dia dan juga Azura .Namun dengan apa yang berlaku terhadap Azura dan demi rancangan masa depan dia sanggup untuk melupakan dan membiarkan Talib berdikari .Dia tidak merasa bersalah dan terlkilan kerana segala yang di buat pada Talib lebih dari kewajaran seorang saudara seperti kata suami nya yang dia telah pergi begitu jauh dan dalam melayani kehendak dan kepeluan Talib dan Azura sebelum ini. Dengan perkembangan terbaru yang Azura sendiri lebih menyukai Hafizi ,Puan Miah melihat peluang dan potensi yang boleh dimenafaatkan dari perkahwinan secara kontrak (cina buta)kepada perkahwinan kekal seperti pengakuan Hafizi sendiri.
Melalui Azura dia yakin dapat mempengaruhi dan memujuk Hafizi untuk menyokong rancangan nya dalam usaha menguasai INC lebih dari suaminya Tuan Joe sendiri.Jika di dapat berkolaborasi dengan Hafizi di segi pembangunan perniagaan dan pengurusan projek,maka kuasa dan pengaruhnya mampu mengatasi Tuan Joe nanti dan dia sanggup,mengurangkanpegangan saham jika itu mampu 'membeli 'Hafizi untuk menyebelahi dirinya bila berdepan dengan pengurusan kanan INC yang masih ada pihak Tuan Joe iaitu Alex dan Sylvia sahaja. Manakala pengurus jabatan lain sepeprti Syed Yusof ,Ravi dan Rosli sudah pasti akan kekal setia dengan nya.
Puan Miah tidak menyangka apa yang berlaku pada Azura selama ini dan perkahwinan dengan Hafizi secara kontrak membuka peluang yang datang lebih awal dari plan yang di rancang .Kini dia sedang memikirkan rancangan seterusnya sebelum dia memaklumkan kepada Hafizi kerana tidak mudah memujuk dan meyakin kan 'ayam tambatan' INC dan orang kepercayaan Tuan Joe sendiri mengatasi dirinya selaku isteri dan pemegang saham syarikat serta COO.Dia juga melihat ada peluang untuk dia menjadikan Hafizi sebagai 'ulam muda ' dan pemain gantian untuk menggantikan Syed Yusof dan Tuan Joe sendiri dalam urusan di ranjang untuk nya.
Secara profesional Puan Miah juga mahukan Hafizi segera bersedia menjadi CEO mengambil alih dari Tuan Joe sebelum peluang itu di rampas oleh Alex atau Sylvia .Dia dan Tuan Joe masih boleh mengekalkan kedudukan sebagai Pengarah Bukan Eksekutif dan pemegang saham. Dia tidak mahu usaha menubuhkan INC bersama suaminya akan terlepas kepada pihak lain yang bukan menjadi pilihan nya .Dia pasti pengurus pengurus lain akan memberi sokongan kepada Hafizi jika dia di cadangkan untyk menjadi CEO INC dalam masa terdekat. Dia jug amahu mempastikan dia bersedia untuk memngemukan cadangan balas dari nya sekira Tuan Joe akanmembuat cadangan yang memberi laluankepada Alex dan Sylvia atau calun lain pilihan mereka walau pun dia pasti mereka juga tidak boleh menafikan peluang dan potensi hafizi untuk jawatan tersebut .
Kebimbangan PuanMiah ke atas potensi 'ancaman' yang boleh di lakukan oleh gandingan Alex dan Sylvia selain mempengaruhi dan menguasai Tuan Joe ialah mereka jug aakan mempengaruhi sesiapa yang menjadi CEO termasuk Hafizi jika dia sendiri tidak mempengaruhi dan mengawal Hafizi . Dia akan meningkatkan 'penyiasatan'dan pemantauan serta mengumpul maklumat yang perlu dengan mengunakan Rosli di segi mengakses data kewangan yang di simpan dan dijaga oleh Sylvia dan juga Ravi di segi 'safety dan securtity ' risks dalam tindak tanduk mereka terutama Alex ,Sylvia dan Carolin serta Patricia.
Walau pun tindakan Puan Miah ini kelihatan agak keterlaluan dan 'over do'tapi kerana kuat nya kecintaan terhadap 'hidup mati 'INC dia sanggup melakukan dan mengambil risiko walau pun dia masih ada sedikit rasa keyakinan terhdap suami nya kecuali dia di 'kuasai 'dan di sabotaj'oleh orang orang kepercayaan nya sendiri yang mungkin tiada rasa kecintaan terhadap INC. atau mereka menjadi talibarut dan proxy pihak luar yang 'mencemburui 'pencapaian INC dalam tempuh singkat sebagai pemain industry.Puan Miah juga khuatir sekiranya Tuan Joe sedang dan telah di pernagkap dandi kawal oleh 'musuh musuh 'dan pesaing nya yang menggunakan 'orang dalamINC untuk melemahkan dan menewaskan INC dalam pasaran sedia ada.
Dengan berpegang kepada falsafah 'the best defence is to attack 'Puan Miah mahu sentiasa bersiap siaga untuk mendepani 'musuh 'dari dalam dan luar INC.(1018)
YOU ARE READING
C ++ # INFINITY NOVELA CONTEST 2024: IHSAN NIKMAT CORPORATION
RomanceIHSAN NIKMAT CORP.(INC) Syarikat yang dihasilkan oleh pasangan suami isteri Johari (Joe) dan isteri ( Salmiah (Mia) bersama rakan kongsi Alex dalam bidang perunding perniagaan dan projek kejuruteraan . Kombinasi pengalaman orang lama dan pengetahuan...