Yirmi Birinci Peygamber Hz Yunus (as) In Hayatını

4 1 0
                                    

Selamın aleyküm arkadaşlar bu gün size hz yunus peygamber in hayatını anlatmaya çalışacağım inşallah. Şimdi den size iyi okumalar dilerim beğenenizi ve de yorumlarınızı bekliyor olacağım inşallah hem ben hem de siz faydalanırsınız inşallah...

Hz Yunus peygamber in hayatını nasıldır?
Hz Yunus peygamber yahudiler in kutsal kitabın da Ahdi Atik e göre
Gathefer li Amittay ın oğludur. Zebul un kabilesi ne mensup olup, filistin in
İsrail krallığı na ait olan celile bölgesin de doğmuştur. Milat tan önce
Yedi yüz elli üç ve ya yedi yüz doksan üç yılları arasın da israil kralı ikinci yeroboam dönemin de yaşamıştır.

Hz. Yunus peygamber İslami kaynaklara  göre hz. Yakup peygamber in oğlu Bünyamin in kabilesi nden dir. Hz. Süleyman'dan sonra kendi kabilesi ne peygamber olarak gönderilmiştir.
Hz. Yunus peygamber kendi kavmi ne
Beddua eden Peygamber olarak bilinir.

Hz. Yunus peygamber hz. Ali den rivayet edildiğine göre otuz yaşında
Peygamber lik vahyini almıştır. Ve de otuz üç yıl peygamber lik yapmıştır.
Seksen üç yaşın da ninova da ibadet ederken yaşamını yitirmiştir. Hz. Yunus peygamber in gönderildiği ninova halkı put perest bir kavim di.
Uzun yıllar boyunca hz. Yunus peygamber e sadece iki kişi inanmıştı
Tebliğ konusun da başarısız olan hz. Yunus peygamber Allah Teala ya onun canını almasını istemiştir. Allah Teala bumu kabul etmeyip ve hz yunus peygamber e halkına gidip kırk güne kadar hak yoluna dönmedikleri halin de  büyük bir azabın onların satacağını söylemesini emretmiştir.

Hz. Yunus peygamber de bu tebliği yapmış ve yine de kandisine kimse inanmamıştır. Ha. Yunus dayanamayıp otuz yedin ci gün de onları bırakıp gitmiştir. Azabın alamet olarakta insanların yüzleri sararıp, takatten düşmeye başladıkların da Tövbe etmeye başlamışlardı. Allah Teala'dan ninovaların tövbelerini kabul edip azabı onların üzerlerin den kaldırmıştır.
Halkın üzerlerin den azabın kaldırıldığı nı ve tövbelerini den kabul edildiğini öğrenen hz. Yunus peygamber yalancı duruma düştüğünü sanıp şehri terk eder. Liman dan bir gemi ye binip şehri terk eder. Fakat yolda büyük bir fırtına kopar ve gemi batma durumuna düşer. Gemide kiler in hepsine kendi tanrıların dua eder ler ve gemi den birisin nin kurban verilmesi gerektiği ne karar verirler...

Bunun için de araların dan çöp çekerler. Deniz e atılacak kurban olarak hz. Yunus peygamber in seçerler ve onu deniz e atarlar. Hz. Yunus u büyük Bir balık yutar ve Allah ın emriyle de üç gün onun karnın da canlı kalır. Hz Yunus peygamber balığın karnın dayken enbiya suresinin seksen yedinci ayeti kerime de geçen "Allah tan başka ilah yoktur, seni bütün noksanlık tan tenzih ederim. Ben gerçekten haksızlık edenlerden oldum" ayetini okur.

Hz. Yunus balığın karnın dan muharrem ayı nın (aşure) onuncu günün de Allah ın izniyle kurtulur. Balık onu Dicle kenarın da Bir sahile kusar. Güçsüz ve yardıma muhtaç olan hz. Yunus a hem gölge hem de besin sağlaması için Allah Teala' kikayon adın da bir bitki yaratır. İyileşen hz. Yunus peygamberlik görevini yerine getirmek için halkının yanına döner.

Hz. Yunus peygamber in mesleği nedir
Hz Yunus peygamber peygamber lik görevi ni  yaparken de dünyevi görevleri ni de yapardı. Geçimini sağlamak için de balık çılık yapardı. Balıkçılar ın piri olarak kabul edilirdi.
Balık avlayıp satarak geçimini sağlardı...

Hz. Yunus peygamber in mucizeleri nelerdir?
İlk mucizesi de balığın karnın da hayatta kalmıştır.
Dua ederken bulutlar dan ateş çıkarıp ağaçları yakmıştır.
Dua ederken de dağ dan su çıkarmıştır.

Dağ dan bir keler (çöl kertenkelesi) inerek dile gelmiş ve yunus hak peygamberidir. Sizi cennet e ve rabbiniz in mağfireti ne davet ediyor
Demiştir...

Bu bölümümüz buraya kadar herkese iyi okumalar diliyorum....

                       (...) (...) (...)

İslam tarihine yolculuk Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin