Epilog II

912 38 19
                                    

Pov: Vincent

Tępo wpatrywałem się w martwe ciało leżące w trumnie. Nie mogłem uwierzyć w to, że osoba leżąca nieruchomo w środku, to moja mała Lisa… Ona nie zasłużyła sobie na taki los. To nie miało prawa się tak skończyć.

Jej znajomi wypowiadali się, jak bardzo będzie im jej brakowało. To wszystko były tylko puste kłamstwa. To nic nie znaczyło. Miałem ochotę rzucić się w stronę ciemno dębowej trumny i błagać. Błagać Boga, aby mój mały Lisek wstał. Oh… jak bardzo chciałem cofnąć czas.

Ta myśl, że ona już nie wróci… Nie przyjdzie do mnie w nocy, bo miała zły sen. To co było... Nie wróci. Nigdy.

Widziałem łzy moich braci, gdy zamykali trumnę. Co dziwne, dziewczyna w trumnie była jednocześnie identyczna jak Lisa, ale z drugiej strony inna.

Podążaliśmy na cmentarz. Na miejscu odbyło się ostateczne pożegnanie. Patrzyłem jak opuszczają ciało mojej córeczki na dół. I takim sposobem ta mała istotka skończyła sześć stóp pod ziemią. Tego dnia wszyscy płakali. Moi bracia, ja, nawet niebo opłakiwało jej odejście.

                                   * * *

Minął już prawie tydzień. Pierwszy raz od pogrzebu postanowiłem wyjść z domu. Najpierw zajrzałem do kwiaciarni. Zacząłem się rozglądać. Róże, storczyki, goździki, piwonie… tyle pięknych kwiatów. Ja za to wybrałem te jedyne, był to bukiet bialych dalii.

Dotarłem pod nagrobek, znajdując się w pięknym osłoniętym miejscu. Na tablicy był napis.

                Lisa Victoria Monet
       ★ 02.05.2011.r. ~ ✟ 03.03.2023.r.
          Trzeba z żywymi naprzód iść,
               Po życie sięgać nowe...
         A nie w uwiędłych laurów liść
                Z uporem stroić głowę.¹

Tekst znajdujący się na pod jej imieniem... Pamiętam jak powiedziała, że to jej ulubiony cytat. Nie dawało mi to wszystko spokoju. Ciągle tylko pytania. Jak? Dlaczego? Czy kiedy jeszcze ją zobaczę?

__________________________________________

¹Adam Asnyk - Daremne żale

No cóż... Jest co jest.

🎉 Zakończyłeś czytanie ||Jak wychował mnie deszcz|| Rodzina Monet|| KOREKTA|| 🎉
||Jak wychował mnie deszcz|| Rodzina Monet|| KOREKTA||Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz