Dördüncü Peygamber Hz. Hud (as) 'in hayatı

43 14 46
                                    

Hz. Hud ahkaf diyarında doğup büyümüştür. Hz hud. Peygamber ticaretle uğraştırdı.Hz hud (as) lakabı da vardır. Lakabı Nebiyullahtır. Hz hud peygamber Ad kavmine gönderilmiştir. Ad kavmi Yemen de yaşayan topluluktur. Ad kavmine de irem halkı denilmişti.Ad kavmi de Ayrıca yirmi üç topluluktan oluşan büyük bir Arap kabilesiydiler. İrem halkı çok zengin ve çok azıtmışlardır..
Hz hud peygamber hz nuh tan sonra irem halkına gönderilen peygamberlerden biridir.hz nuh tan sonra her şey eski haline dönmüş hayat devam etmiştir. Insanlar çogalmis ve tekrar dan putlara tapmaya devam etmişti. Allah teala da imana gelmeleri ve ahlâklarının düzelmesi için onlara hz hud peygamberi gönderdi.hz hud ta diğer peygamberler gibi halkını Allahın dinine davet etti.onlar da hz hud a inanmayıp yalancılıkla ve akilsizlikla suçladılar. Hz hud ta ne akılsız ne de yalanciyim dedi.Daha sonra hz hud a inanmamakla ısrar ettiler.hz hud ta üzülerek onlara Allaha iman etmezseniz size büyük bir azabın geleceğin den korkuyorum dedi,sen de bizi tehdit mi ediyorsun haydi git rabbine şöyle de söz ettiğin azabı göndersin dediler .Daha sonra da Allah Teala onlara büyük bir kıtlık verdi. Allah a inanmayanlar putlara adaklar adayıp kıtlığı götürmesini istediler. Hz hud ta Allah'a dua edin putlar size ne fayda ne de zarar verebilirler. Onlar da hz hud u dinlememişlerdir. Daha sonra da yağmur yağacağını sanmışlardı. Gökyüzü kararmış daha sonra da çok büyük bir fırtına ortaya çıkmıştı. Fırtına her şeyi sürüklüyordu. Büyük kasırga dan sonra Ad kavmi de helak olmuşlardır. Hz hud peygamber de iman anlarla beraber mekke ye göç etmişlerdir. Hz hud vefat edinceye kadar mekke de yaşamışlardır.

Hz hud kaç yıl yaşamıştır??
Hz hud peygamber bazı rivayetlere göre yüz elli yıl yaşamıştır.Vefat ettikten sonra da hicr bölgesine defin edilmiştir. Hicr bölgesi zemzem ve kabe arasında bir yer olduğu söylenmiştir.

Hz. Hud Peygamber 'in Mucizeleri
Nelerdir?
Hz. Hud' peygamber 'in mucizeleri şiddetli yağmurlarda seferlere çıkabiliyordu Allah ın izniyle.hz hud aynı zaman da yüzünü parlak bir sıfat a dönüştür biliyor. Hz hud aynı zaman da da rüzgarın yönünü dönüştürebilirdi.
(...) (...) (....)

İslam tarihine yolculuk Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin