Johnny melangkah ke ruangan Minho.
''Katakan aku sudah tiba''ucap Johnny pada pengawal yang berjaga di hadapan ruangan kerja Minho.
Pengawal itu menangguk dan masuk ke dalam memberi tahu Minho. Tak lama selepas itu, Johnny dipersilakan masuk. Johnny melangkah masuk ke dalam dan membungkuk hormat pada Minho.
''Tuan''
Minho memandang lekat pada Johnny.
''Ada keperluan apa hingga tuan meminta aku untuk kemari?"soal Johnny.
Minho menghela nafas kasar.
''Aku akan berterus terang tanpa basa basi. Bagaimana keadaan anak Junmyeon yang ada di mansion milik Lucas sekarang?"soal Minho membuat Johnny terdiam.
'Sial, bagaimana aku akan menjawabnya' umpat Johnny dalam hati.
''Johnny?"
''Ahh maafkan saya tuan. Untuk hal ini, bukankah lebih baik jika tuan tanyakan saja pada Lucas''balas Johnny.
''Jika aku melakukan hal itu, kau pikir apa jawaban yang aku akan dapatkan? Aku harus mendengar dari orang terdekatnya. Setidaknya kau cukup tahu bukan? Atau kau mahu aku panggil saja yang lain untuk kesini''ucap Minho.
''Maafkan aku. Jungwoo tidak bisa dikatakan baik baik saja tuan. Dia mengalami luka parah akibat perbuatan Lucas tempoh hari''ucap Johnny perlahan.
''Bisa kau beritahu bagaimana dia melakukan hal itu?"pancing Minho.
Johnny menelan salivanya perlahan. Dia meragukan niat Minho yang menurutnya terlihat agak mencurigakan. Di sisi lain, dia berusaha mati matian untuk menjaga apa yang tidak perlu dia ungkapkan kepada Minho, kerana dia tahu akibatnya.
''Lucas menarik surai Jungwoo dan mengheretnya menuruni anak tangga dengan punggung Jungwoo terhentak dengan sangat keras di setiap anak tangga. Lucas juga menenggelamkan kepala Jungwoo dalam kloset. Setelah itu, kepala Jungwoo dihentak dengan keras ke dinding dan juga di sisi closet. Ada banyak yang perlu ku ceritakan. Apa perlu ku beritahu semuanya tuan?"
Minho memandang lekat Johnny dengan pikiran yang tidak bisa ditebak.
''Apa dia melakukannya dengan kejam?"soal Minho.
''Iya''
Minho menghela nafas kasar membuang pandangannya.
''Dengar, segera beritahu pada ku jika Lucas bersikap baik pada anak itu. Aku tidak mahu itu terjadi. Pastikan Lucas menunaikan janjinya untuk membiarkan keturunan Junmyeon menderita. Aku tidak akan ragu untuk menghantar anak buah ku untuk menjaga pergerakkan kalian di sana''ucap Minho tegas.
''Oh ya, sebagai bukti atas semua perkataan mu tadi tentang perlakuan Lucas pada Jungwoo, bawakan aku bukti rawatan medis Jungwoo. Aku tahu Lucas membawanya ke rumah sakit untuk dirawat. Heh apa yang dipikir olehnya hingga berani membawa anak itu ke rumah sakit setelah menghajarnya. Seharusnya dia membiarkan anak itu hingga mati''ucap Minho.
''Apa?"soal Johnny tidak percaya menatap Minho.
''Apa aku perlu mengulangi perkataan ku barusan?"
''Ahh tidak tuan. Maafkan aku''ucap Johnny.
''Kau bisa pergi. Ingat, bawakan kepadaku, sebelum aku yang bertindak membawanya sendiri''tekan Minho.
Johnny membungkuk.
''Baik tuan''
Johnny segera pergi dari ruangan itu.
''Sial, bagaimana bisa aku memberikan itu''gumam Johnny melangkah mendekati mobilnya.
KAMU SEDANG MEMBACA
WONG'S (LUWOO)🔞
FanfictionMafia kejam, Lucas Wong, menyukai pria cantik, Kim Jungwoo. Namun salah baginya, bukan cinta yang dirasainya tapi obses yang berhujung dengan kekerasan kerana dendam lama. Obsesinya terhadap semua yang berkaitan Kim Jungwoo membuatnya menggila tanp...