Selamın aleyküm arkadaşlar bugün size hz musa peygamber den bahsetmeye çalışacağım inşallah şimdi den herkese iyi okumalar diliyorum inşallah ben de siz de faydalanırsınız..
Hz. Musa peygamber in hayatı nedir?
Hz. Musa peygamber hz. Yakup peygamber in soyun dan gelmektedir.
Hz. Musa peygamber in annesi nin adi İmran dır. Kardeşi ise Harun dur.
Hz. Musa peygamber in mısır halkının İsrail oğulları na çektirdikleri eziyet sonucun da mısır a peygamber olarak gönderilmiştir.
Hz musa peygamber firavun un halkına yaptığı eziyetlerin sona ermesi adına Allah Teala tarafından mısır a peygamber olarak gönderilmiştir. Ayrıca hz. Musa peygamber e kitap indirilen peygamberler den biridir. Hz. Musa peygamber e "Tevrat" indirilmiştir. Hz. Musa peygamber Allah Teala' ile konuşmasın dan dolayı ona da "kelimullah" denmiştir...Hz. Musa nın doğduğu zamanlar firavun bir rüya görür ve bu rüya yı yorumlatır. Yorum sonucun da o yıl içerisinde doğan bir çocuk onu tahtın dan indirecek. Bu yüzden yıl bütün doğan çocukların öldürülmesini emretmiştir. Hz. Musa nın Annesi onu korumak istemiştir. Ve çocuğunu alıp Nil nehrin yanına kadar gelebilmişti.
O zamanlar da çaresizdi. Ne yapacağını bilemiyordu. Bazı rivayetlere göre ona Allah tarafından vahiy gelmiştir. Ve ona çocuğunu sepete koyup Nil nehrine bırakılmasını istemiştir. Ve annesi onu sepete koyup Nil nehrine bırakmıştır. Hz. Musa sepette saray ın önüne kadar sürüklenen miştir. Firavun un eşi asiye onu çok sevmiş ve sahiplenmiştir. O zaman da hz. Musa ya süt annesi bulmak istemişler di ama hz. Musa kimsenin sütünü emmiyordu. O sırada ablası saray da çalışıyordu. Çaktırmadan annesini getirip onu emziriyordu. Ve hz. Musa saray da büyümüştür.
O zamanlar da hz. Musa yanlışlıkla bir adamı öldürmüştü.ve cezası da mısır da ayrılmak üzere olmuştur. Hz. Musa peygamber medyen tarafına gitmiştir. Orada hz. Şuayp peygamber in kızı ile tanışıp evlenmiştir. Uzun bir süre hz. Musa medyen kalmıştı. O sırada tur dağın da ona peygamberlik görevi verilmiştir.
Bunun üzerine hz. Musa peygamber firavun a giderek onu Allah İn dinine davet etti. Ama firavun ona inanmayarak onu geri çevirmiştir. Hz. Musa da diğer peygamberler gibi mucize göstermiştir. Mucizeleri den biri de şudur:hz. Musa ile sihirbazlar karşılaşmışlardı.ilk önce sihir bazlar başladı. Onlar küçük yılanlar ortaya çıkardılar. Hz. Musa da Allah a dua etti. Allah Teala da duasını kabul etti. Ve ona asa nı yere at diye buyurdu. O da attı ve asa büyük bir yılana dönüşüp o küçük yılan yiyip yuttu. Daha sonra hz. Musa yılan dokundu. Yılan tekrar asa ya dönüştü. Bu mucize hz. Musa birkaç kişi iman etti.
Diğerleri de hz. Musa ne yaparsa yapsın asla iman etmediler.Hz. Musa peygamber e iman edenler artık eziyet edilmeye başlamışlardı Bazıları da öldürülüyordu. Firavun çok sinirliydi. Bütün inananları zindan attırmıştı. Tam bu sıralar da Nil nehri kabarıp taştı. Mısır şehrini sel harap etti. Mısırlılar perişan dı firavun a onları serbest bırak yoksa bir sürü felaket bizi bekliyor. Firavun dayanamayıp Musa yı çağırttı. Ve bizi felaketten kurtarırsa onları serbest bırakacağım dedi. Musa dua etti. Ve kabarmış olan bil nehri suları çekildi.
Firavun sözün de durmadı. Bu sefer de mısır a çekirge sürüleri dadandı. Halk şikayet etmeye başladı. Firavun tekrar dan hz. Musa YI çağırttı. Ve bir şeyler yapmasını söyledi. Hz. Musa peygamber rabbine dua etti ve çekirge sürüleri mısırı terk etti. Yine firavun sözün de durmadı. İsrail oğullarına eziyet etmeyi sürdürdü. Bu sefer de mısırı On binlerce kurbağa bastı. Mısırlılar yine şikayet ettiler. Firavun da tekrar dan hz. Musa peygamber den yardım istedi. Hz. Musa peygamber de dua etti. Ve kurbağalar da Nil nehrine geri döndü.Firavun yine sözün de durmadı. Bu sefer de mısır ı bir felaket bekliyordu.
Mısırlılar hz. Musa sayesinde bütün felaketlerin den kurtulmuştular.
Firavun bu sefer de sabah uyanıp hizmetçilerin den bir süt getirmelerini istedi. Ve getirilen bardakta süt değil de kan vardı. Ve hizmetçilerin gözlerine inanamadılar
Bu sefer de su getirdiler. Su da kana dönüştü. Ve halk firavun a şikayet etmeye geldiler. Bütün içeceklerimiz
Kana dönüştü. İsrail oğullarını serbest
bırak dediler. Hz. Musa ve kardeşi hatunu çağırttı. Bizi bu felaketten kurtarın onları serbest bırakacağım dedi. Hz. Musa rabbine dua etti. Ve bu felaketten kurtuldular. Ve yine firavun da sözün de durmadı.Allah Teala tarafından hz. Musa peygamber e vahiy geldi. İnananları al bu şehri terk et dedi. Hz. Musa da inananlar la beraber bu şehri terk etmek için yola çıktılar. Kızıl deniz e kadar vardılar. Firavun da ordusu peşin deydiler. Hz. Musa peygamber ne yapacağını bilemiyordu. Ve rabbine dua etti. Rabbi de dua sını kabul etti.
Ve:
Hz. Musa ya vahiy geldi asa nı denize vur dedi. Hz. Musa peygamber de asasını denize vurdu. Kızıl deniz ikiye bölündü. Hz. Musa ve inanlar da oradan geçtiler. Ama hala firavun ve ordusu onları takip ediyorlar dı. Onlarda bu yok dan geçmek istediler. Yarısına kadar gelince de kızıl deniz tekrar birleşti. Firavun ve ordusu boğulanlar dan oldu. Yani helak oldular..Hz. Musa peygamber mesleği nedir?
Hz. Musa medyen de on yıl kadar kalmıştı. O sırada çobanlık yapmıştır.
Hz. Musa peygamber bazı rivayetlere göre yüz yirmi yıl yaşamıştır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İslam tarihine yolculuk
Historical FictionAllah neden dünyayı yaratı? Ni için bizi yaratı? İlk ne yaratı? İlk insan kimdi? Ve ilk peygamber kimdir? Peygamberler ne gibi sorunlarla karşılaştı? Gibi soruların cevaplarını paylaşacağım sizlerle Kitabı içeriliği bana aittir. Kitabın içerisinde...