NY-6

13.6K 887 174
                                    

Şu an ne mi yapıyoruz? Oturmuş kamile,Orçun, karan ve ben cin çağırıyoruz. Neden ? Çünkü biz aptalız. Fikir tamamıyla orçun ' a aitti. İlk başta karan kabul etmedi ama orçun 'Korkuyor musun? Vay karan yalçın bir cin cağırmaktan bile korkuyor' deyince sinirlenip kabul etmişti. Nerede mi çağırıyoruz? Okulun çatı katında. Dersten kaçtık ve buraya geldik. Aslında kamil de gelecekti ama karnı ağrıyormuş.Bugün çarşamba günüydü ve okuldaki hastahaneden sonraki ilk günüm.Bütün hocaları 'ödevimi yapamadım hocam hastahanedeydim' bahanesiyle geçiştirmiştim.Onlar ise bana 'Geçmiş olsun yavrum'dediler fazla uzatmamışlardı.Son 3 dersimiz kalmıştı ve biz buraya kaçmıştık.

"Ey cin geldiysen bir işaret ver." Dedi orçun sesini kalınlaştırarak, gerizekalı bu çocuk gerçekten.

"Ey cin sana diyorum. Geldiysen bir işaret ver. Duymuyor musun sen beni? Yoksa sağır mısın?"diyince kamile orçun'un kafasına bir tane patlattı ve

"Gerizekalı cinle öyle konuşulur mu?" Dedi. Sesinden anlaşıldığı üzere kamile korkuyordu. Eee tabi normal olarak ben de korkuyorum. Çatı Katı nasıl bir şeymiş böyle ya. Loş ortam falan. Az bir ışık var zaten.

"Aman kamile şakadan da anlamıyorsun. Şaka sadece ya şaka. Hem cin nasıl gelsin buraya gelem-"

derken birden elektirik kesildi ve bir çığlık sesi duydum. Lanet girsin ya. Ben dedim böyle bir işe girişmeyelim diye ama dinleyen mi var. Sonra arkadan bir' böööö 'sesi duyuldu. Allah ölecez kesin. Son duanı et Alya. Allah'ım buradan sağ salim çıkarsam bir daha kardeşimin yatağına su döküp hahaha altına yapmış demeyeceğim ya Rabbim. Bir daha Kamile'nin suyuna tükürmeyeceğim.Bütün ödevlerimi yapmaya çalışıcağım,Hocalar git bana çay doldur dediklerinde ilk önce o çayı maşrafanın içinde çalkalamicam-Bütün hocalara yapmıyorum,bu puanlarımı az verenler için geçerli-. Okula gitmek istemediğim zaman alnımı sıcak kalorifere dayayıp anne hasta oldum demeyeceğim,komşu çocuklarını bir kenara çekip azarlayıp dövmiyeceğim.Ben bunları düşünürken Karan

"Yeter Alya kalk kucağımdan. " dedi .

"İyi de Karan be senin kucağında değilim ki."

Dedim. Sonra ışıklar geldi. Hepimiz Karan'a bakıyorduk . Karan ise kucağında oturan ve boynuna sarılan orçun'a. Biz kamile ile birbirimize baktık ve kahkaha atmaya başladık. Karan hemen üstünden orçun'u itti. Sonra odaya kamil girdi hem de gülerek.

"Ulan nasıl korktunuz lan öyle hele orçun o çığlık neydi öyle.Arkanızdan gelip sizi iyi korkuttum."

dedi ve yeniden kahkaha atmaya başladı. Biz ise Kamil'e kötü kötü bakıyorduk. Ama sonra ben dayanamadım ve kahkaha atmaya başladım. Ben gülünce kamile de gülmeye başladı. Sonra orçun ve en son Karan. En sonunda gülmemizi bitirince mal mal etrafa bakmaya başladık. Olum biz nasıl bir şeyiz böyle ya.

Karan'a bakıp

"Sen neden hemen kucağındakini be sandın?"dedim.

"Götü kücük gibi geldi de."

Kamil ile kamile kahkaha atmaya başladılar.Orçun ise "Hayvan." deyip karana bir tokat attı ardından sallana sallana pardon kıvırta kıvırta aşağıya indi.Ben ise gözlerimi altın oranın kaybolucağı şekilde pörtletmiştim.Bu çocuk benim götüme mi bakıyordu?!. Karanın yüzü kıpkırmızı olmuştu.Utandığı her halinden belliydi.

"Yanlış anlaşılma olmasın ya saka yaptim.Benim bir yanımda orçun bir yanımda da Alya oturuyordu kiz diye korkar diye Alya sandım yoksa orana burana baktığımdan deyil.Dünya ahiret bacımsın.Zaten o gerizekalı boxer deyil kesin külot giymiştir.Yani onun gibi hissettim.Boxer hissi vermiyordu.Ne saçmalıyorum lan ben."

Kamil ile kamile hala kıkırdıyorlardı benim gözlerim ise hala aynıydı. Karan suratımıza bakmadan gitmişti.Bu çocuk iyi saçmalıyor.

'Bana bir utanmış Karan Yalçın kafası fırlatın'

"Siz onun kusuruna bakmayın heyecanlanınca saçmalar o.Gerçi şimdi neye heyecanlandı cıkaramadım."

dedi kamil ve kamile tekrar bir kahkaha patlattılar.Ben mi ben hala aynı duruyordum.

***************

Son 2 dersteydik ve ders beden egtimiydi.Herzaman olduğu gibi bizim sınıfın kızlarıyla voleybol sahasının ortasına oturmuş konuşuyorduk.Erkekler ise ya basketbol yada futbol oynuyorlardı.Hocamız başımızda yoktu.Oda genellikle kantinde oturur meslektaşlarınla keyiflerdi.Eh adam haklı ben bizim gibi veletlerle uğraşıcağıma kantinde otururdum.Okulun dış kapısı açılmış ve içeriye çayan girmişti dudağında ve kaşında yara izi vardı anlaşılan karan oralarını patlatmıştı.Bana bakıp hiçte hos olmayan bir sırıtış gönderdikten sonra okul bahçesinden ilerleyip okul binasının içine girmişti.Bu iş burada bitmemişti hesap sorucaktım.Orçun da tam o sırada okul binasından dışarıya çıkıyordu.Çayanla ortada buluştular ve birbirlerine pis pis baktılar,sonra orçun kırlarda koşuyormuş gibi yanımıza sallana sallana sektire sektire geldi.Tam karşımda durdu ve gözlerimin içine derin derin baktı.Birşey söylemek istiyordu belliydi.

"Bro!Benim ödül nerede?"

"Ne ödülü orçun?"

"Hani o gün anons ettin ya 'hakkımda iftira atan kişiyi bulana ödül var'diye.Bende ödülümü istiyorum."

Ben bunu tamamen unutmuştum.

"Şey bak napalım,ben sana kantinden birşey ısmarlıyayım."

'Yok yetmez' dermiş gibi kaşlarını yukarıya kaldırdı.

"Tamam seni ciğköfte yemeye götürücem."

Memnun bir ifadeyle gülümsedi ardında "Bak böyle işte bro.Aferin" dedi ve yanağımdan makas aldı.Arkasından baktığımızda buraya geldiği gibi busefer basket sahasına ilerliyordu.Hepimiz Melikenin hayran bir iç çekişiyle ona döndük.

"Ne var?Birşey mi oldu?"

Melikenin bu tavrı bizi gülümsetmişti.Orçundan hoşlanıyordu.Belliydi.Kendiside bunu inkar etmiyordu.Ama malesef tek taraflıydı çünkü orçunun sadece bir aşkı vardı oda ciğköfte.

***************

"Anneğğğ ben çok açım!"

"Ne bağrıyorsun be."

"Bak Yağız  ben yorgunum.Zaten hastayım biliyorsun hastaneden yeni çıktım.Iyi bakın bana üzmeyin beni."

Yağız  ters ters baktıktan sonra aklına hain bir fikir gelmiş gibi sırıttı. Köpeğin aklına ne geldi acaba? Umursamayıp anneme seslendim.

"Anney duymuyor musun beni yoksa duymamazlıktan mı geliyorsun? Kamile olsa hemen gelirsin ama." Sözümü daha bitirmeden yanıma geldi ve

"Ne kamile mi geliyor eve,hemen yemek hazırlayayım açtır kız."

"Anney ben senin öz evladınım. Ben ki..."

"Alya yine başlama kendini övmeye. Nasıl egoist bir kızım var ya. Hiç bana cekmemişsin hep babana hep babana. Biraz benim kadar mütevazi ol. Bak bana 38 yaşında olmama rağmen senden güzelim. Ama kendimi övüyor muyum? Hayır. Çünkü ben mütevazıyim"dedi ve gülümsedi. Kime çektiğim belli oldu. Ben de gülümsedim aynen aynen der başımı salladım. Karşılık versem ağzımı yüzümü 32 dişimi kırardı.

"Anne kamile falan gelmiyor. Sen bana yemek hazırla."

"Aman uf ben de Kamile gelecek sandım. Tamam sana bir sandviç hazırladım. Onu yersin."

Diyorum size bu kadın Kamile'yi benden çok seviyor. Aman umrumda değil bana bulaşmasınlarda. Tam koltuğa yayılıp televizyona bakacakken kafamdan aşağı buz gibi su boşaldı. Sonra da yagiz'in kahkaha sesleri. Ulan yagiz bu sefer seni geberteceğim. İntikamım acı ve ekşili olacak. Tıpkı çiğ köfte gibi. Çiğ köfte demişken canım dürüm çekti ya.Orçun nerde acaba?

N'aber Yakışıklı?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin